Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به این که استان تهران دارای یک میلیون و ۸۶ هزار دانش آموزان است، بیان داشت: واکسیناسیون ۳۰ درصد نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون انجام شده است.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران امروز از نحوه  اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان شهر تهران در اولین روز اجرای آن بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان شهر تهران در گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت جهادی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهرماه در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود.

زالی خاطرنشان کرد: سرعت و شتاب واکسیناسیون نوجوانان  ۱۸-۱۲ سال در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند  شرایط بسیار خوبی را از نظر طراحی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون فراهم کند.

وی با اشاره  به مشارکت مجموعه آموزش و پرورش در اجرای این طرح گفت: در این طرح همکاران آموزش پرورش مشارکت دارند و بخشی از کار نیز برعهده خود دانش‌آموزان گذاشته شده و  در برخی مدارس، شورای دانش‌آموزی مشارکت کرده‌اند. امروز شاهد کار تیمی بسیار خوبی در این پایگاه‌ها بوده ایم که حاصل مشارکت و همگرایی تیم بهداشت و مجموعه آموزش و پرورش است.

زالی با بیان این که طرح دانش‌آموزی فردا جمعه نیز ادامه خواهد یافت گفت:  فردا نیز در مدارس و پایگاه‌های دانش آموزی پذیرای نوجوانان و آینده‌سازان این مرز و بوم هستیم و امیدواریم حجم بالایی از واکسیناسیون و مصون‌سازی این عزیزان انجام شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به این که استان تهران دارای یک میلیون و ۸۶ هزار دانش‌آموز است، بیان داشت: واکسیناسیون ۳۰ درصد نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون  تا روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ انجام شده است. 

زالی نقطه قوت طرح جهادی را اجرای آن در مدارس دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: در این طرح جهادی دانش آموزان برای دریافت واکسن می توانند به مدارس خودشان مراجعه می کنند اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتوانست ظرف امروز و فردا واکسینه شود می‌تواند در اسرع وقت با مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون مستقر در شهر تهران واکسن دریافت کند.

جانبازی سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی حوزه سلامت و آموزش و پرورش، حدود ۱۰۰ پایگاه دانش آموزی در مدارس استان تهران امروز و فردا به مدار واکسیناسیون گروه سنی ۱۸-۱۲ سال پیوسته است که این پایگاه‌ها در کنار ۱۰۰۰ پایگاه واکسیناسیونی که در استان تهران مشغول واکسیناسیون هستند به مصون سازی دانش آموزان می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد که این پویش با مشارکت وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، بسیج،  هلال احمر، اورژانس تهران راه‌اندازی شده است تا بستر و زمینه مناسبی برای بازگشایی مدارس در ماه آینده فراهم شود.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوجوانان واکسن دکتر زالی آموزش و پرورش استان تهران دانش آموزان دانش آموزی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی