Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@21:07:47 GMT

شهریار جدید عمارت سرداران و توهم کار رسانه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۱۷۶

شهریار جدید عمارت سرداران و توهم کار رسانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جابر خرم‌نیا کارشناس رسانه‌ای و فعال سیاسی، در یادداشتی نوشت: این روزها بحث جدی محافل سیاسی، این است که چه کسی استاندار خواهد شد. در گعده‌های مختلف، همیشه در مورد این موضوع صحبت می‌شود و گزینه‌هایی که مطرح هستند مورد نقد و نظر قرار می‌گیرند. البته برخی هم به‌شدت مشغول رایزنی و استفاده از ابزارهای مختلف مشورتی و معرفی هستند تا گزینهٔ مورد نظر خود را به وزارت کشور بقبولانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی هم احساس می‌کنند باید از ابزار رسانه برای معرفی گزینهٔ خودشان استفاده کنند. البته عمدهٔ این افراد نوع استفاده از رسانه را اشتباه می‌گیرند. مثلاً تصور می‌کنند کار رسانه‌‌ای یعنی شایعه‌افکنی. این‌جا است که دست به تلفن می‌شوند و به برخی از فعالان و کاربران مجازی که خود را چهرهٔ رسانه‌ای معرفی کرده‌اند سفارش استوری و خبر گمانه‌زنی می‌دهند.

همین حالا چند نفری از این آقایان را می‌شناسم که با چنین درک کوتاهی سعی کردند گزینه‌های مطرح شده‌ای مانند انصاری، نامی، مردانی، کوولیوند، بیادی، غیاثی‌راد و غیره را در شایعات گزینهٔ نهایی معرفی کنند. از جمله یکی از چهره‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلب از سوی برخی فعالان میانه‌ای اصولگرا حسابی به‌کار گرفته شد و این فرد هم در طی ۱۰ روز حداقل پنج چهره را به‌عنوان گزینهٔ نهایی استانداری و با هشتک چهارشنبه‌های هیئت دولت معرفی کرد! و ککش هم نگزید که مخاطبش دیگر به جملهٔ خبر موثق و منبع آگاه او اعتماد نخواهد کرد.

گذشته از تمام این حواشی، باید بدانیم که هرگاه رسانه به‌جای شایعه توانست پیگیری استانداری یک فرد(مصداق) یا شاخص‌های استانداری را تبدیل به مطالبهٔ عمومی و ارادهٔ جمعی مردم کند در قامت اثرگذار و موج‌آفرین ظاهر شده است.

در واقع شایعه‌سازی کار سخت و پیچیده‌ای نیست و از پس هر کسی که اندکی به روال کار آشنا باشد بر می‌آید. امروز برخی هم کاسب شایعه هستند و با دریافت مبالغ اندک سفارش شایعه‌سازی دریافت می‌کنند.

این انتظار از منِ مدعی رسانه و همهٔ دغدغه‌مندان هست که در وضعیت سیاست‌زدهٔ قزوین، به‌سمت خط مطالبه‌گری پیش برویم.

شاخص‌های دقیقی چون انقلابی‌گری(مطابق پنج شاخص انقلابی در اندیشهٔ امام جامعه)، مدیریت جهادی، جوان‌گرایی و گام دومی، توانمند در استقرار دولت جوان حزب‌اللهی، سیاستمدار و بصیر، بومی و دارای شناخت دقیق از ظرفیت‌های استان و شناخت کامل از نظام مسائل قزوین و هرآنچه که می‌توان به این‌ها افزود می‌تواند بنایی برای مطالبه‌گری در انتخاب استانداری توانمند در قامت و اندازهٔ قزوین باشد.

به‌ اعتقاد بنده، زمانی می‌توانیم بگوییم رسانه در انتخاب استاندار اثرگذار بود و حرکت کرد، که بتواند شاخص‌های انتخاب یا حتی مصداق یک گزینه را تبدیل به مطالبه‌ای همه‌جانبه و عمومی کند و از این قالب اثر بگذارد.

تکیهٔ صرف روی شایعه و اخباری مانند گفته می‌شود، شنیده شده، منابع مطلع خبر دادند و فلان...تنها و تنها یک حرکت سادهٔ خبری است که اگر درست نباشد ذهن مخاطب را مشوش کرده و اگر درست باشد تنها در اطلاع‌رسانی پیش‌دستی کرده است، اما در هرحال اثربخش نیست.

یادمان باشد شایعات استاندار انتخاب نمی‌کنند، اما مطالبه‌گری عمومی و ارادهٔ جمعی برای پیگیری اولویت‌های استان قطعاً در انتخاب استاندار مؤثر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین انتخاب استاندار قزوین استاندار قزوین رسانه شایعه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرنگار مهر، تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی بسکتبال مهمترین ماموریت کمیته فنی فدراسیون در سال جاری است. به همین منظور در نخستین نشست این کمیته در سال جاری که شنبه هفته جاری (اول اردیبهشت) برگزار شد، این موضوع مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این نشست که در حضور جواد داوری رییس فدراسیون برگزار شد، گزینه های خارجی و داخلی موردنظر برای هدایت تیم ملی و رزومه آنها ارائه شد. هاکان دمیر که اردیبهشت سال گذشته هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده گرفت نیز یکی از گزینه های خارجی موردنظر است.

به منظور تسریع روند تصمیم گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال، دومین نشست کمیته فنی به فاصله چهار روز بعد از نشست اول، روز چهارشنبه (4 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

قرار است در این نشست، هر یک از اعضای کمیته فنی در مورد خارجی یا داخلی بودن سرمربی تیم ملی اعمال نظر کرده و سپس بر اساس جمع بندی حاصل شده، گزینه های خارجی و داخلی موردنظر مورد بررسی قرار بگیرند.

کد خبر 6086272

دیگر خبرها

  • پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد
  • توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی
  • واکنش رسمی تراکتور به جذب گل‌محمدی
  • صحبت‌های مدیرعامل تراکتور درباره حضور گل‌محمدی در تبریز
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ: مربی نیست!
  • پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال
  • باشگاه تراکتور: با چند گزینه پر افتخار در حال مذاکره هستیم
  • پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال باز شد/ «دمیر» هم گزینه هست