Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حسین ایراندوست معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره وضعیت تولید و عرضه مرغ در استان اصفهان اظهار کرد: بیش از ۶۵۰ تن مرغ زنده در یکی از شب‌های هفته گذشته کشتار انجام شد به طوری که بسیاری از مرغ فروشی‌ها مرغ‌های خریداری شده را به کشتارگاه‌ها مرجوع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اضافه کرد: بنابراین مجوز منجمد کردن بخشی از مرغ تولیدی صادر شد تا برای زمان‌هایی که ممکن است با کمبود عرضه مواجه شویم به کار گرفته شود، همچنین بخشی از مرغ مازاد تولیدی استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری فرستاده شد.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در چند هفته گذشته بازار مرغ با ثبات و عرضه بیشتر از تقاضا بوده است، عمده مرغ فروش‌ها اکنون تا ۱۱ شب مرغ رهتابی عرضه می‌کنند. قیمت تخم مرغ اکنون برای تولید کننده به صرفه است.

ایراندوست همچنین در رابطه با قیمت تخم مرغ گفت: در چند روز اخیر قیمت تخم مرغ افزایش یافته البته قیمت جدید هنوز به طور رسمی قیمت‌های جدیدی از طرف وزارتخانه اعلام نشده است، اما با قیمت‌های جدید تولید کنندگان دیگر ضرر نخواهند دید و زیان آن‌ها جبران خواهد شد.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت مصوبه صادرات دام سبک گفت: هنوز دستورالعمل اجرایی این طرح رسماً به ما ابلاغ نشده، اما این موضع که در صورت وجود شرایط، امکان صادرات فراهم شود، یکی از سیاست‌های وزارتخانه است.

او با اشاره به اینکه معاون امور دام وزارتخانه هفته گذشته منصوب شد و باید دید برنامه جدید ایشان چیست، اضافه کرد: اصفهان نیز یکی از استان‌هایی است که با توجه به محدودیت نهاده‌ها، کاهش تقاضا گوشت قرمز در بازار و ضعف نقدینگی دامدار، خواستار فراهم سازی شرایط لازم برای صادرات بخش محدودی از دام سبک شده تا کمکی به دامداران شده و فشار نهاده‌ها نیز کمتر شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ کشتار مرغ استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ کیلویی چند؟

مشاهدات بازار حاکی از آن است که مرغ با چند نرخ به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هرکیلوگرم مرغ در مغازه‌ها کیلویی۸۰ تا ۹۰هزار تومان است. همچنین قیمت هرکیلو از این محصول پروتئینی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۸ هزار تومان و در میادین میوه و تره بار ۷۶ هزار و۵۰۰ تومان است.

گفتنی است؛ مرغ در بازار با چند نرخ به دست مصرف کنندگان می رسد.

حبیب اسدالله نژاد - کارشناس صنعت طیور - چندی پیش اعلام کرد که قیمت مرغ بعد از تعطیلات عید نوروز کاهشی شده است، زیرا تولید و عرضه زیاد و تقاضا کم است.

پرویز فروغی - دبیرکانون سراسری مرغداران گوشتی - نیز چندی پیش از مازاد مرغ در کشور خبرداد و گفت که جوجه ریزی و تولید مرغ افزایش یافته است اما جمع آوری مرغ مازاد و صادرات آن به درستی انجام نمی شود.

دیگر خبرها

  • مرغ کیلویی چند؟
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران