Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:17:29 GMT

اجرای طرح کاداستر مطالبه جدی کشاورزان ساوجی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۰۷۸

اجرای طرح کاداستر مطالبه جدی کشاورزان ساوجی است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «محمد سبزی» روز پنجشنبه در پایان بازدید از مناطق عشایری شهرستان زرندیه که وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران هم حضور داشتند، گفت: امسال برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی بودجه‌ ویژه محرومیت زدایی تصویب شد که برای طرح های چون آب، راه روستایی و محرومیت زدایی در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شرایط جنگ اقتصادی امروز، فرماندهان کسانی هستند که در خط مقدم تولید فعالیت می‌کنند و عشایر نیز جزو قهرمان این جنگ محسوب می‌شوند.

به گفته سبزی، با وجود مشکلات جدی در حوزه تامین نهاده‌ها، عشایر با عشق به وطن در سنگر تولید فعال هستند و رفع بسیاری از مشکلات نیاز به همت جهادی دارد و با مشارکت مردم حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: مشکل اساسی حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، موضوع منابع طبیعی، سند دار شدن اراضی کشاورزی و اجرای طرح کاداستر است که در این زمین باید قوانین دست و پاگیر اصلاح شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات مربوط به نهادهای دامی و کشاورزی مربوط به تحریم است اما مشکلات کنونی از ناعدالتی‌ در توزیع نهاده‌ها نشات می‌گیرد و فساد و رانت در این زمینه باید برطرف شود.

وی بیان کرد: خدمات بسیاری به برکت انقلاب اسلامی در کشور ارائه شده اما کافی نیست و امروز دولت انقلابی توجه جدی به محرومان دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای با رانت در دشت ممنوعه و بحرانی شهرستان زرندیه چاه حفر کردند به طوری که برخی چاه‌ها آب موردنیاز ۳۰۰ خانواده تامین می‌کند و برخی چاه‌ها برای واحدهای خصوصی و انحصاری هستند و عدالت در این زمینه باید رعایت شود.

وی افزود: مکانیزاسیون آبیاری باید توسط جهاد کشاورزی عملیاتی شود تا بتوان طرح تعدیل چاه‌ها را اجرا کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ساوه زرندیه كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ساوه زرندیه وزارت جهاد کشاورزی ساوه زرندیه كاداستر مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمود مظلومی گفت: مقدار توزیع کود یارانه ای در شهرستان نقده معادل هشت هزار و ۴۰۰ تن در سال ۱۴۰۲ بود که بیش از ۸۵ درصد سهمیه کودی شهرستان جذب شده است.

وی اظهار داشت: این مقدار توزیعی شامل شش هزار و ۳۸۶ تن کود ازته، یک هزار و ۴۸۲ تن کود فسفاته و ۵۳۰ تن کود پتاسه می باشد.

مظلومی افزود: اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس خود را به بهترين نحو ممکن در سطح استان انجام داده و  تاکنون توانسته است تمامي کودهاي مورد نياز بخش کشاورزي استان را به موقع تأمين نموده و در اختيار کشاورزان در اقصي نقاط استان قرار دهد و در خدمت رسانی به کشاورزان محترم از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است
  • «طرح قوانین نامعتبر در حوزه کشاورزی» اعلام وصول شد
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده