Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرتیکاس اقبال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد مسافر از مرز بین‌المللی باشماق مریوان تا دهم اکتبر مصادف با ۱۸ مهرماه سال جاری به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی کشور عراق از سوی طرف عراقی ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پایان انتخابات تردد مسافر از این مرز دوباره برقرار می‌شود، اضافه کرد: شرط تردد مسافر از این مرز بعد از انتخابات ارائه کارت واکسیناسیون کرونا خواهد بود و افرادی که واکسن ترزیق نکرده باشند حق تردد از این مرز را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان مریوان یادآور شد: پیش از این تردد مسافر از این مرز برای افرادی هم چون تجارو فعالان اقتصادی و کارگران امکان پذیر بود که بعد از پایان انتخابات عراق تردد این افراد هم مشروط به زدن واکسن کرونا خواهد بود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است روز دهم اکتبر برابر با ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برای انتخاب ۳۲۰ نماینده پارلمان این کشور برگزار شود.

پایانه مرزی باشماق مریوان در سال ۱۳۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده است و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید؛مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها مرز باشماق مریوان کردستان مسافرت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق مریوان کردستان مرز باشماق مریوان کردستان مسافرت باشماق مریوان تردد مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 

مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: در سال گذشته تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار ۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف‌الله بابایی ظهر امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در سال گذشته ۹۲۲۱۶ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد داشته‌اند، اظهار کرد: نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که ۶۹۷۸۱ نفر مسافر تردد کرده‌بودند، رشد ۳۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۲۲۳ نفر مسافر ایرانی و ۸۹۹۹۳ نفر نیز مسافر خارجی است، افزود: مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی نیز با اتوبوس تردد کرده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار در مدت یاد شده مسافران ورودی ایرانی را ۲۱۹۸ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲۵ نفر برشمرد و بیان داشت: در این مدت ۴۳۲۲۰ نفر مسافر خارجی وارد مرز شده و ۴۶۷۷۳ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

بابایی تصریح کرد: در سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی را در ورودی مسافران خارجی و ۲۹ درصدی را در خروجی مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار شاهد هستیم.

وی از تردد ۱۳۴۸۹۹ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از مرز بیله‌سوار در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۳۵۶۰ دستگاه وارد و ۶۲۳۳۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده‌است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار در مدت یاد شده به تردد ۱۳۲۵۱۳ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه‌داد: در این مدت ۲۳۸۶ دستگاه اتوبوس از مرز تردد کرده است.

بابایی گفت: نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که ۱۹۷۹ دستگاه اتوبوس از مرز تردد کرده بود، افزایش ۲۰ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 744886

دیگر خبرها

  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده های نفتی ساحل شهر مریوان
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی در مریوان
  • تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به میزبانی مریوان برگزار می شود
  • رشد ۴۱ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مرزی خوزستان