Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، الهی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: در این شهرستان قریب ۱۰۰ هکتار از اراضی به کشت زعفران اختصاص یافته است.

او با اعلام اینکه سالانه ۴ هکتار از اراضی شهرستان بافت به محصولات با نیاز آبی کم مانند زعفران اختصاص و جایگزین محصولات دیگر می‌شود، افزود: این شهرستان در استان رتبه دوم سطح زیرکشت مزارع زعفران را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی فر تصریح کرد: نیمی از زعفران برداشتی در شهرستان بافت به مصرف می‌رسد و مابقی به شهرستان‌های همجوار و خارج از استان ارسال می‌شود.

 او با بیان اینکه کشت زعفران از نیمه شهریورماه در این شهرستان آغاز می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد، بیان کرد: اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره وری از عوامل تولید، اشتغالزایی و کمک به شکوفایی اقتصادی از مزایای کشت زعفران است.

الهی فر اذعان داشت: بر اساس برنامه جایگزینی محصولات کم آب بر مانند زعفران، سالانه ۴ هکتار از اراضی به کشت این گیاهان اختصاص می‌یابد.

او گفت: این مدیریت با آموزش کشاورزان از زعفران کاران و کشاورزان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی کشت زعفران هکتار از اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن

به گزارش قدس خراسان، مهدی مسروری اظهار کرد: در پی بارش تگرگ و جاری شدن سیل در ۲۴ فروردین ماه به ۶ محصول زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن بیان کرد: ۱۲۰ هکتار باغات انار ،۹۰ هکتار باغات پسته،۳۰ هکتار باغات انجیر،۳۵۰ هکتار باغات انار،۸۰ هکتار مزارع گندم و ۳۰۰ هکتار به مزارع جو بین ۲۵ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شد.

وی نیز خسارت وارده به باغات پسته ناشی از عدم گرده  افشانی به موقع را در سطح ۸ هزار هکتار بین ۱۰ تا ۱۵ درصد درصددرصد اعلام کرد و افزود: از مجموع ۴۵۱ میلیارد تومان خسارت ۴۰۰ میلیارد تومان آن به خاطر عدم گرده افشانی به موقع به باغات پسته بوده است.

مسروری گفت: از سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع و باغات شهرستان بردسکن تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آن تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اهتمام جدی داشته باشند چرا که تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه تحت پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی است.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن