Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: تماس لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام، هشدار چین نسبت به بروز جنگ جهانی سوم،تمرین پرتاب بمب اتم از سوی جنگنده‌های «اف-35» نیروی هوایی آمریکا، اخراج ۸ نفر از نمایندگان روسیه از سوی ناتو و برگزاری رزمایش نیروی دریایی روسیه در آب های دریای سیاه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی، درخصوص ازسرگیری مذاکرات وین و احیای برجام گفت و گو و تبادل نظر کردند.

این تماس تلفنی امروز چهارشنبه و پیش از ملاقات لاوروف و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مسکو، انجام شده است.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه روسیه، این تماس تلفنی براساس درخواست طرف آمریکایی انجام شده است. طرفین در این گفت و گوی تلفنی در خصوص برجام، موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و برخی دیگر مسائل مورد علاقه دوطرف گفت و گو کردند.

لاوروف امروز در مسکو میزبان حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود بود و دو طرف در خصوص طیفی از مسائل مختلف از جمله برجام و روند مذاکرات وین گفت و گو کردند.

لاوروف امروز در کنفرانس خبری مشترک با امیرعبداللهیان ، در اظهارتی پیرامون مذاکرات برجام، با بیان این که ایران در آینده نزدیک درباره زمان از سرگیری مذاکرات برجامی وین تصمیم گیری می کند، گفت: مسیر حل اختلافات در باره برجام از طریق اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است. اصول من درآوردی غرب و آمریکا و تحمیل بر دیگران را نمی پذیریم.

لاوروف گفت : همتای ایران من در این ملاقات اعلام کرد که ایران آماده از سرگیری مذاکرات است.

 این مقام روس تاکید کرد تلاش برخی طرف های خارجی برای مرتبط کردن حفظ برجام با امتیاز دادن ایران در دیگر مسائل چشم اندازی ندارد.

هشدار چین نسبت به بروز جنگ جهانی سوم

چین در پی اقدامش در اعزام ده‌ها جنگنده به حریم هوایی تایوان، هشدار داد که جنگ جهانی سوم "هر زمان" ممکن است جرقه اش زده شود.

به گزارش دیلی میل، در یک مقاله منتشر شده در نشریه گلوبال تایمز چین که وابسته به دولت این کشور است، آمده است "همدستی" بین آمریکا و تایوان به حدی "گستاخانه" است که در این وضعیت "تقریبا کل فضا برای مانور از دست رفته و در حال نزدیک شدن به آستانه رویارویی است".

این نشریه ادعا کرد، مردم چین برای حمایت از جنگ تمام عیار با آمریکا که حامی تایوان است آماده هستند و به این کشور جزیره‌ای نسبت به "بازی کردن با آتش" هشدار داد.

این در حالی است که تایوان از چین و شی جینپینگ، رئیس جمهورش خواسته در پی ورود حدود ۱۵۰ هواپیمای نظامی چین به حریم هوایی تایوان از جمعه تا کنون، "اقدامات کنشگرانه" خود را متوقف کند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان روز سه شنبه وعده داد برای حفاظت از تایوان در برابر هر گونه حمله "هر کاری لازم باشد انجام دهد" و هشدار داد که بدون کمک همپیمانان کشورش "استبداد دست بالاتر را در برابر دموکراسی پیدا می‌کند".

در این میان تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند ناو هواپیما بر اچ.ام.اس ملکه الیزابت انگلیس در دریای فیلیپین در یک رزمایش مشترک با دو ناو هواپیمابر آمریکا و ناوشکن حامل هلی کوپتر ژاپن شرکت کرده است.

این رزمایش با شرکت چند کشتی جنگی دیگر متعلق به شش کشور دیگر در ضمن تنش‌های فزاینده در منطقه به اجرای تمارین نظامی پرداخته‌اند.

نشریه گلوبال تایمز روز دوشنبه همچنین به استرالیا بعد از صحبت‌های وزیر خارجه‌اش و درخواست او برای کمک به تدابیر دفاع کشور به طعنه پرسید آیا مایل است "با تایوان در تبدیل شدن به گوشت دم توپ همراه شود".

رسانه‌های دولتی چین روز دوشنبه در ضمن اقدامات نظامی این کشور تهدیداتی را علیه تایوان مطرح کردند.

هو شیجین، دبیر نشریه گلوبال تایمز در توئیتی نوشت، "دیر یا زود سقوط مقام‌های جدایی طلب تایوان رقم می‌خورد" و قدرت نمایی اخیر پکن را "رژه نظامی" در گرامیداشت روز ملی چین در اول اکتبر خواند.

این نشریه در سرمقاله‌ای نوشت، جنگنده‌هایی که اخیرا به سمت تایوان پرواز کردند "بر خلاف گارد تشریفات رژه‌های سنتی نیروهای جنگی مخصوص رزم واقعی هستند".

این نشریه نوشت: "افزایش تعداد هواپیماها نشان دهنده قابلیت‌های عملیاتی نیروی هوایی ارتش خلق چین است. این یک اعلام بی چون و چرا و واضح حاکمیت چین بر این جزیره است. هدف از طراحی این عملیات‌ها آشنا کردن خلبان‌ها با شرایط میدان جنگ است تا به مجرد صدور فرمان حمله آنها بتوانند مثل کهنه سربازان با تجربه بجنگند. نسبت به آینده وضعیت در سراسر تنگه تایوان تردیدی وجود ندارد. ابتکار عمل زمان و چگونگی حمل مساله تایوان قاطعانه در دست سرزمین اصلی چین است."

تمرین پرتاب بمب اتم از سوی جنگنده‌های «اف-35» نیروی هوایی آمریکا

ارتش آمریکا اعلام کرد که دو فروند هواپیمای جنگنده «اف-۳۵ لایتنینگ»نیروی هوایی این کشور که قرار بود در قالب یک اسکادران در اروپا مستقر شود با پرتاب بمب‌های اتمی آزمایشی جهت اطمینان از توانایی در انجام ماموریت بازدارندگی ناتو، نقطه عطفی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش وبگاه «استرایپس» آزمایش موفقیت آمیز جنگنده اف-۳۵ لایتنیگ در حالی انجام شد که اسکادرانی از جنگنده اف-۳۵ آمریکا برای یک ماموریت جدید در اروپا و در کشور انگلیس مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو فروند جنگنده‌ه اف-۳۵در پایگاه نیروی هوایی «نلیس» نیویورک این ماموریت را با موفقیت انجام دادند. به گفته نیروی هوایی امریکا، خلبانان این دو جنگنده مأموریت آزمایشی و ارزیابی نیروی هوایی را در ارتفاع و سرعت‌های متفاوت انجام دادند. مسئولان نیروی هوایی آمریکا از صدور گواهی حمل بمب اتمی از سوی جنگنده اف-۳۵ آمریکا پس از این پروازهای آزمایشی خبر دادند.

قرار است تا چندی دیگر نخستین اسکاداران از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در پایگاه هوایی «لیکن‌هیث» در انگلیس مستقر شوند. انگلیس نیز با استقبال از این برنامه پنتاگون اعلام کرده که در برنامه آموزش و آمادگی‌های رزمی کنار نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا خواهد بود. قرار است ۲۷ جنگنده اف-۳۵ و 60 پرسنل نظامی در این پایگاه هوایی در انگلیس مستقر شوند.

نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نیروی هوایی این کشور در روزها و هفته‌های گذشته در چند نوبت در ماموریت‌های موفق با عملیات واکنش سریع مانع انجام ماموریت گشت‌های هوایی آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود شده است.

اخراج ۸ نفر از نمایندگان روسیه از سوی ناتو

ناتو روز چهارشنبه هشت تن از نمایندگان روسیه در این اتحاد نظامی را اخراج و اعلام کرد که آنها مخفیانه به عنوان افسران اطلاعاتی کار می‌کردند.

به گزارش فرانس ۲۴، یک مقام ناتو در این باره گفت: ما می‌توانیم تأیید کنیم که اعتبارنامه هشت عضو نمایندگی روسیه در ناتو که افسران اطلاعاتی اعلام نشده بودند، تعلیق شده است.

این مقام ناتو که از وی نامی آورده نشده تصریح کرد: تعداد پست‌هایی را که روسیه می‌تواند افراد را در این سازمان برای آنها اعتبارنامه صادر کند به ۱۰ مورد کاهش یافته است. 

ائتلاف نظامی ناتو تا کنون هیچ توضیح رسمی و فوری در باره این تصمیم ارائه نکرده است. 

به گزارش فرانس ۲۴، روابط میان ناتو و روسیه به طور فزاینده‌ای تیره شده و مذاکرات رسمی بین آنها در سال‌های اخیر محدود شده است.

مقام ناتو در ادامه افزود: سیاست ناتو در قبال روسیه ثابت است، ما بازدارندگی و دفاع خود را در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه روسیه تقویت کرده‌ایم در عین حال برای گفت وگوی معنادار نیز مشکلی نداریم.

برگزاری رزمایش نیروی دریایی روسیه در آب های دریای سیاه

ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه از شلیک تمرینی توپخانه های کشتی جنگی «دریادار گریگوروویچ» در آب های دریای سیاه خبر داد.

بر اساس این گزارش، سرویس خبری ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه با انتشار بیانیه ای در همین خصوص اعلام کرد: به عنوان بخشی از تمرینات آموزشی، خدمه کشتی وظیفه، شلیک توپخانه را برای هدف قرار دادن بیش از ۱۰ هدف دریایی و هوایی دشمن مشروط انجام دادند. در اولین مرحله شلیک ها، واحدهای رزمی توپخانه ناوچه «دریاسالار گریگورویچ» الگوریتم اقدامات را در انجام تمرینات آموزشی رزمی به کار بستند.

در مرحله دوم این رزمایش نیز، خدمه کشتی جنگی مذکور با استفاده از توپخانه های آ - ۱۹۰ کشتی، اهدافی فرضی را در زمین و هوا مورد اصابت قرار دادند.

به گفته نیروی دریایی روسیه، این رزمایش در قالب تمرینات نظامی تابستانی ناوگان دریای سیاه انجام شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه صفر حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آمریکا روسیه چین اروپا خاورمیانه اعمال ماه صفر حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان

وزارت دفاع  تایوان از مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمک نظامی تشکر کرد و اعلام کرد که این بسته حمایت « مستحکم» آمریکا  از تایوان را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان