Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی هاشمی در رابطه با مشکلات تحصیل اتباع خارجی در مشهد اظهار کرد: تهران قبل از شروع سال تحصیلی مهلتی را برای ثبت نام اعلام کرد اما اتباع به تاریخ‌ها و رسانه‌ها توجهی ندارند و زمانی که مهلت تمام می‌شود خواستار ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه ما در استان‌ها، مجری سیاست‌گذاری‌های تهران هستیم، ادامه داد: تهران تاریخ را تعیین کرده و از ۱۰ روز پیش از شروع ثبت‌نام، زمان آن در تمام رسانه‌ها مانند سایت اداره اتباع، صدا و سیما و کانال‌های خبری و فضای مجازی اعلام می‌شود اما اتباع توجهی ندارند و پس از اتمام تاریخ می‌گویند ما را ثبت نام نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص کمبود کتاب درسی برای اتباع عنوان کرد: اتباع باید ثبت نام کنند تا ما بدانیم چه مقدار کتاب باید سفارش دهیم، نمی‌شود در این شرایط گرانی کاغذ ما به پشتوانه  اینکه ۳۰۰ هزار تبعه با شرایط تحصیل در استان داریم همین مقدار کتاب درسی سفارش دهیم و هزاران جلد کتاب روی دست ما بماند.

۶۰ هزار دانش آموز اتباع در خراسان رضوی داریم

هاشمی با بیان اینکه برخی با ویزای توریستی به ایران آمده‌اند و نمی‌خواهند کشور ما را ترک کنند، متذکر شد: نمی‌شود اتباع غیر مجازی که به تازگی از افغانستان به ایران آمده‌اند را در مدارس ثبت نام کنیم اصلا امکان و ظرفیت برای ثبت نام آن‌ها نداریم، در خراسان رضوی اگر ۲ هزار مدرسه وجود داشته باشد برای تحصیل ۲۰ درصد از دانش آموزان ظرفیت مکانی نداریم، از کجا باید کلاس بیاوریم؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی  خراسان رضوی توضیح داد:دانش آموزان جز هزینه آب و برق مدرسه، ۶ میلیون تومان هزینه دیگر دارند، ۶۰ هزار دانش آموز اتباع در استان داریم که ۲۰ هزار تن از آن‌ها غیر مجاز هستند! حساب کنید و ببینید آن‌ها برای ما چه مقدار هزینه دارند؛ قانون می‌گوید اتباع غیر مجاز در پایان سال باید کشور را ترک کنند ما اما می‌گوییم تا زمانی که در ایران هستند فرزندشان درسش را بخواند اما آن‌ها کشور را ترک نمی‌کنند.

رسانه‌ها هوشمندانه با سوء استفاده‌ها رفتار کنند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر یادگیری سواد خواندن و نوشتن برای تمام انسان‌ها در جمهوری اسلامی دارند، ادامه داد: برخی از این اتباع غیر مجاز قصد دارند تا مدرک دکتری در کشور ما تحصیل کنند! این واقعا برای ما امکان پذیر نیست، رسانه‌ها باید با برخی سوء استفاده‌ها هوشمندانه رفتار کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تحقیق کنید که در کجای دنیا اینگونه که ما با اتباع غیر مجاز برخورد می‌کنیم، رفتار می‌کنند؟ اتباع ایرانی که غیر مجاز یا به اشتباه ( روستاییانی که برای چرای دام یا به اشتباه از مرز زمینی دو کشور رد می‌شوند) به افغانستان می‌روند دو سال در زندان‌های مخوف آن کشور زندانی می‌شوند! اما برخی اتباعی که به ایران می‌آیند انتظارات نابجایی دارند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

منبع: فارس

کلیدواژه: برخورد ایران با اتباع تحصیل اتباع خارجی مهلت ثبت نام مدارس ثبت نام مدارس اتباع خارجی اتباع غیر مجاز خراسان رضوی رسانه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است

به گزارش «تابناک»، صالح بهرام‌پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

دیگر خبرها

  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم