Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این سوال که آیا تعداد مرگ و میر جهانی کووید-۱۹ با آمار رسمی منتشر شده اختلاف قابل توجهی دارد یا نه یک روزنامه نگار و استاد اقتصاد را نتایج شگفت انگیزی رساند.

در ۱۸ ماه گذشته، آریل کارلینسکی که اخبار و آمارمرگ و میر کرونا را باور نمی‌کرد به دنبال کشف میزان واقعی فوتی‌ها و اثبات فرضیه خود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه برخی کشورها بدون اعمال محدودیت مرگ و میر قابل توجهی را تجربه نمی‌کنند به نظر واقعی نمی‌آمد.

ماجرا از زمانی جالبتر شد که حتی کشورهایی که به طور مرتب داده‌های مربوط به مرگ و میر را جمع آوری می‌کردند اغلب تا حداقل تا یک سال بعد از انتشار آنها خودداری کردند. یکی از دانشمندان آلمانی به نام دیمیتری کوباک نیز که در حال تحقیق درباره آمار کرونا بود، در توئیتر با آریل آشنا شد و قرار همکاری گذاشت.

مجموعه اطلاعات مرگ و میر جهانی نشان می‌دهد که برآورد فوتی‌های ناشی از کووید که به صورت رسمی ۴.۸ میلیون نفر اعلام شده درست نیست؛ این را اکونومیست و فایننشال تایمز منتشر کردند و به عنوان مثال اکونومیست تعداد واقعی را در حدود ۱۶ میلیون نفر دانست.

میزان مرگ و میر یک بیماری همه گیر را می‌توان به طرق مختلف اندازه گیری کرد که همگی دارای مزایا و معایبی هستند اما این آمار در وهله اول به میزان آزمایش‌های تشخیصی بستگی دارد و تقریباً همیشه دست کم گرفته می‌شود از دیگر سو، بر اساس روندهای قبلی بیماری‌های همه‌گیر، علت‌های دیگر فوت نیز بر آمار منتشره موثرند چیزی که آن را مرگ مازاد می‌نامند.

همچنین تکنیک‌های آماری و کامپوزیت بودن آمار، به این معنا که مرگ‌های غیر مستقیم مرتبط با همه‌گیری نیز لحاظ می‌شود، بر نتیجه سرشماری‌ها تاثیر می‌گذارد و موجب عدم قطعیت این داده‌ها  می‌شود.

با این حال تلاش‌های این گروه تحقیقاتی تعداد مرگ و میرهای جهانی ناشی از کرونا را بین ۹.۹ میلیون تا ۱۸.۵ میلیون به دست آورد که با داده‌های تاریخی مرگ و میرهای ناشی از همه‌گیری های جهانی و تعداد جمعیت فعلی جهان هم خوانی دارد.

کووید مرگبارترین بیماری همه گیر در یک قرن اخیر است با این حال کشورهایی که عمدتا در صدر اخبار بودند بیشترین آسیب را ندیده‌اند؛ وضعیت مکزیک و بولیوی بسیار وخیم است؛ برخی از کشورهای شرق اروپا نیز بیش از ۵۰درصد رشد مرگ و میر را تجربه کردند با این حال پرو در بدترین وضعیت قرار دارد و ۱۵۰درصد رشد در آمار فوت دارد.

مجموعه داده‌ها و اطلاعات درباره کرونا در طول زمان دقیق‌تر می‌شود زیرا برخی از داده‌ها با تاخیر زمانی منتشر شده و برخی کشورها نیز از انتشار داده‌های حیاتی خودداری می‌کنند. با این حال اگر دولت‌ها بدانند که وقوع یک بحران نزدیک است سریعتر و متناسب‌تر اقدام می‌کنند. متقاعد کردن عموم مردم نیز آسان‌تر خواهد شد زیرا برخی از مردم واقعا معتقدند که اگر اقدامی برای جلوگیری از پیشرفت دیوانه وار این ویروس انجام نمیشد نیز اتفاق خاصی رخ نمی‌داد.

با این حال، مجموعه داده‌های مرگ و میر جهانی نشان می‌دهد در بسیاری از کشورها واقعا اتفاقات زیادی رخ داده است!

کد خبر 630904 برچسب‌ها بهداشت عمومی كروناويروس قرنطینه ماسک - سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی كروناويروس قرنطینه ماسک سلامت مرگ و میر داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی یا عموپورنگ تصویری جدید در کنار امیرمحمد منتشر کرد و نوشت: «هرچقدر هم بزرگ بشی بازم آغوش عمو برات بازه...»

مقایسه این عکس با تصویری که به تازگی در فضای مجازی دیده شده، تعجب کاربران را از تغییرات عمو پورنگ به دنبال داشت.

دیگر خبرها

  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی
  • بحث برانگیز: لوگوی باشگاه محبوب شما چند ستاره دارد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • تعجب ادر میلیتائو و دنی سبایوس از اسکوربورد ۳۶۰ درجه جدید سانتیاگو برنابئو / فیلم
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول