Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@02:03:55 GMT

سرما و یخبندان در راه خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۷۶۱۹

سرما و یخبندان در راه خراسان جنوبی


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی، تا اوایل هفته آینده وزش باد و گرد و خاک در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: با نفود سامانه پر فشار جوی از جمعه ۲۶ مهر، روند کاهش دمای هوا در استان آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد که وقوع حداقل دمای صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن در مناطق سردسیر به ویژه در شهرستان‌های سربیشه، قاین، زیرکوه و درمیان قابل پیش بینی است؛ همچنین دمای هوا به طور میانگین حدود ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی به فعالان بخش کشاورزی، کشاورزان، دامداران و گلخانه داران استان توصیه کرد تا تمهیدات و اقدامات لازم را برای کاهش خسارات ناشی از سرما و یخبندان مدنظر داشته باشند.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۳۸ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین ۱۳ و ۳۵ درجه سلسیوس بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه صفر حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی لطفی خراسان جنوبی هواشناسی اعمال ماه صفر حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی درجه سلسیوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد خاک، رگبار و رعد برق دربرخی مناطق بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پبش بینی است.

زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد یود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح جمعه روند دما کاهشی است.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

زارعی گفت: تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۶ درجه سلسیوس و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاهش دمای هوا در استان
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • هوا گرمتر می‌شود
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی