Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در مجموع ۳۲ هزار و ۳۵۸ متقاضی طی پنج مرحله اقدام در طرح مسکن ملی، نام نویسی کردند که نزدیک به ۱۴ هزار تن از آن‌ها متقاضی مسکن در شهر همدان هستند.

او اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در امسال، واحد‌های مسکونی ۹ هزار و ۱۱۸ متقاضی در استان همدان تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن زمین‌های محدوده شهر‌ها اختصاص یافته است، عنوان کرد: زمین اجرایی این طرح، در بسیاری از شهر‌های استان تامین شده و در سه شهر همدان، ملایر و تویسرکان در انتظار تصویب زمین‌های الحاقی در طرح جامع شهری هستیم.

او ادامه داد: انتظار داریم برای اجرای این طرح کل اراضی مازاد متعلق به دولت شناسایی و برای تعیین تکلیف به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ابراز داشت: از تعداد کل متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، ۶ هزار و ۳۸۱ متقاضی افتتاح حساب و پنج هزار و ۹۹۰ تن، ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را به حساب واریز کردند.

او با اشاره به اینکه برخی نیز مرحله دوم واریز وجه را نیز انجام داده اند، افزود: برای اجرای این طرح، تاکنون برای ۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی زمین اختصاص یافته است.

حسینی اظهار داشت: ۱۴ هزار متقاضی در شهر همدان نام نویسی کرده اند که با پالایش اطلاعات خانوار، از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۶۷ تن تایید نهایی شده اند.

او ادامه داد: از متقاضیان تایید شده، چهار هزار و ۷۲۴ تن افتتاح حساب و تعداد چهار هزار و ۷۲۳ تن وجه اولیه را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تاکید کرد: برای یک هزار و ۶۴۶ واحد در شهر همدان تخصیص زمین داده شده است و برای چهار هزار ۵۶۲ متقاضی زمین کم داریم.

او اضافه کرد: در برخی از شهر‌های استان زمین به صورت گروهی تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده است.

حسینی بیان کرد: بر اساس طرح جامع شهری همدان، ۶۸۰ هکتار به این شهر افزوده شود که برای رفع مشکل مسکن باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

این مسئول ادامه داد: طرح مطالعاتی ۶۰ هکتار از این ۶۸۰ هکتار آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کاربری‌های مختلف در آن در نظر گرفته شده است.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن ملی راه و شهرسازی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت