Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر فریدون رحمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: اگرچه طی هفته های گذشته شاهد تداوم سیر نزولی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری بودیم اما در چند روز اخیر با افزایش موارد مثبت کووید ۱۹، از شیب نزولی مبتلایان کاسته شده است.

وی افزود: براساس تجربه سال‌های گذشته مردم پس از پایان ماه محرم و صفر زندگی عادی خود را آغاز می‌کنند و با توجه به اینکه همچنان شاهد آمار بالای مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی هستیم برگزاری هرگونه مراسم جشن و عروسی هشداری برای آغاز پیک جدید شیوع بیماری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اینک برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی خطرناک و هشدارآمیز است و مردم باید تا تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در پانزدهمین روز از مهرماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۱۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۸۷ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۲۹ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

دکتر رحمانی ادامه داد: هم اکنون ۳۲۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۶۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری  ۱۵۸۷ نفر می باشد.

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در  وضعیت زرد و وضعیت سایر شهرستان های استان نارنجی است.

46

کد خبر 1562144

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری بیماری کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت