Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کشاورزان دشتی در جریان بازدید علی اکبر محرابیان از محدوده رودخانه مند در این شهرستان از وزیر نیرو خواستار اصلاح محدوده و حریم، رعایت حق و حقوق کشاورزان و ساکنان بیش از ۴۰ روستای حاشیه این رودخانه شدند.

کشاورزان اظهار داشتند: با اجرای طرح تعیین حریم رودخانه مند شاهد غصب زمین های مردم و نابودی کشاورزی و به خطر افتادن اقتصاد و  زندگی ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه مند خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودخانه مند شهرستان دشتی بزرگترین و پرآبترین رودخانه دائمی استان بوشهر با طول ۶۸۵ کیلومتر پنجمین رودخانه ایران در شهرستان‌های دشتی، جم و دیر در استان بوشهر جاری  است.

مند ار ارتفاعات استان فارس سرچشمه می گیرد. این رودخانه پس از طی مسیری طولانی و عبور از دهستان‌ها و شهرستان‌های بسیار و مخلوط شدن ریزابه‌ها و رودخانه‌های فراوان سرانجام در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی خورموج و پس از گذشتن از روستاهایی همچون، شعری، کُرکی، مسیله ، هلالی منصور، باغ رئیس عالی و سایر روستاهای حومه کاکی و بردخون، در خور زیارت به خلیج فارس می‌ریزد.

به علت شیب کم و باز ایستادن حرکت آب آن در مسیر منتهی به خلیج فارس آن را ماند یا مند و ناحیه مجاور آن‌ را مندستان نامیده‌اند.

در زمان حاضر چهار پل بزرگ در شهرستان دشتی روی این رود احداث شده است که ۲ پل در امتداد بزرگراه سیراف است و یکی از آنها حدود ۴۰ سال پیش ساخته شده و دومی در ادامه افتتاح این بزرگراه در دست ساخت است .

یک پل ارتباطی جدا نیز در جاده ساحلی بوشهر- دیر (مرز شهرستان های دشتی و دیر) و یک پل نیز در مسیر شنبه به باغان و شهرستان جم و ریز ساخته شده است.

مردم بومی مناطق شهرستان‌های دشتی، جم و دیر از دیرباز تاکنون در این مناطق به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و تاکنون از این طریق امرار معاش می‌کرده اند ولی به تازگی حریمی با شعاع هشت هزار متر برای این رودخانه در نظر گرفته شده که باعث نارضایتی مردم شده است.

براساس ماده قانونی که در هیات وزیران در سال ۱۳۶۹ تصویب شد و در سال ۱۳۸۲ هم  اده ۲ قانون توزیع عادلانه آب در گرفتن حریم برای خود رودخانه به آن اضافه شد، حریم رودخانه‌هایی که آب شیرین دارند باید ۱۵۰ متر باید باشد نه هشت هزار متر.

وزیر نیرو در بازدید از پل در دست احداث کاکی به شیخیان دشتی گفت: مسائل و مشکلاتی که کشاورزان و مردم بخش کاکی شهرستان دشتی مطرح کردند  با جدیت پیگیری  و مورد بررسی قرار می گیرد.

علی اکبر محرابیان  افزود" دولت مردمی دکتر رئیسی با بازدید هفتگی از استان‌ها و شهرستان‌های و دیدار با مردم و مسئولان تمام سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات آنان و تامین نیازهای شهروندان بکار می گیرد.

وی تاکید کرد: امروز به نمایندگی از دولت در شهرستان‌های دشتی و تنگستان حضور یافته ام تا ضمن بازدید از پروژه های عمرانی فعال و راکد و دیدار با مسئولان مسائل و مشکلات ۲ شهرستان دشتی و تنگستان از نزدیک بررسی و خواسته های مردم و مسئولان را برای برنامه ریزی به هیات دولت اعلام کنم.

وزیر نیرو افزود: یکی از پروژه های که امروز بازدید شد پل بزرگ مند در محور کاکی به شیخیان و منطقه ساحلی دشتی بود که به دلیل کمبود اعتبار مدتی است راکد مانده است.

وی اضافه کرد: این پل دارای ۹ دهانه ۲۱ متری است که عملیاتت اجرایی آن از سال ۹۴ شروع و اکنون به دلیل نداشتن اعتبار متوقف است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که به نمایندگی از رئیس جمهوری و در قالب ششمین سفر استانی هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر سفر کرده ساعاتی قبل به منظور بررسی مسائل و رفع مشکلات شهرستان‌های دشتی و تنگستان وارد شهر خورموج مرکز دشتی شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

حضور در نشست شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق و شورای اداری استان بوشهر بخشی دیگر از سفر یک روزه وزیر نیرو به این استان است.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

 رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران های اهرم مرکز شهرستان تنگستان و موزه شهید رئیسعلی دلواری از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

برچسب‌ها بوشهر علی اکبر محرابیان سفر استانی شهرستان دشتی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری بوشهر، مقصد ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر علی اکبر محرابیان سفر استانی بوشهر علی اکبر محرابیان سفر استانی شهرستان دشتی دولت سیزدهم شهرستان های دشتی علی اکبر محرابیان دشتی و تنگستان شهرستان دشتی رودخانه مند استان بوشهر رئیس جمهوری دولت سیزدهم سفر استانی شهرستان ها وزیر نیرو هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل هدف اصلی این طرح، جلوگیری از سیلاب و گسترش بسترهای گردشگری خلخال است.

با توجه به اهمیت عبور رودخانه‌های هیرو چایی، نور علی چایی و قزباخان از مرکز شهر خلخال ساماندهی این رودخانه‌ها در دستور کار شهرداری خلخال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • همدلی و همراهی بین مسؤولان بوشهر در رفع مشکلات مردم اثرگذار است
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست