Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ که به دعوت رسمی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است، صبح امروز (چهارشنبه) در تالار وزارت امور خارجه روسیه با همتای روس خود دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و ببن المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر گسترش همه جانبه همکاری ها و تعاملات دو کشور در تمامی عرصه ها تاکید و آمادگی خود را جهت ارتقای هر چه بیشتر مناسبات فیمابین اعلام کردند.

زمینه سازی و اعلام آمادگی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، تقویت تعاملات در حوزه تجاری و اقتصادی، انرژی، بسترسازی جهت ارتقای همکاری های فرهنگی، موضوعات کنسولی و همکاری در زمینه مقابله با بیماری کرونا از دیگر  موارد طرح شده در این ملاقات بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از حمایت روسیه از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر ضرورت تقویت همکاری ها در موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

لاوروف نیز با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و امضای موافقتنامه تاسیس مراکز فرهنگی دو کشور خواستار  اجرایی شدن سند مذکور شد. 

بررسی آخرین وضعیت افغانستان، تحولات قفقاز، اوضاع یمن، برجام، رژیم حقوقی دریای خزر و دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی از  دیگر نکات مورد رایزنی و تبادل نظر وزرای امور خارجه در این ملاقات بود.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان به مسکو بعد از تصدی این سمت بود. 

وزرای خارجه بعد از این دیدار در نشست خبری مشترک حضور یافتند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری با بیان این‌که منطقه تحمل زیاده‌خواهی‌های جدید را ندارد، تصریح کرد: در تامین امنیت منطقه و امنیت خود با هیچ کسی تعارف نداریم.

منبع: الف

کلیدواژه: امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: در حاشیه حضور در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین ایمن الصفدی و یان بورگ وزرای امور خارجه اردن و مالت (رئیس دوره‌ای شورای امنیت) گفت‌وگو داشتم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این دیدارها با اشاره به حساسیت ویژه کشورمان نسبت به امنیت منطقه، ضرورت پاسخ متقابل مشروع ایران به حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تبیین کردم.

وی افزود: در ادامه ضمن بررسی آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، در خصوص وضعیت بحرانی غزه ناشی از نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی رایزنی شد.

کد خبر 6082283 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه