Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:33:15 GMT

بارش نخستین برف پاییزی در یک روستای خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۰۲۰۶

بارش نخستین برف پاییزی در یک روستای خراسان شمالی

به گزارش «تابناک»، سیده زینب جهان مطاع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله این روستا در این موقع سال شاهد نخستین بارش برف پاییزی است.

کلاته بالی روستایی در ۳۵ کیلومتری شهرستان شیروان دهستان سیوکانلو بخش مرکزی این شهرستان استان خراسان شمالی است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: دمای هوای برخی مناطق استان در اوایل هفته آتی به طور محسوس کاهش یافته و به حوالی صفر و یا حتی زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهر عظیم‌زاده اظهار داشت: با نفوذ هوای سرد به استان مردم در مناطق مختلف کاهش محسوس دمای هوا به میزان ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد را تا روز دوشنبه هفته آتی تجربه می کنند.

وی افزود: روند کاهش دمای هوا و تا صبح دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مخاطره هوای سرد در مناطق سردسیر و کوهستانی استان شامل شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد و مانه و سملقان بیشتر است و بر این اساس احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

عظیم زاده گفت: به کشاورزان توصیه می شود به برداشت محصولات باغی و زراعی و انتقال محصولات به انبارها سرعت دهند.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش خراسان شمالی بارش برف برف پاییزی حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی