Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی گمرک گفت: ترخیص ۱۵ هزار تن برنج روز شنبه آغاز می‌شود و همچنین مرغ و تخم مرغ هم به اندازه کافی وارد کشور شده و در انبارها و سردخانه‌های مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی موجود است.

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد جمال اورنقی شبکه یک سیما افزود: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار برای ترخیص اقلام اساسی قرار است ارز ترجیحی مورد نیاز در وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و وزارت نفت و بانک مرکزی برای تأمین ارز این کالاها اقدام کنند تا هم کالاهایی که به گمرک می‌رسد یا دپو شده است، ترخیص شود و هم ۱۰ درصدهایی که به صورت درصدی در گمرک است و نگه داشتیم ترخیص شود و طی یک تا دو ماه آینده دیگر مشکل رسوب در خصوص این کالاها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ارونقی درباره تسهیل روند ترخیص کالاها از بنادر هم گفت: در موضوع ترخیص اقلام اساسی از گمرکات که ۲۵ گروه کالایی است امسال ۱۴ و ۹ دهم میلیون تن کالای اساسی را ترخیص کردیم و طی این دو ماه این روند ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته حدود ۱۲ و ۷ دهم میلیون تن را در این مدت ترخیص کرده بودیم و فقط کالاهای اساسی که ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد صاحبان کالا دغدغه تأمین ارز آن را داشتند.

 ارونقی گفت: با تصمیم‌هایی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و این اهتمام وجود دارد که ارز این کالاها تأمین شود ما ۱۳ میلیون تن از ابتدای سال به ارزش ۷ و ۳ دهم میلیارد دلار کالای اساسی را هم به صورت قطعی و هم ۹۰ درصدی ترخیص کردیم که نشان می‌دهد نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش ترخیص را داریم.

وی ادامه داد: الآن از بنادر و گمرکات کشور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص می‌شود و نزدیک ۱ میلیون تن کالای ترخیص شده داریم که برای حمل آن باید اقدام شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترخیص برنج مرغ تخم مرغ میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما  ،  علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ارتباط با شبکه خبر اعلام کرد: تامین ارز برای سه گروه اصلی از اول سال تا کنون به این صورت بوده است که برای کالا‌های اساسی و دارو به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان معادل ۶۹ درصد کل ارز اختصاص یافت.

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در فروردین ۱۴۰۳ ارز برای کالای اساسی، گندم، دانه‌های روغنی، _نهاده‌های دامی به میزان ۵۴۶ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع برای کالای اساسی و دارو در یک ماه امسال ۶۲۱ میلیون دلار ارز به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین شد.

سعیدی در مورد نرخ ارز امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بیان داشت:در بازار اسکناس دلار به نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان، یورو ۴۶ هزار و ۴۱۹ تومان، درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان مبادله شد.

به گفته وی، در تالار حواله ارز، حواله دلار ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان، حواله یورو ۴۳ هزار و ۳۰۹ تومان، حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۷ تومان مبادله شد. همچنین برای ارز صنایع محتلف به نرخ دلار ۴۱ هزار تومان به میزان ۲۷ درصد و برای ارز خدمات به نرخ ۴۳ هزار تومان و به شکل اسکناس ۴ درصد کل ارز تامین شد. میانگین کل نرخ ارز تامین شده در یک ماه سال جاری به نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تامین ارز شد.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا خاطرنشان کرد، در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای تجارت تامین شد. برای کالای اساسی و دارو در ۳ هفته اول ۳۹۲ میلیون دلار، هفته قبل ۲۲۹ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۶۲۱ میلیون دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین شد.

در مرکز مبادله برای کالا‌های تجاری در ۳ هفته اول سال ۹۲۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۶۰۵ میلیون دلار و از اول سال یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار تامین ارز شد.

به گفته سعیدی ارز واردات در مقابل صادرات در ۳ هفته اول ۳۹۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۳۱ میلیون دلار و از اول سال ۵۲۷ میلیون دلار تامین شد.

در بخش خدمات در ۳ هفته اول ۷۸ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۵ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۹۳ میلیون دلار تامین ارز شد. در مجموع در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار تامین ارز شد.

دیگر خبرها

  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق