Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محصول جدید شهر خودرو در اصل یک کراس اوور سابکامپکت چینی به نام یما تی۶۰ است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷ به عنوان یک محصول پروتوتایپ به نمایش درآمد. سرانجام نیز پس از تصاحب شرکت یما توسط کمپانی لودئو، این خودرو تحت عنوان Bojun در اختیار متقاضیان بازار داخلی چین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته بعضی نمونه‌های آزمایشی این خودرو در ایران مشاهده شد و برخی اخبار نیز از قصد شرکت ماموت خودرو برای تولید آن حکایت داشتند. اما سرانجام این «شهر خودرو» بود که در زیرمجموعه خود یعنی «سناباد خودرو توس» اقدام به بسترسازی برای تولید یما تی ۶۰ با نام اسکیلاس تی۶۰ کرد.

این خودرو احتمالا به منظور تثبیت جایگاه خود در بازار با قیمتی رقابتی پا به میدان خواهد گذاشت؛ بنابراین انتظار می‌رود نبردی نسبتا داغ را با محصولات ارزان‌قیمت چینی یا تولید داخل آغاز کند. با این حساب اگر از مهمان جدید بازار خودرو کشور اطلاعات کافی ندارید، کافی است با اقتصادآنلاین همراه شوید تا با هم به بررسی مشخصات فنی اسکیلاس t60 امکانات و سایر ویژگی‌های این کراس اوور چینی بپردازیم.

بررسی طراحی بدنه اسکیلاس T60 شهر خودرو

در همان نگاه اول به بدنه تی ۶۰ متوجه خواهید شد که یک کراس اوور خانوادگی مقابل شما قرار دارد و طراحان آن بیشترین تلاش خود را در جهت جلب نظر مشتریان قشر متوسط به کار بسته‌اند. طراحی نمای روبه‌روی اسکیلاس احتمالا علاقه‌مندان را به یاد محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن همچون تیگوان خواهد انداخت. به خصوص طرح به هم پیوسته چراغ‌ها و جلوپنجره بیش از سایر موارد چنین حالتی را در ذهن بیننده پدید خواهند آورد .

طراحی سپر نیز تا حدودی اسپرت به نظر می‌رسد و در این زمینه دریچه‌های هواکش تزیینی جوانب سپرها وظیفه خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند. ورودی هوای میانی در کنار قطعه نقره‌ای رنگ زیر آن نیز جلوه تماشایی و نسبتا چشم‌نواز برای طرح چهره محصول جدید شهر خودرو رقم زده‌اند.

حجم پردازی‌های بدنه نیز به گونه‌ای انجام شده است که سادگی نمای جانبی را تا حدودی بهبود بخشیده و فرمی تقریبا ورزیده را به‌واسطه خط‌های شانه‌ای و برخی خطوط دیگر نقش‌بسته روی درب موتور، برای استایل بدنه اسکیلاس به وجود آورده است. مهم‌ترین شاخصه متمایزکننده نمای جانبی اسکیلاس شهرخودرو را می‌توان طرح مشکی‌رنگ ستون C آن دانست که حالتی به هم پیوسته با شیشه عقب را به وجود آورده و به نوبه خود توانسته است ترفندی فریبنده اما تکراری به منظور مهیج‌تر جلوه دادن نمای ظاهری این ماشین چینی باشد.

مهم‌ترین شاخصه بخش عقب نیز چراغ‌های دو تکه برجسته هستند که از سایزی نسبتا بزرگ برخوردار بوده و به‌وسیله یک نوار کروم رنگ با یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند. بخش اعظم سپر در زیر درب صندوق عقب به تصرف پلاستیک مشکی‌رنگ، دیفیوزر نقره‌ای و سراگزوزهای تزئینی کرومی رنگ درآمده و در مجموع سبب شده تا نمایی جذاب و البته تا حدودی جوان‌پسند برای طرح ناحیه پشت این کراس اوور خانوادگی چینی پدید آورده شود. سقف مشکی‌رنگ، اسپویلر جذاب روی شیشه عقب، آنتن باله کوسه‌ای و فلاپ‌های مشکی‌رنگ نمای جانبی هم از دیگر ترفندهای شرکت سازنده به منظورجذابیت بخشیدن هرچه بیشتر به شمایل بیرونی این کراس اوور چینی بوده است.

 البته در تصاویر منتشر شده از مدل‌های آزمایشی موجود در مجموعه شهر خودرو، اثری از سقف مشکی‌رنگ دیده نمی‌شود اما به هر حال شاید تولیدکننده داخلی نیز این آپشن را به محصول خود اضافه کند.

بررسی طراحی داخلی اسکیلاس تی60

پس از ورود به کابین اسکیلاس T60 شهر خودرو با نوعی طراحی متعادل مواجه خواهید شد که گرچه نسبت به مدل‌های به‌روزتر چینی، چندان پیچیده به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند در قیاس با نمونه‌های فعلی بازار کشور و به ویژه محصولات اقتصادی، جایگاه مناسبی در نظر مشتریان به دست آورد. در اینجا بیشتر سعی شده تا از فلسفه طراحی مینیمالیستی پیروی شود و شلوغی چندانی روی داشبورد به وجود نیاید؛ به ویژه که اکثر دکمه‌ها جای خود را به پنل لمسی تهویه و یا نمایشگر میانه داشبورد داده‌اند تا شلوغی چندانی در این قسمت به وجود نیاید.

 نمایشگر صفحه کیلومتر دیجیتال به همراه طرح جذاب غربیلک فرمان دی-کات نیز در ارتقای حس و حال رانندگی با این کراس اوور چینی تاثیر بسزایی داشته است. خصوصا فرم مدرن غربیلک فرمان می‌تواند تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تری را برای کاربر به وجود آورد.

تونل جعبه دنده طراحی ساده‌ای دارد و با طرح فیبر کربن تزیین شده است. متریال به خدمت گرفته شده در ساخت داشبورد و رودری‌ها نیز از جنس پلاستیک خشک تشکیل شده که سطح کیفی آن در حد متوسط اما رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. البته قسمت وسط داشبورد و همچنین بازویی تودری‌ها با پوشش نرم روکش شده‌اند تا سرنشینان حس بهتری از حضور در کابین اسکیلاس تی ۶۰ داشته باشند.

در ضمن به دلیل فاصله محوری ۲۵۵۰ میلی‌متری، نباید انتظار صندلی‌های ردیف عقب کاملا جادار را داشته باشید؛ با این حال افراد با قد متوسط می‌توانند از صندلی‌های ردیف دوم بدون محدودیت آزاردهنده استفاده کنند.

پشت صندلی‌های ردیف عقب هم فضای نسبتاً کافی برای جا دادن لوازم خانواده‌های کم‌جمعیت وجود خواهد داشت.

مشخصات فنی اسکیلاس T60

کمپانی چینی YEMA AUTO به منظور تامین قدرت کراس اوور جمع‌وجور خود از دو مدل پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده کرده است. اولین نمونه از نوع چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل ۱۱۲ اسب بخار به‌علاوه ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

اما پیشرانه مورد استفاده در اسکیلاس T60 شهر خودرو مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژ است و توانی برابر با ۱۵۶ اسب بخار به‌علاوه ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ ارایه می‌دهد. ( در کاتالوگ رسمی اسکیلاس تی60 توان موتور برابر 110 اسب بخار درج شده که به نظر می‌رسد این رقم صحیح نباشد.) یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی با قابلیت تعویض دستی دنده‌ها نیز با پیشرانه همراه شده تا ماموریت انتقال قدرت به سوی چرخ‌های جلو را به نحو احسن انجام دهد.

متاسفانه اطلاعات رسمی درباره میزان شتاب و مصرف سوخت تی۶۰ از سوی شهر خودرو یا دیگر منابع معتبر داخلی و خارجی منتشر نشده است. اما با توجه به وزن حدود ۱۴۱۰ کیلوگرمی این خودرو و همچنین میزان توان خروجی پیشرانه آن، می‌توان انتظار داشت که شتاب صفر تا 100 اسکیلاس T60 چیزی در حدود ۱۲ ثانیه باشد.

حداکثر سرعت آن نیز احتمالا به حوالی ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در این بین به طور میانگین رقمی مساوی ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد شد. سیستم تعلیق این ماشین چینی نیز از نوع مک فرسون در جلو و نیمه‌مستقل با میل ترشن در عقب است که درنتیجه کیفیت سواری نسبتا متوسطی را برای سرنشینان به وجود خواهد آورد و نرمی سواری با این خودرو در حد تقریبا قابل قبول، همراه با کمی کوبش در گذر از مسیرهای ناهموار خواهد بود. همچنین میزان چابکی اسکیلاس نیز در حد پاسخگویی به احتیاجات متعارف و روزمره است و به احتمال قوی مشکل چندانی در بحث کشش یا سبقت‌گیری‌های متعارف در جاده وجود نخواهد داشت.

رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی به‌علاوه مخزن سوخت ۵۲ لیتری نیز جزو دیگر مشخصات کراس اوور شهر خودرو هستند. 

امکانات رفاهی ایمنی

شرکت شهر خودرو سعی کرده تا عمده امکانات مورد پسند مشتریان ایرانی را در این محصول خود به کار گیرد تا بتواند نظر مشتریان بیشتری را به سوی اسکیلاس جذب کند.

در همین راستا امکاناتی مثل ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سنسور باران، سنسور نور، کروز کنترل، سانروف پانوراما، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی بزرگ با قابلیت اتصال تلفن همراه، آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، روکش صندلی چرمی، تنظیم برقی ۶ حالته صندلی راننده، پنل لمسی کنترل تهویه مطبوع، دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشین و راننده، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP ، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم ترمز کمکی خودکار EBA ، ترمز پارک برقی، حسگر فشار باد تایر TPMS، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم ضد سرقت موتور و بدنه، ایزوفیکس.

ناگفته نماند که یما T60 در آزمون‌های ایمنی سنجی موسسه سی-انکپ چین تنها دو ستاره ایمنی دریافت کرده و بنابراین سطح امنیت آن در رده‌های متوسط رو به پایین ارزیابی می‌شود. البته وجود امکانات ایمنی قابل قبول که در بالا به ذکر برخی از آنها پرداخته‌ایم، می‌تواند تا حدودی موجب دلگرمی کاربران این خودرو در بحث ایمنی باشد.

قیمت و رقبا

 نسخه توربوشارژ یما تی۶۰ در بازار چین به طور متوسط حدود ۱۲ هزار دلار قیمت دارد. بنابراین محصول شهر خودرو نیز نهایتا نباید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. بنابراین اگر شهر خودرو بتواند از لحاظ خدمات پس از فروش، بازاریابی، تبلیغات و... خوب ظاهر شود، به نظر می‌رسد آینده نسبتا روشنی پیش روی اسکیلاس در ایران وجود خواهد داشت. به هر حال فعلا قیمت اسکیلاس T60 از سوی شهر خودرو اعلام نشده و باید منتظر بمانیم که این کراس اوور کوچک نهایتا با چه بهایی به دست مشتریان ایرانی می‌رسد. از جمله شاخص‌ترین رقبای احتمالی این خودرو در بازار ایران نیز می‌توان به محصولاتی مثل فردا  SX5، جک اس ۵ اتوماتیک و هایما اس ۷ کارکرده، ام وی ام x33 نیوفیس و هایما S5 اشاره کرد.

پربیننده ترین قیمت یخچال فریزر سایدبای‌ ساید / ۱۵مهرماه کوییک ۱۷۰میلیون شد/ قیمت تیبا، ساینا و پراید قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو ثبت نام ایران خودرو (دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک) دهک‌ های پایین در سامانه مسکن ثبت‌ نام کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کراس اوور کراس اوور شهر خودرو مشکی رنگ تا حدودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در پایان مسابقات دو روزه انتخابی تیم ملی موتور کراس که یکم و دوم اردیبهشت در پیست موتور کراس مجموعه آزادی تهران برگزار شد؛ خانم‌ها هستی رضایی و مهدیس حیدرنژاد گرجی و آقایان محمدحسین دانش پژوه و پیمان علیزاده با بیشترین امتیاز و جمع بندی کادر فنی بعنوان منتخبان تیم ملی ایران معرفی شدند.   تیم ملی موتور کراس ایران دومین بار در شهریور امسال در مسابقات جهانی ترکیه شرکت کند. ایران نخستین بار سال گذشته با ترکیب کامل پا به مسابقات جهانی ترکیه گذاشت.

دیگر خبرها

  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • سوپر 3 و سوپر 9 ؛ پهپاد به علاوه شاسی بلند و یک دو نفره جذاب از چینی های بازار (+تصاویر)
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس