Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:58:08 GMT

۲ روز عزای عمومی در استان قزوین اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۸۱۳۹

۲ روز عزای عمومی در استان قزوین اعلام شد

????به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، در این بیانیه مشترک که روز شنبه به ایرنا ارسال شده، آمده است: خبر درگذشت عالم ربانی و فاضل حضرت آیت الله محمدی تاکندی که عمر خویش را از طریق تربیت شاگردان فاضل و متعهد صرف خدمت به اسلام کردند و با حضور جدی در عرصه های مختلف خدمتگزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در جایگاه نمایندگی مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری از ارزش های نظام و حقوق مردم دفاع نمودند، موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این بیانیه آمده است: اینجانبان با توجه به نقش و جایگاه برجسته مردمی این عالم فرهیخته و به خدا پیوسته،ضمن عرض تسلیت ارتحال ایشان به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه،مردم شریف استان و بیت مکرم آن فقید سعید روزهای شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ را به مدت ۲ روز عزای عمومی در استان قزوین اعلام می کنیم و از درگاه خداوند متعال علو درجات و همنشینی با صالحان را برای آن عالم مجاهد و وارسته مسالت می نماییم.
آیت الله تاکندی در سال ۱۳۱۲ هـ.ش در روستای تاکند از توابع تاکستان قزوین چشم به جهان گشود و در ۱۴ سالگی به تحصیل علوم دینی روی آورد.
تحصیل در نزد استادان بنام و برجسته از جمله آیت الله سید حسین بروجردی، علامه طباطبایی و شهید مفتح و همچنین تحصیل یک دوره کامل اصول به مدت هشت سال در محضر حضرت امام خمینی(ره) در سوابق آموزشی آیت‌الله تاکندی دیده می شود.
نمایندگی مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری طی ۲ دوره، عضویت شورای مدیریت حوزه علمیه قزوین و تدریس دروس خارج فقه در مدرسه امام صادق (ع) قزوین از جمله سوابق کاری آیت الله محمدی تاکندی است.
 مراسم تشییع این عالم ربانی، امروز برگزار می شود.

برچسب‌ها عبدالکریم عابدینی استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین هدایت الله جمالی پور استانداری قزوین مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین استانداری قزوین مراسم عزاداری استان قزوین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران