Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زینب موحدی نایب رییس بانوان هیات تیراندازی باکمان استان اصفهان گفت: هزینه کمان برای مسابقات در سطح ملی را حدود ۲۰ میلیون و برای رقابت‌های برون مرزی را نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان است و بدین سبب برخی ورزشکاران نیز کمان‌های خود را فروخته و یا به رشته دیگری جذب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: قیمت یک پک ۱۲ تایی تیر در ۳ سال اخیر افزایش حدود ۱۰ برابری داشته است و اکنون با این گرانی تجهیزات در تلاش برای حفظ ورزشکاران در این رشته هستیم.

نایب رییس بانوان هیات تیراندازی باکمان استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه ایران همواره در تیر و کمان صاحب سکو بوده است افزود: برای برگزاری مسابقات نیز در مضیقه هستیم و می‌طلبد که وزارت ورزش و جوانان دید ویژه و جداگانه‌ای به این رشته داشته باشد تا جایگاه جهانی و ملی خود را حفظ کنیم.

۶۵ درصد تیروکمان کاران اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهد

وی یادآورشد: ۶۵درصد از ورزشکاران رشته تیر و کمان استان اصفهان را بانوان و ۳۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهد.

موحدی تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار تیرانداز با کمان در استان فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۲۰۰ نفر در سطح قهرمانی و بیش از ۵۰ نفر در بخش حرفه‌ای مانند تیم ملی و لیگ‌های قهرمانی دست به کمان هستند.

وی با اشاره به بخش تفریحی و همگانی این رشته ورزشی نیز بیان کرد: حدود ۶۵۰ نفر در باشگاه‌های استان و با استفاده از تیر و کمان‌های این باشگاه‌ها به صورت تفریحی و غیرحرفه‌ای به این رشته مشغول هستند.

نایب رییس بانوان هیات تیراندازی باکمان استان درباره وضعیت داوری و مربیگری بانوان تیرانداز با کمان خاطرنشان کرد: در سطح ملی مربیان قابل توجهی در بخش بانوان داریم، اما مربی تیم ملی تنها در بخش مردان مربی تیم ملی جوانان و نوجوانان از استان اصفهان است.

وی ادامه داد: سمانه سادات حسینی رییس کمیته داوران فدراسیون تیراندازی با کمان تنها داور بین المللی بانوان اصفهان است و در سطح ملی داوران زیادی در بخش بانوان فعالیت دارند.

اصفهان در داوری تیراندازی با کمان پس از تهران حرف اول را می‌زند

موحدی با اشاره به اینکه در بخش داوری بانوان اصفهان قوی‌تر از مردان هستند تصریح کرد: پس از استان تهران، اصفهان در داوری تیراندازی با کمان حرف اول را می‌زند.

وی درباره عضویت در تیم‌های ملی نیز گفت: تیرماه گذشته مسابقات انتخابی در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد که از استان اصفهان ۲ بانو و چهار آقا جذب این تیم شدند.

نایب رییس بانوان هیات تیراندازی باکمان استان اصفهان عنوان کرد: در رده بزرگسالان نیز رویا نوریان عضو تیم ملی است و تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ که دچار آسیب‌دیدگی بازو شود تمرین داشت، اما اکنون در اردو حضور ندارد و تحت درمان است.

وی با بیان اینکه در بخش پارا تیروکمان نیز ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد یادآورشد: سمیه رحیمی در این بخش رکورد‌های بالایی داشته و به جذب وی در تیم ملی امیدواریم.

موحدی اظهارکرد: به دلیل وضعیت کرونایی کشور برگزاری مسابقات کاهش یافته و مانند بسیاری از رشته‌های ورزشی، رکورد‌های جدیدی از ورزشکاران این رشته نداریم.

وی تمرکز هیات تیراندازی با کمان را روی رده جوانان و نوجوانان عنوان و بیان کرد: این گروه پشتوانه‌های ورزشی هستند بنابراین افراد مستعد در این رشته شناسایی و با تشکیل تیم و برنامه‌ریزی بلندمدت نخبه‌پروری می‌کنیم.

نایب رییس بانوان هیات تیراندازی باکمان استان اصفهان رویا نوریان عضو تیم ملی را یکی از استعداد‌های کشف شده سال ۹۳ در مدارس استان دانست و افزود: در زمینه استعدادیابی به صورت مستمر در شهرستان‌های مختلف همایش‌های تیراندازی باکمان برگزار کرده و در مدارس آموزش و پرورش نیز طرح‌های استعدادیابی داریم.

وی تاکید کرد: شهریور ۹۸ اصفهان میزبان المپیاد نوجوانان و جوانان بود و ۶۵۰ تیرانداز مهمان این استان بودند و تیم اصفهان پس از تهران نایب قهرمان این رقابت‌ها شد.

موحدی اظهارکرد: بهمن امسال  نیز قرار است دور بعدی المپیاد برگزار شودکه اصفهان درخواست میزبانی داد، ولی وزارت ورزش و جوانان به دلیل میزبانی اصفهان در دوره قبل، هنوز با این میزبانی موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: مسابقات انتخابی تیم المپیاد نوجوانان و جوانان اصفهان نیز اواخر مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

هشت سایت اختصاصی تیراندازی باکمان در استان اصفهان فعال است

وی درباره زمین‌های مختص تیراندازی با کمان اشاره کرد: هشت زمین اختصاصی و سایت تیراندازی باکمان در استان اصفهان فعال است که از این تعداد چهار سایت در درچه و شهرستان‌های شاهین شهر، نجف‌آباد و گلپایگان و چهار زمین اختصاصی دیگر نیز در ورزشگاه کوثر، آبشار، آسایشگاه جانبازان و دانشگاه خوراسگان وجود دارد.

نایب رییس بانوان هیات تیراندازی باکمان استان ادامه داد: ایمنی کامل و شمالی- جنوبی بودن زمین تمرین از جمله استاندارد‌های لازم برای یک سایت اختصاصی تیراندازی باکمان است.

وی درباره تیمداری باشگاه‌های حرفه‌ای در تیراندازی باکمان گفت: تا پیش از شیوع کرونا سه باشگاه ذوب آهن، فولاد مبارکه سپاهان و فولاد ماهان در این رشته تیمداری می‌کردند، اما اکنون فقط باشگاه سپاهان برای لیگ تیراندازی باکمان حامی این رشته است.

موحدی همچنین هیات‌های شهرستان اصفهان و پس از آن نجف‌آباد را فعال‌ترین هیات‌های استان در این رشته دانست.

تیراندازی با کمان یا تیر و کمان ورزشی است که در آن از یک کمان منحنی شکل و یک تیر که سرش یک سنگ یا فلز نوک تیز است انجام می‌شود و فرد تیرانداز با گذاشتن تیر درکمان وکشیدن آن تیر را پرتاب می‌کرد.

تیراندازی با کمان در سه رشته کمان‌های کامپوند، ریکِرو و سنتی فعال است.

رشته ریکِرو المپیکی بوده، ولی هنوز رشته کامپوند المپیکی نشده است و رشته سنتی نیز در سطح مسابقات دوستانه جهانی برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیروکمان قیمت ارز تیراندازی با کمان کمان استان اصفهان تیر و کمان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد

علی‌اصغر زرگر اظهار داشت: شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد، اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، وی درباره تاثیر تنش‌های اخیر ایران و اسرائیل در قیمت و بازار نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز بحران به نقطه جوش نرسیده و فقط تهدیدات دوجانبه است، شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد، اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

وی افزود: در هر صورت اگر فرض را بر این بگذاریم که حمله انتقامی از جانب ایران صورت گیرد و آن‌ها هم پاسخ دهند قیمت نفت تحت تاثیر قرار گرفته و بالا خواهد رفت. علاوه بر این، باتوجه به پاسخ آن‌ها اگر ایران تصمیم بگیرد آمد و شد کشتی‌های نفتی را در تنگه هرمز دچار اختلال کند در این صورت شکی نیست که حتی در کوتاه‌مدت روی قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود و این تاثیر کم هم نخواهد بود، یعنی در کوتاه‌مدت منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: اکنون امریکا براحتی می‌تواند نیاز اروپا را برآورده کند و یا از طریق ذخایری که دارند کمبود‌ها را جبران کنند، اما در کل تاثیر تنش در هرمز روی قیمت و بورس تاثیر آنی زیادی خواهد داشت و قیمت نفت را در کوتاه مدت بالا خواهد برد، چون جبران نفتی که از تنگه هرمز عبور می‌کند سخت است و تا رفع بحران کمود نفت وجود خواهد داشت و این روال مستقیم روی قیمت تاثیر می‌گذارد حتی اگر به اندازه کافی ذخایر وجود داشته باشد و یا اینکه امریکا بتواند کمبود را جبران کند، زیرا چین و هند بخش زیادی از نفت خود را از مسیر تنگه هرمز دریافت می‌کنند؛ بنابراین تنش در منطقه و این مسیر تقاضا را بالا می‌برد و با توجه به اختلال در عرضه قیمت‌ها روند صعودی به خود خواهد گرفت.

وی درباره تاثیر تنش‌ها بر نفت ایران گفت: ایران تحریم را دور می‌زند و اگر چه مقاصد و میزان فروش نفت ایران مشخص نیست، اما ممکن است امریکا فروش نفت و انتقال درآمد آن به ایران را دچار اختلال کند، اما در این صورت در تنگه هرمز هم اختلال ایجاد خواهد شد، یعنی در صورتی که بحران به نقطه جوش برسد و ایران تنگه هرمز را ببندد تردد نفتکش‌ها در این منطقه دچار آسیب خواهد شد و کشور‌های منطقه نیز دچار خسارت می‌شوند.

زرگر خاطرنشان کرد: در قبال هر اقدام امریکا و اسرائیل؛ قطعا ایران ساکت نمی‌نشیند و سعی می‌کند تلافی و یا مجبور به تمکین کند، بنابراین اگرچه ایران بخش زیادی از نفت را در خارج از تنگه هرمز در کشتی‌ها و تانکر‌ها ذخیره کرده و برای مدتی می‌تواند از آن ذخیره استفاده کند و یا اینکه از مسیر خط لوله جاسک که روزانه یک میلیون بشکه نفت را جابجا می‌کند؛ نفت خود را صادر کند، اما قیمت‌ها دچار تغییر خواهند شد و در عین حال روی ورود و خروج و تردد کشتی‌های تجاری و نفتی ایران و دیگر کشور‌ها تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • عملیات «وعده صادق» یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • مشکل احتمالی که دختر جیمی‌جامپ‌ ایجاد کرد/ آیا درهای آزادی روی هواداران خانم استقلال بسته می شود؟
  • برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا با حضور ورزشکاران خوزستانی
  • نقش دانشگاه هنر اصفهان در ارتقاء جایگاه هنر و توسعه شهر
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد