Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته گذشته چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۵.۷ را تجربه کرد، ضمن آنکه آمل استان مازندران با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ لرزید.

به گزارش ایسنا، در روز ۱۲ مهر ماه چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۵.۷ را تجربه کرد که به گفته محققان سگمنت‌هایی از گسل "زاگرس مرتفع" (سگمنت‌ زرکوه) در مجاورت رومرکز زلزله امتداد دارند  و احتمالا جنبائی این قطعه گسلی از سامانه گسلی MMF  موجب رخداد زلزله  ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ چلگرد شده است.

علاوه بر آن در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶، در عشق آباد استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶، در کلاته خیج استان سمنان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ و در آمل استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ به ثبت رسید.

جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۰ مهر

در خلخال استان اردبیل زلزله ۲.۶، در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۱ مهر

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و در سیه چشمه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ رخ داد.

عشق آباد استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۱  کیلومتری عشق آباد، ۴۲ کیلومتری بشرویه و ۵۶ کیلومتری ارسک بوده است.

کلاته خیج استان سمنان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری کلاته خیج استان سمنان و ۲۳  کیلومتری رامیان و ۲۹ کیلومتری خان ببین استان گلستان بوده است.

رامیان استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری رامیان و ۲۵ کیلومتری خان ببین استان گلستان و ۲۲ کیلومتری کلاته خیج استان سمنان بوده است.

نیر استان اردبیل با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در یک کیلومتری نیر، ۱۶ کیلومتری سرعین و ۲۳ کیلومتری کورائیم این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۲ مهر

چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۵.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۳ کیلومتری چلگرد این استان و  ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۶۳ کیلومتری ایذه استان خوزستان بوده است. دو زلزله ۲.۹، ۲.۷، دو زلزله ۲.۶، ۲.۸، ۳.۷ در عمق ۱۴ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

قلعه خواجه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری قلعه خواجه و ۵۳ کیلومتری ایذه استان خوزستان و ۴۵ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال وبختیاری بوده است. زلزله ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری، ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری، سه زلزله ۲.۸ و ۲.۷ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

در جم استان بوشهر زلزله ۲.۸ گزارش شد.

زلزله ۳.۳ در گلباف استان کرمان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای مهم روز ۱۲ مهر بوده است که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۷ کیلومتری گلباف، ۳۲ کیلومتری سیرچ و ۳۳ کیلومتری اندوهجرد این استان گزارش شد.

سه شنبه ۱۳ مهر

در بندر ریگ استان بوشهر زلزله ۲.۵، در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۹، در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶ و ۲.۵، در سراب باغ استان ایلام زلزله ۲.۶، در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۸، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۹، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۸ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۵۱ کیلومتری صالح آباد و ۵۸ کیلومتری زرنه استان ایلام بوده است.

چهارشنبه ۱۴ مهر

در آمل استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۰ کیلومتری آمل، ۱۶ کیلومتری دابودشت و ۲۱ کیلومتری خوش رود پی این استان گزارش شد.

در فیروز آباد استان اردبیل زلزله ۲.۸ و در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

پنج شنبه ۱۵ مهر

در دهرم استان فارس زلزله ۲.۷ رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین لرزه استان مازندران شهرستان آمل رخدادهای لرزه ای در هفته گذشته چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله کلاته خیج استان سمنان زلزله ای به بزرگای ۳ ۶ استان کرمانشاه زلزله عمق ۱۰ کیلومتری استان خوزستان ثبت رسید آباد استان ۸ کیلومتری ۹ کیلومتری قلعه خواجه بزرگای ۵ ۷ زلزله ۲ ۶ زلزله ۲ ۹ زلزله ۲ ۸ گزارش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سحرگاه جمعه شهر "روداب"، در جنوب غرب شهرستان سبزوار را تکان داد.

به گزارش ایرنا، شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهر‌های روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد: زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.

شهر روداب، مرکز بخش ۱۴ هزار نفری به همین نام در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله دامغان خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • دامغان لرزید
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان