Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی هم برنده شد تا با 9 امتیاز در صدر گروه قرار گیرد...

ایران و کره جنوبی با 9 و 7 امتیاز خرج خود را از سایر تیم های حاضر در گروه جدا کرده اند.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی در گروه اول رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا صدرنشین است که 2 بازی از 3 بازی خود را خارج از تهران برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی در ادامه کار 7 بازی دیگر باید انجام دهد که از این 7 بازی 4 بازی در تهران، یک بازی در کره جنوبی و 2 بازی در زمین های بی طرف برابر تیم های لبنان و سوریه خواهد بود چون این 2 تیم از برگزاری بازی خانگی محروم هستند.

در واقع اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد، تیم ملی فوتبال از حالا باید خود را مسافر مسابقات جام جهانی بداند چرا که شرایط برای تیم ملی در جدول فوق العاده خوب است مضافا بر این که بدانیم امروز در جدول مسابقات، به جز ایران 9 امتیازی و کره جنوبی 7 امتیازی، هیچ تیمی بیشتر از 2 امتیاز ندارد، در واقع باید گفت تیم ملی فوتبال کشورمان کنار کره جنوبی صعود خود را به مسابقات جام جهانی از نقطه نظر منطقی تقریبا قطعی کرده اند.

از نکات مهم مسابقات برای ما، شانس فوق العاده ما در قرعه کشی هم بود چرا که اگر به جای امارات، تیم ملی عربستان بسیار آماده این روزها برابر ما قرار می گرفت، کار برای تیم ملی ما سخت تر بود. همچنین درست 3 تیمی هم گروه ما شدند که هر 3 قادر به میزبانی در زمین خود برابر ایران نیستند و باید 3 بازی خانگی خود را برابر ایران در زمین بی طرف برگزار کنند.

اگرچه فرمول صعود قطعی از این گروه همین است که تیم ملی در بازی های خانگی برنده باشد و در بازی های خارج از خانه نبازد و با 20 امتیاز از 10 بازی راحت به عنوان صدرنشین به جام جهانی برود اما در تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا هر تیمی به میانگین  1.7 در ازای هر بازی برسد به جام جهانی قطعا صعود خواهد کرد، حتی تیم هایی مثل کره جنوبی در دوره گذشته با 1.5 امتیاز به ازای هر بازی هم خود را به جام جهانی رساندند. به عبارتی در جدول های 5 تیمی مقدماتی مثل سال 2010 و 2014 هر تیمی از 14 امتیاز از 8 بازی گذشت صعود کرد و در جدول 6 تیمی مقدماتی مثل سال 2018 تیم ها با امتیاز بین 15 تا 22 صعود کردند، ایران با 22، ژاپن با 20، عربستان با 19 و کره جنوبی با 15 امتیاز به جام جهانی صعود کردند.

با تمام این اوصاف، میانگین 1.7 به ازای هر بازی، امتیاز صعود به جام جهانی است و ایران برای صعود طبق این فرمول باید 17 امتیاز بگیرد تا به جام جهانی برود، بر این اساس، تیم های گروه ایران برای رسیدن به میانگین 1.7 صعود به جام جهانی باید در 7 بازی آینده این مقدار امتیاز بگیرند.

ایران 8 امتیاز در 7 بازی

کره جنوبی 10 امتیاز در 7 بازی

عراق، امارات و لبنان 15 امتیاز در 7 بازی (یعنی کسب 5 برد و دو باخت یا کسب 4 برد و 3 مساوی) 

سوریه 16 امتیاز در 7 بازی (کسب 5 برد و یک مساوی و تنها یک باخت)

روی کاغذ ایران با 2 برد و 2 مساوی در 7 بازی آینده هم می تواند به امتیاز میانگین جام جهانی برسد، در حال حاضر از 3 بازی 9 امتیاز داریم و کافی است از بازی های باقی مانده مان 8 امتیاز بگیریم تا به امتیاز 17 برسیم. با این حال پیش بینی می کنیم مثل دوره قبل ایران حداقل به 20 امتیاز برسد، برد برابر لبنان و امارات در تهران، تساوی با عراق در تهران و مساوی با لبنان و سوریه در زمین بی طرف و تساوی در 2 بازی رفت و برگشت با کره جنوبی، منطقی ترین و محتاطانه ترین پیش بینی برای بازیهای آینده است، با این امتیازات، ایران به عدد 20 می رسد و در گروه خود به طور قطع صعود خواهد کرد. البته فوتبال را روی کاغذ بازی نمی کنند!

فعلا ایران با 9 امتیاز در صدر است و 100 درصد امتیازات را اندوخته دارد.

 

اخبار داغ 

فیلم زیباترین رقص بهنوش بختیاری! / اینجا انسانیت فریاد می زند! یک رپر، نیکولا زالفسکی را لو داد؛ ما امشب کوکایین مصرف می کنیم، فهمیدی مورینیو؟! گلباران حسن یزدانی زیر باران؛ جویبار برای قهرمانش سنگ تمام گذاشت خوان لاپورتا: امیدوار بودم مسی برای بارسلونا مجانی بازی کند! افشاگری وحید صالحی در طرفداری: به داور گفتند به نفع یک تیم قضاوت کن؛ نپذیرفت، حذفش کردند! ثروتمندترین مالکان باشگاه های فوتبال؛ عربستانی ها با فاصله فضایی در صدر

منبع: طرفداری

کلیدواژه: امتیاز در 7 بازی تیم ملی فوتبال جام جهانی کره جنوبی 9 امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا

کنفدراسیون مدرن پنتاتلون (ورزش پنجگانه) با حضور نماینده ایران و انتخاب رئیس جدید این کنفدراسیون در کره جنوبی برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال دعوت رسمی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون از همه اعضای آسیایی جهت شرکت در کنگره انتخاباتی، مهدی گودرزی به عنوان نماینده ایران در این مجمع راهبردی شرکت کرد.

گودرزی که پیش از این ریاست فدراسیون سه گانه (ترای اتلون) را برعهده داشت و یکی از نامزدهای ریاست چهار سال آینده است، در نشست انجمن پنتاتلون ضمن استفاده از حق رای ایران جهت انتخابات رئیس و اعضای هیئت رئیسه آسیا، در فرایند اثرگذاری و ظرفیت سازی برای کسب حمایت و کرسی های جهانی در این رشته المپیکی در کنگره جهانی که پس از بازی های المپیک 2024 در اواخر سال میلادی به میزبانی ریاض عربستان برگزار خواهد شد، مشارکت کرد.

پنتاتلون (شامل دویدن، پریدن، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی) برای اولین بار در هجدهمین المپیاد در سال 708 قبل از میلاد معرفی شد و جایگاهی منحصر به فردی در آن دوران از بازی های المپیک باستان داشت.

بارون پیر دو کوبرتن، بنیانگذار المپیک مدرن، با تحسین پنتاتلون باستانی  از سال 1909 تلاش کرد این رویداد را دوباره به برنامه المپیک معرفی کند تا در چهاردهمین جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بوداپست (HUN) این ورزش را برای ورود به بازی های المپیک مدرن پذیرفتند و مدرن پنتاتلون در پنجمین دوره بازی های المپیک در استکهلم 1912 (SWE) به یک ورزش المپیکی تبدیل شد و  کماکان در این مسیر در حرکت است.

از سال 2020 میلادی با پیگیری و ارتباطات مستمر مهدی گودرزی که در آن زمان رییس فدراسیون ترای اتلون کشور بود، مدیران ارشد و مجمع عمومی مدرن پنتاتلون عضویت ایران را به طور کامل پذیرفت و گودرزی به عنوان رییس انجمن و موسس مدرن پنتاتلون در اولین اقدام در کنگره جهانی که به صورت آنلاین برگزار می شد در انتخابات جهانی به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و این فعالیت با درخشش ورزشکاران ایرانی در اولین مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال برنز توسط پارسا محجوب در سال 2022 ادامه یافت تا  فرصت مشارکت خانواده های ایرانی در یک رشته پایه، جذاب، المپیکی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کری‌خوانی ستاره میلان: برای صعود به رم می‌رویم
  • مهاجم جوان شمس آذر : برای کسب سه امتیاز به تهران می‌رویم
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| عزم ایران برای زدن ۲ نشان با یک تیر
  • ایران و ژاپن بی دردسر راهی جام جهانی خواهند شد
  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا
  • موافقت سرمربی پرسپولیسی برای پیوستن به تیم ملی | با قلعه نویی به دور بعدی جام جهانی می رویم
  • عیسی: برای کسب سه امتیاز به تهران می‌رویم
  • صعود مهرام و ذوب آهن: پازل نیمه نهایی تکمیل نشد
  • گزارش فیفا از تیم‌های مدعی در آسیا برای صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • فیفا؛ تیم‌های فوتسال ایران و ژاپن مدعیان اصلی صعود به جام جهانی