Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسکری محمدیان، رئیس هیئت کشتی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد  و کشتی گیرهای جوان تیم ملی در مسابقات جهانی نروژ اظهار کرد: امسال کشتی گیر‌های تیم ملی عملکرد خیلی خوبی داشتند. در مسابقات کشتی آزاد نروژ ما ۸ نماینده از استان مازندران داشتیم که توانستند ۶ مدال رنگارنگ را برای تیم ملی کشتی ایران کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مازندران پیشینه خوبی در ورزش کشتی و پرورش کشتی گیرهای جوان دارد. ما قصد داریم کشتی گیر‌های نونهال و نوجوان را برای شرکت در مسابقات آینده المپیک آموزش و پرورش دهیم.

او افزود: کشتی گیر‌های جوان ما در مسابقات کشتی آزاد نروژ توانستند عملکرد خوبی را از خودشان به نمایش بگذارند. در مسابقات کشتی آزاد نروژ چند کشتی گیر ما نتوانستند صاحب مدال خوش رنگی شوند، اما این کشتی گیر‌های جوان می‌توانند در سال‌های آینده قهرمانان تیم ملی ما در مسابقات بین المللی باشند.

بیشتر بخوانید

سجادی: درخشش قهرمانان ورزشی حال خوبی را به جامعه منتقل می‌کند / یک خدمتگزار کوچک در جامعه بزرگ ورزش هستم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی کشتی اخبار ورزشی مسابقات کشتی آزاد نروژ کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال ناراحت کادرفنی کشتی آزاد در ۵۷ کیلو؛ استخوانی در گلو!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا، روز گذشته (۳۱ فروردین) در رشته کشتی آزاد در بیشکک به انجام رسید و تیم ملی آزاد ایران از سه وزن باقی‌مانده، موفق به کسب سهمیه المپیک در دو وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم شد.

همانطور که از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد، کسب سهمیه ۵۷ کیلوگرم المپیک با احمد جوان در قرقیزستان محقق نشد و حالا به احتمال فراوان، علیرضا سرلک که تنها مدال‌آور چند سال اخیر این وزن ایران در مسابقات جهانی بوده، باید به ترکیه برود و در جایی که آخرین میدان کسب سهمیه است و البته سه نفر در هر وزن سهمیه می‌گیرند، آخرین تلاشش برای رسیدن به المپیک را به کار ببندد.

در سال‌های اخیر در سبک‌وزن کشتی آزاد موفق عمل نکرده‌ایم. رضا اطری بعد از ناکامی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ترک ژاپن با عنوان پنجمی، سرانجام تصمیم به تغییر وزن گرفت. او که برای هر مسابقه کیلو‌های زیادی از وزن بدنش را کم می‌کرد، سال ۲۰۲۲ توانست مدال نقره وزن ۶۱ کیلوگرم را از آن خود کند، اما سال ۲۰۲۳ در تکرار سکونشینی در بلگراد، ناکام بود.

بعد از اطری، علیرضا سرلک صاحب دوبنده تیم ملی در وزن اول شد و سال ۲۰۲۱ در اسلو، جایی که کشتی آزاد در فاصله دو ماه بعد از المپیک عملکرد درخشانی داشت، به مدال نقره جهانی رسید.

او هم سال بعدش در بلگراد، نتوانست روی سکوی جهانی برود و سال ۲۰۲۳ هم جای خود را اساسا در تیم ملی از دست داد.

میلاد والی‌زاده و ابراهیم خواری در سال ۲۰۲۳ نمایندگان وزن اول ایران در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی بودند که هر دو نیز بدون مدال و عنوان به کار خود در بلگراد و هانگژو خاتمه دادند.

برای سال ۲۰۲۴، باتوجه با نتایج رقم خورده در چرخه انتخابی تیم ملی، احمد جوان مسافر گزینشی آسیایی شد. او در دو سال اخیر هم نفر اول مسابقات کشوری شده بود که سال اول در تورنمنت رنکینگ‌دار، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را به علیرضا سرلک واگذار کرد و سال دوم هم باز در تورنمنت رنکینگ‌دار، مغلوب میلاد والی‌زاده شد؛ بنابراین این بار که در فینال مسابقات کشوری یک بار دیگر علیرضا سرلک را برد، کادرفنی تیم ملی تصمیم گرفت او را دیگر به هیچ مسابقه‌ای نفرستد که باز هم فشار وزن کم کردن به او تحمیل نشود و سرحال و قبراق، یک بار سر وزن قانونی در مسابقه‌ای مهم ظاهر شده و شاید بتواند به عنوان نفر اول این وزن ایران، صاحب سهمیه المپیک شود.

نفر دوم که سرلک بود، از همان ابتدا پلنِ B کادرفنی تیم ملی شد، تا اگر جوان نتوانست سهمیه المپیک را در گزینشی آسیایی بگیرد، او به گزینشی جهانی رفته و شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان کند.

ابراهیم خواری هم به مسابقات قهرمانی آسیا رفت که دستش از کسب مدال کوتاه ماند، همانطور که جوان هم نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

او به کشتی‌گیر مغولی‌ای باخت که در نیمه‌نهایی خودش هم مغلوب شده و نتوانست به سهمیه المپیک برسد.

حالا سرلک علاوه بر نماینده آمریکا که هنوز سهمیه ۵۷ کیلوگرم را نگرفته، امان امان هندی و همین مغولی و چندین کشتی‌گیر مدعی دیگر را در مسابقات گزینشی جهانی پیش رو دارد.

در این چند سال، باوجود تغییر چندین کادرفنی، همچنان ضعف ۵۷ کیلوگرم ایران پابرجا بوده و مهره مطمئنی نتوانستیم در وزن اول ساخته و بیابیم تا این وزن به استخوانی در گلو، در آستانه المپیک تبدیل شود.

کشتی آزاد که المپیک قبلی را با سهمیه کامل و ۶ کشتی‌گیر تجربه کرد، امید زیادی ندارد که بتواند المپیک پیش رو را هم با سهمیه کامل تجربه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیال ناراحت کادرفنی کشتی آزاد در ۵۷ کیلو؛ استخوانی در گلو!
  • کاوه تکلیف وزن ۵۷ کیلوگرم را مشخص کرد
  • ارزیابی کاوه از کسب ۲سهمیه المپیک
  • کسب یک سهمیه دیگر برای کشتی آزاد؛ آذرپیرا المپیکی شد
  • ارزیابی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از کسب دو سهمیه و یک احتمال دیگر
  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • شوک صبحگاهی به کشتی: سهمیه ۵۷ پرید!
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ محمد نژاد جوان از کسب سهمیه بازماند
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک؛ پیروزی احمد محمدنژاد جوان در مبارزه نخست
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد