Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن یزدانی و کامران قاسمپور با کسب مدال طلا و محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی با کسب مدال نقره کشتی آزاد قهرمانی جهان اسلو ۲۰۲۱، عملکرد خیره کننده ای داشتند و تمامی کشتی گیران جویباری حاضر در این دوره از رقابت ها با دست پر به زادگاهشان برگشتند. 

قهرمانان جویباری کشتی جهان در آیینی باشکوه و با استقبال پرشکوه چندین هزار نفری هواداران زیر بارش شدید باران، در زادگاهشان جویبار پذیرایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آیین استقبال از این قهرمانان با حضور شماری از مسوولان استانی و شهرستانی، ورزش دوستان و اعضای خانواده هایشان به صورت خودرویی، موتوری و پیاده باوجود نامساعد بودن شرایط جویبرگزار شد. 

استقبال کنندگان با سردادن شعارهای «پهلوانان خداقوت و دست مریزاد»، «پهلوانان خوش آمدید»، «گل های سر سبد دیار مازندران، تبریک تبریک» و «قاسپور، یزدانی خوش آمدین خوش آمدین» مراتب سپاس خود را نسبت به افتخار آفرینی این پهلوانان ابراز داشتند.

پخش سرودهای حماسی و آیینی ، محلی و تقدیم شاخه گل به پهلوانان حسن یزدانی، محمد نخودی، کامران قاسمپور و امیرمحمد یزدانی در مسیر رسیدن به خانه های پدریشان از جلوه های ویژه مراسم استقبال از مدال آوران کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو نروژ بود.

مردم و مسئولان جویبار هم در ورودی و دیگر نقاط شهر جویبار با نصب بنر و عکس نوشته، کسب عناوین قهرمانی را به این پهلوانان تبریک گفتند.

این دلاورمردان جویباری در رقابت های قهرمانی جهان اسلو ۲۰۲۱ کاری کردند کارستان و چهار مدال از مجموع ۴۰ مدالی که بین کشتی‌گیران این دوره از رقابت‌ها توزیع شد به شهر جویبار رسید. این چهار نفر در مجموع توانستند ۹۰ امتیاز برای تیم ملی ایران کسب کنند.

نکته قابل توجه این که به جز حسن یزدانی که عنوان‌دار و شناخته شده است، سه نفر دیگر از این چهار آزادکار جویباری اولین مدال جهانی خود را کسب کردند.

امیرمحمد یزدانی آزادکار جوان و آینده‌دار وزن ۶۵ کیلوگرم که در مسابقات انتخابی تیم ملی توانسته بود کیان محمودجان‌لو را پشت‌سر بگذارد و دوبنده تیم ملی را از آن خود کند برای دومین بار وارد آوردگاه جهانی بزرگسالان شد و با کسب یک مدال نقره عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت. یزدانی جوان حریفانی از اتریش، پورتوریکو، لهستان و قرقیزستان را شکست داد و در فینال رقیب ژاگیر شاخیف نامدار از روسیه شد که نتوانست از سد او بگذرد و در نخستین تجربه حضورش در رقابت‌های جهانی بزرگسالان خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کند.

محمد نخودی هم که مرداد امسال با دوبنده تیم ملی کشتی آزاد قهرمان جوانان جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم شده بود در نخستین تجربه جهانی بزرگسالان توانست با غلبه بر رقبایی از ایتالیا، ارمنستان، فرانسه و گرجستان وارد فینال شود و در دیدار نهایی به یکی از اسطوره‌های تاریخ کشتی آزاد جهان یعنی جردن باروز امریکایی برسد که ۱۳ سال از او بزرگتر است. او در فینال با وجود تلاش فراوانی که داشت نتوانست از سد تجربه بالای باروز بگذرد و شکست خورد تا نخستین حضورش در رقابت‌های جهانی بزرگسالان با کسب یک مدال نقره همراه باشد.

 دیگر آزادکار جویباری‌ها یعنی کامران قاسم‌پور که طی سالهای اخیر به دلیل هم‌وزن بودن با همشهری خود یعنی حسن یزدانی پشت وزن او قرار داشت این بار با تغییر وزن توانست توانایی‌های خود را به خوبی نشان دهد.

قاسم‌پور پس از چند سال تمرین تصمیم گرفت از ۸۶ کیلو به ۹۲ کیلو تغییر وزن دهد تا در رقابت‌های جهانی شرکت کند. او در نخستین تجربه حضورش در رقابت‌های جهانی بزرگسالان نمایشی خیره‌کننده داشت و توانست ۲ آزادکار شاخص آمریکایی و روس را شکست دهد. قاسم‌پور پس از استراحت در دور نخست، ابتدا حریفی از اوکراین را شکست داد.

