Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یکی از راههای پرتردد استان تهران مسیر۱۷۵ کیلومتری اتوبان تهران- ساوه - همدان است که ۳۵ کیلومتر در محدوده اسلامشهر، بهارستان، رباط‌کریم و پرند قرار دارد و بیش از ۷۰ درصد از خودرو ها در مسیر ۳۵ کیلومتری در رفت و آمد هستند..

۸سال دریافت هزینه غیر قانونی از مردم توسط وزارت راه

با بهره برداری از این اتوبان در سال ۱۳۷۷، قرار بود بعد از ۱۵ سال دریافت عوارض توسط مجری ساخت، دیگر هیچ پولی از مردم اخذ نشود ولی متاسفانه بیش از ۷۰ درصد هزینه این راه در مسیر ۳۵ کیلومتری از مردم کارگرنشین شهرستانهای رباط‌کریم و بهارستان دریافت و بودجه این اتوبان را که ۹۰ درصد آن در استان همدان قرار دارد شهروندان شهرستانهای غرب استان تهران تأمین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

پرتاب سنگ ریزه از زیر لاستیک خودرو ها  

در این جاده که یکی از نقاط حادثه خیز و غیر استاندارد است و ۱۱۵ کیلومترآن به دلیل زیرسازی نامناسب و عدم رعایت استانداردهای مناسب پس از گذشت ۲۳ سال، عمر مفید خود را از دست داده روزانه تصادف های ناگوار در مسیر غرب استان تهران رخ می دهد و حتی متولی این راه  از کوچکترین خدمات پاکسازی شن و ماسه در این مسیر خودداری می‌کند و رانندگان شاهد بارش سنگریزه بر روی خودروها هستند.

نا ایمنی وتوجه نکردن اداره راه به آزاد راه تهران ساوه 

اگر از هر کدام از مسئولین در خصوص ایمن سازی اتوبان تهران-ساوه سوال کنیم، می گویند بودجه نداریم، در حالی که برای ایمن سازی جاده ها، قانون بودجه اختصاصی پیش بینی کرده است، و در ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفته شده که درآمد جرایم رانندگی در کجا باید خرج شود و ۶۰ درصد درآمد این جرایم بسته به اینکه در جاده است به سازمان راهداری و اگر شهری است از طریق استانداری ها برای ایمن سازی جاده ها و معابر و نه برای حقوق و دستمزد استفاده شود. 

این مسیر تا پرند باید در اختیار شهرداری‌های منطقه قرار گیرد 

با توجه به قرار گرفتن این راه در محدوده چهار شهر اسلامشهر، بهارستان، شهریار و رباط کریم باید به شهرداری‌ها واگذار شود چون وزارت راه از نگهداری آن عاجز است. 

حذف دوربین های عوارض، مطالبه مردم رباط‌کریم و بهارستان 

دریافت عوارض در این مسیر مورد اعتراض رانندگان و نماینده شهرستانهای رباط‌کریم و بهارستان قرار گرفته و آنها خواهان برچیده شدن دوربین های عوارض تا شهرستان پرند و حذف عوارض اتوبان تهران ساوه از مطالبات مردم این دو شهرستان است. 

ایوب غلامی یکی از شهروندان نسیم شهری به خبرنگار ایرنا گفت :باید مسئولان فکری اساسی برای این عوارض که مدت‌ها است، از چالش‌های عمده برای اهالی شده است، کنند.

این عوارض نه تنها مردم عادی و شهروندان این دو شهرستان پر جمعیت در جنوب غرب استان تهران را آزار می‌دهد، بلکه رانندگان کامیون، اتوبوس، تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی این منطقه نیز از عوارض این آزادراه گلایه مند هستند.

محمد بالو یکی دیگر از رانندگان که روزانه از مسیر اتوبان تهران - ساوه در تردد است نیز گفت: «اتوبان تهران - ساوه  از زمان احداث  تا الان  به یک جاده های فرعی تبدیل شده است.» وبا وجود پرداخت عوارض یکی از راه‌های غیر استاندارد است 

همچنین حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در مجلس در خصوص عوارضی اتوبان تهران-ساوه اظهار کرد: روزانه هزاران وسیله نقلیه سبک و سنگین از این اتوبان عبور می‌کنند.

وی با ناعادلانه و غیرقانونی خواندن عوارضی این اتوبان برای مردم جنوب غرب استان تهران گفت: در یک مسیر ۲۰ کیلومتری چندین دوربین عوارضی شامل نسیم‌شهر، گلستان، رباط‌کریم و پرند در نظر گرفته شده و برای هر مسیر عوارض پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در حالی که از اتوبان تهران به قم که بیش از ۱۲۰ کیلومتر است هزار تومان عوارض گرفته می‌شود و از اتوبان تهران کرج که بالای ۳۰ کیلومتر است عوارضی دریافت نمی‌شود. چرا باید در این اتوبان و برای ساکنین حاشیه کلان شهر تهران که غالبا از اقشار مستضعف و کم درآمد هستند برای جاده ای که به مراتب وضعیت نامناسبی نسبت به دیگر مسیرها دارد عوارض دریافت شود.

نماینده شهرستانهای رباط کریم و بهارستان افزود: زمانی که اتوبان تهران - ساوه  تحت اجاره بانک ملت بود حدود دوسال عوارض دریافت نمی‌شد اما در آستانه مجلس یازدهم با نصب دوربین ها در این مسیر اخذ عوارض شروع و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها شهر تهران ایرنا استان تهران گلستان رباط کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران ایرنا استان تهران شهر تهران ایرنا استان تهران گلستان رباط کریم رباط کریم و بهارستان غرب استان تهران اتوبان تهران تهران ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با هفت مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه تصادف زنجیره‌ای خودروهای تیبا، ۴۰۵، دنا و برخورد با گاردریل ساعت ۰۰:۴۳ امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام چهار واحد امدادی اورژانس به محل حادثه افزود: این حادثه در اتوبان ذوب‌آهن و روبه‌روی ترمینال فلاورجان رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: هفت نفر شامل پنج مرد و دو زن در پی این حادثه مصدوم و شش نفر به بیمارستان‌های الزهرا و امام فلاورجان منتقل شدند.

کد خبر 745659

دیگر خبرها

  • حمایت از عملیات وعده صادق - ساوه
  • بنر جدید اتوبان همت؛ تیترزنی وسط خیابان به نقل از آمریکایی‌ها | تصویر
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • تبریک دانش آموزان رباط کریمی به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی + فیلم
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند