Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین رئیس دولت سیزدهم در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که «باید زیرساخت‌های روستا مهیا شود و برای تحقق این مهم نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم و این موضوع در دستور کار دولت است. مرور زمان نشان داد با ادغام جهاد و کشاورزی امر جهاد مغفول مانده است.»

البته پیش از این هم «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی از تقدیم لایحه احیای جهادکشاورزی در آینده نزدیک خبر داده و تاکید کرده بود: با توجه به‌ دستور رییس جمهوری مبنی بر احیای جهادسازندگی و مدیریت یکپارچه در روستاهای کشور به‌زودی در وزارت جهادکشاورزی در این خصوص برنامه‌ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وزیر جهاد کشاورزی همچنین در حکم خود به «اسماعیل قادری فر» سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، بر تمهید مقدمات لازم برای تبدیل این سازمان به سازمان جهادسازندگی کشور تاکید کرد.

«جهاد سازندگی» بهار سال ۱۳۵۸ و در حالی با هدف بهبود معیشت و افزایش رفاه زندگی جامعه روستاییان به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد که آن زمان ضرورت های شکل گیری چنین نهادی احساس می‌شد. چرا که مدیران دولتی حکومت پیشین در روستاها چندان با اهداف انقلاب همسو نبودند و جهاد سازندگی در پی آن بود که با پشتیبانی نیروهای در راستای تحقق از آرمان‌های انقلاب و حل فوری و بدون فوت وقت مشکلات در دستور کار  قرار دهد.

حالا هم به نظر می‌رسد دولت سیزدهم در تلاش است برای عیان کردن روحیه جهادی و پیشبرد وعده های انتخاباتی اش با فرمت جهادی در جهت رفع مشکلات مردم و کشور بر آمده و گام جدی در جهت هدف اصلی اش یعنی احیای اعتماد عمومی بردارد.

 امروز با حضور پیشکسوتان جهادگر و مجمع جهادگران بسیج به نمایندگی از ۴۲ هزار گروه جهادی برگزار شد و به نظر می رسد دولت با احیای این نهاد به دنبال ساماندهی و یکپارچه‌سازی گروه های جهادی فعال در کشور در راستای آبادسازی روستاها و مناطق محروم باشد.


 

کد خبر 631148 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم جهاد سازندگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم جهاد سازندگی جهاد سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت