Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:06:04 GMT

سندهای آمایش استانی توسط وزارت صمت تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۵۲۶۸

سندهای آمایش استانی توسط وزارت صمت تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تشکینی صبح پنجشنبه در نشست آمایش بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: ارائه بسته‌های مشوق‎ سرمایه‌‏گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح پیش بینی شده با مطالعات دقیق از وضعیت استان‌ها بسته‌های تشویقی مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود به نحوی که عامل انگیزشی مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از اولویت‌های مهم این وزارت را تدوین سندهای آمایش استانی دانست و اضافه کرد: از سال آینده تخصیص بودجه بر اساس طرح آمایش خواهد بود.

وی توزیع عادلانه منابع را از مزایای سندهای آمایش دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با نهایی شدن سندهای آمایش استانی توزیع عادلانه و متوازن بودجه متناسب با ظرفیت استان‌ها محقق شود.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی از نقاط قوت تدوین سند آمایش استان‌ها، آمایش بر اساس تفکیک شهرستانی را عنوان کرد و ادامه داد: از سه هفته پیش تدوین سند آمایش استانی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده که برنامه اصلی آن نیز بر دوش سازمان صمت است و چارچوب سند آمایش این استان نهایی شده است.

وی با شناسایی توزیع جمعیتی در استان به تفکیک شهرستان‌ها شامل جمعیت، تعداد و نرخ بیکاری هر استان افزود: اولویت‌‎‏ها در‬ استان بوشهر بر اساس تفکیک شهرستانی مشخص خواهد شد که چه تعداد از طرح‌های در دست اجرای سازمان صمت منطبق بر سند آمایش است.

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سند برای نمونه در حوزه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی باید نیازها شناسایی و امکان تحقق فعالیت‌های جدید تولیدی در استان تعیین شود.

تشکینی ادامه داد: همچنین طی این سند مشخص می‎‌شود که در چهار سال آینده در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی خارجی کدام فعالیت در اولویت استان قرار دارد.

وی افزود: در این سند برای هر پروژه و فعالیت اولویت دار باید اقدام‌های مورد نیاز شناسایی شود که برای برای نمونه شاید ایجاد شهرک متانول استان بوشهر نیاز به تأمین زمین با قیمت تخفیفی داشته باشد که این موضوع بر اساس سند آمایش در اولویت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5321704

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ویروس کرونا آمار کرونا زلزله واکسن کرونا بوشهر کرمانشاه شهادت امام رضا ع عزاداری 28 صفر مشهد رحلت پیامبر اکرم ص واکسیناسیون کرونا خراسان رضوی گرگان ایلام آمایش استانی معدن و تجارت آمایش استان سند آمایش استان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر هیأت دولت به استان سمنان تاکید کرد: امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان برای دومین بار، شاهد حضور وزیر صنعت معدن و تجارت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سفر وزیر صمت در قالب سفر هیأت دولت دو روزه خواهد بود، تاکید کرد: وزیر صمت امروز و فردا در استان حضور یافته و از طرح‌های صنعتی مهم و همچنین بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان بازدید خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح چهار پروژه اقتصادی و تولیدی با حضور وزیر صمت کابینه سیزدهم خبر داد و ادامه داد: این کارخانه‌ها در زمینه منسوجات، باطری، طرح‌های نیروگاهی و… خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه بازدید از خط انتقال پساب شهری و شهرک صنعتی سمنان از جمله دیگر برنامه‌های وزیر صمت در استان است، ابراز کرد: شرکت در جشن احیا واحدهای راکد با حضور رئیس جمهور از دیگر برنامه‌های سفر وزیر صمت به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه وزیر صمت امشب در سمنان نشست با کارآفرینان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاهیان خواهد داشت، گفت: افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری فردا پنجشنبه از دیگر برنامه‌های وزیر صمت است.

کد خبر 6080568

دیگر خبرها

  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است