قاسم پور سپس رقیب گرجستانی خود را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی به کاکس آمریکایی رسید و توانست او را نیز شکست دهد و به فینال برسد. او در فینال هم توانست ماگومد قربان‌اف روس را شکست دهد و آغازی توفانی در عرصه بزرگسالان کشتی آزاد جهان داشته باشد

حسن یزدانی هم به عنوان کشتی‌گیر شاخص این رقابت‌ها بود توانست با اقتدار رقبایی از قزاقستان، پورتوریکو و روسیه را شکست دهد و به فینال رقابت‌ها برسد تا یک بار دیگر مقابل دیوید تیلور امریکایی قرار بگیرد. او این بار تیلور را با قدرت شکست داد تا سومین طلای جهانی خود را به دست بیاورد.

این نخستین بار نیست که جویباری‌ها بیشترین سهم از تیم ملی کشتی آزاد را در اختیار دارند. در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز از جویبار به دلیل حضور رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی در تیم ملی کشتی آزاد به عنوان المپیکی‌ترین شهر جهان یاد شده بود که یک طلا توسط کمیل قاسمی کسب شد، اما این بار جویباری‌ها چهار کشتی‌گیر در رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد جهان داشتند که هر چهار نفرشان توانستند مدال کسب کنند.

با ۲ مدال طلای حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور تعداد مدال‌های طلای کسب شده توسط جویباری‌ها در ادوار مختلف مسابقات قهرمانی جهان به هفت مدال رسید. مهدی حاجی‌زاده سال ۲۰۰۲، رضا یزدانی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ و حسن یزدانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ پیش‌تر توانسته بودند مدال طلای مسابقات جهانی کشتی آزاد را به تاریخ کشتی جویبار سنجاق کنند و حالا دو طلای دیگر به تاریخ پایتخت کشتی ایران اضافه شده است.

برچسب‌ها جویبار کشتی آزاد حسن یزدانی مراسم استقبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جویبار کشتی آزاد حسن یزدانی جویبار کشتی آزاد حسن یزدانی مراسم استقبال رقابت های جهانی جهانی بزرگسالان قهرمانی جهان کامران قاسم حسن یزدانی جویباری ها کشتی آزاد قاسم پور شکست دهد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟

همشهری آنلاین | بیشتر قهرمانی‌هایی که در سال المپیک و در مسابقات قاره‌ای به‌دست می‌آید اهمیت چندانی ندارد، چراکه تمرکز تیم‌ها و کشتی‌گیران روی سکوها و مدال‌های المپیک است ولی این بار قهرمانی تیم‌های آزاد و فرنگی ایران در آسیا مهم بود؛ هم برای خود ایرانی‌ها و هم برای رقبا.

۱- کشتی آزاد ایران هفته پیش با ۵طلا و ۳ برنز جشن قهرمانی گرفت. این قهرمانی از چند نظر قابل توجه است. کشتی آزاد ایران قهرمان سنتی آسیاست. ایران در حالی در بیشکک قرقیزستان برای سی‌امین بار بالاتر از همه تیم‌های آسیا قرار گرفت که فقط ۷بار این عنوان را به کشورهای دیگر داده است و یکی از این عنوان‌ها سال قبل از دست رفت. برای آزادکاران که خودشان را برای‌ بازی‌های المپیک پاریس آماده می‌کنند، نشان دادن اقتدار دوباره‌شان به رقبای آسیایی حداقل خواسته‌ بود. فرنگی‌کاران هم برای شانزدهمین‌بار به قهرمانی آسیا رسیدند. قهرمانی امسال آنها تکرار عنوان سال پیش بود.

۲- یکی از اتفاقات مهم مسابقات بیشکک برای ایران، قهرمانی ۴امید اصلی مدال در پاریس بود. در کشتی آزاد امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم و رحمان عموزاد در وزن ۶۵کیلوگرم سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را دارند. زارع بدون اینکه امتیازی از دست بدهد به فینال رسیده و کشتی آخر را هم با ۱۱امتیاز اختلاف از حریف قرقیزی برد؛ این یعنی اقتدار. عموزاد هم بدون باخت به فینال رسید و بعضی از کشتی‌های او نزدیک تمام شد اما اتفاق اصلی در کشتی آخر افتاد. عموزاد در بازی‌های آسیایی و در فینال مسابقات این وزن عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و با شکست مقابل تولگا تومور مغولستانی، طلای این بازی‌ها را از دست داد اما تشک بیشکک بهترین جا برای اعاده حیثیت بود. رحمان در فینال مسابقات آسیایی تومور را ۲بر یک برد و نشان داد که در هانگژو تا بیشکک چقدر روی او کار شده و تا چه حد انگیزه‌اش بالا رفته است. در کشتی فرنگی هم فعلا ۲سهمیه بازی‌های پاریس قطعی است، سهمیه ۲نفری که در آسیا هم طلا گرفتند. امین میرزازاده در وزن ۱۳۰کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷کیلوگرم. میرزازاده که طلای جهان را دارد، مثل زارع و عموزاد برای سومین‌بار قهرمان آسیا شد. او در بازی‌های آسیایی هم طلا گرفت و با این عملکرد حالا خودش را روی سکوی پاریس می‌داند. امین در بیشکک نه‌تنها امتیازی از دست نداد که با امتیازات بالا حریفان را شکست داد. جامعه کشتی نه‌تنها توقع مدال پاریس را از او دارند که دلشان را به طلای او خوش کرده‌اند. عملکرد ساروی هم با میرزازاده نزدیک بود و او هم امتیازی به حریفان نداد و همه آنها را با امتیاز بالا شکست داد. می‌شود حالا ۴مدال پاریس را برای کشتی کنار گذاشت؟

۳- تا قبل از این مسابقات اگر روی معرفی سعید اسماعیلی به‌عنوان جوان کشتی فرنگی تردیدی وجود داشت، حالا او با مدال طلایی که به‌دست آورده، نه‌تنها تردیدی به جا نگذاشته که خودش را به‌عنوان مدعی حضور در پاریس و حتی یکی از نامزدهای گرفتن مدال مطرح کرده است. اسماعیلی جوان در وزن ۶۷کیلوگرم قهرمان شد. او سابق بر این در هر تورنمنتی که حاضر بوده، به جز طلا به مدال دیگری رضایت نداده است. آقای پدیده در بیشکک مثل بزرگان، همه کشتی‌ها را با اقتدار برد؛ تا قبل از فینال همه حریفان را در عدد بالا و بدون اینکه امتیازی از دست بدهد، شکست داد. فقط در کشتی آخر بود که او یک امتیاز به حریف قرقیزستانی داد و کشتی را ۳ بر یک برد. اسماعیلی در وزنی کشتی می‌گیرد که یک ستاره در آن حضور دارد؛ ‌محمدرضا گرایی. این کشتی‌گیر در توکیو مدال طلا گرفت و حالا برای اینکه بتواند به پاریس برود باید با اسماعیلی کشتی بگیرد. با کشتی‌هایی که اسماعیلی گرفت حالا طرفداران گرایی نگران وضعیت او شده‌اند. اگر در این انتخابی گرایی بازنده باشد، تکلیف چیست؟ فدراسیون ریسک می‌کند و به یک جوان گمنام میدان می‌دهد یا تجربه گرایی را به این جوانی ترجیح می‌دهد؟ فدراسیون کشتی در همان بازی‌های توکیو در کشتی آزاد ریسک کرد و امیرحسین زارع را بدون اینکه میدان بزرگی مثل مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کند، به المپیک برد. البته که زارع جواب این اعتماد را با مدال برنز پس داد.

۴- ایران در حالی هم در فرنگی و هم در آزاد قهرمان آسیا شد که مثل بقیه کشورها همه نفرات اصلی‌اش را نداشت و از این نظر کسی نمی‌تواند این قهرمانی را زیرسؤال ببرد. ۵کشتی‌گیر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نبودند و در مسابقات گزینشی المپیک به‌دنبال سهمیه پاریس هستند. احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷کیلوگرم باید برای کشتی آزاد سهمیه بیاورند. در کشتی فرنگی هم امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷کیلوگرم در انتخابی رقابت می‌کنند.

کد خبر 845322 برچسب‌ها کشتی فرنگی مجله کشتی ویژه ورزشی محمدرضا گرایی- کشتی

دیگر خبرها

  • رزرو بلیت پاریس برای ۴ کشتی‌گیر و ابهام در ۵۷ و ۸۶ کیلو
  • مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس جدی شد
  • چهارمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ به یونس امامی رسید
  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • استقبال پرشور سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوی تیم ملی مشخص شد
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول