Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@18:51:31 GMT

حل مشکل آب نخلستان های بوشهر در اولویت است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۲۸۲۸

حل مشکل آب نخلستان های بوشهر در اولویت است

به گزارش اقتصادآنلاین، جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رییسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.
رییس جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رییسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.
رییس جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.
آیت‌الله رییسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

پربیننده ترین ظریف: اشتباه از من بود اما این دلیل بر آن نیست که برجام را نخوانده باشم دولت مصمم است همه ظرفیت‌ های کشور را در حوزه مسکن فعال کند / ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است رییسی از شرکت صنعتی دریایی ایران در بوشهر بازدید کرد محرومیت برای بوشهر غیرقابل تحمل است / برای حل مشکلات باید در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گام های موثری برداشت جزییات سفر رییس جمهور به بوشهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رییس جمهور مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حسن دشتی‌نژاد گفت: همزمان با آغاز بهار طبیعت، اسپات‌های ماده در نخیلات آبادان شکوفا شده و عملیات گرده افشانی یا لقاح آغاز شده است.
نظارت بر عملیات گرده افشانی توسط کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی منیوحی در روز‌های آغازین سال نو انجام شده است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان: آبادان دارای بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات است و شکوفا شدن اسپات‌ها از رقم استعمران که ۷۵ درصد کل نخیلات منطقه را تشکیل می‌دهد آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
وی افزود: همزمان با گرده افشانی نخلستان عرق‌گیری از غلاف‌های اسپات‌نر و ماده برای تهیه عرق طارونه که دارای طبیعت گرم و معتدل است نیز شروع شد.
گرده‌افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی به دو شکل گذاشتن گرده نر بین خوشه‌های ماده و پاشیدن گرده روی خوشه‌های ماده صورت می‌گیرد.
آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

دیگر خبرها

  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی آبسال در تهران و حومه
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • تشریح اولویت‌های سال ۱۴۰۳
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت