Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@09:34:23 GMT

پیمان جبلی: صداوسیما محکوم به تحول است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۴۶۲۵

رئیس صداوسیما با تأکید بر اینکه رسانه ملی در دوره جدید محکوم به تحول است، گفت: تحول هم ثبات می‌خواهد و هم تغییر، هر کدام در جای خود ضروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در آیین تکریم و معارفه ریاست سازمان صداوسیما با قدردانی از دوره پنج ساله ریاست عبدالعلی علی عسکری بر این رسانه گفت: تحولات صداوسیما در شرایطی با گام دوم انقلاب همزمان شده است که فرصت‌ها و تهدیدها در حال اوج‌گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک طرف جبهه حق امکان عظیم و گسترده رسانه‌ای در اختیار گرفته و از سوی دیگر نظام سلطه در حمله به هویت، امنیت، معیشت ملت، وحشی‌تر از همیشه شده و این آوردگاه ما است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه جهانی، در جغرافیای منطقه و جهان از بالکان تا مدیترانه، از دریای سرخ تا خلیج فارس، نفوذ معنوی ایران گسترش یافته و در منطقه غرب آسیا سودای خام خاورمیانه صهیونیستی دفن شده و طومار پیروزی‌ها از خرمشهر تا تنگه هرمز، از عراق تا لبنان و از سوریه تا یمن گسترده شده است.

پیمان جبلی افزود: ما امروز برای اینکه در تراز این جغرافیای پیروز مقاومت باشیم، برای عبور از پیچ تاریخ، آرش‌هایی نیاز داریم که مرز فرهنگ، اندیشه، هنر و رسانه را گسترش دهند و جان خودشان را در این راه بگذارند نه آنهایی که ایران را مرعوب و مغلوب نشان بدهند.

رئیس صداوسیما تأکید کرد: تاریخ ایران در نیم قرن گذشته به اوج شکوه خودش رسیده و هیچ گاه تا به این اندازه ما در تاریخ ایران عزیز قهرمان و حماسه نداشته‌ایم؛ در کنار این، فرصت بالقوه گفتگو با میلیاردها انسان را در شرق و غرب عالم داریم.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه رسانه ملی ما اگر بخواهد ملی باشد باید مرز گستر و بین‌المللی باشد، افزود: چراکه ایران همیشه در طول تاریخ برای جهان حرف‌های نو و الگوهای تازه داشته است. میهن سرافراز ما در گام دوم تازه‌ترین خیز تمدنی قرار دارد. فیلسوفان بزرگ دنیا از رؤیای ایرانی سخن می‌گویند و در پی کشف آن هستند.

وی به رویای ایرانی، روایت ملکوتی، رویکرد توحیدی، یکتاپرستی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: رویای ایرانی، پرورش ابر انسان‌ها مانند سلمان فارسی‌ها، ابن سیناها، خواجه نصیرها، فارابی‌ها، ابوریحان‌ها، خوارزمی‌ها، شهریاری‌ها، علی محمدی‌ها، رضایی‌نژادها و احمدی روشن‌ها و فخری زاده‌هاست.

دکتر جبلی ادامه داد: امام بزرگ عظیم الشان(ره) ما ۱۴ قرن پس از فروریختن ۱۴ کنگره از طاق کسری همان مکتبی را احیا کردند که رسول الله بنیان آن را گذاشت تا ریشه سلمان، چمران‌ها و سلیمانی‌ها شکوفا شود.

رئیس صداوسیما همچنین با اشاره به شهدایی که ما را به یک آرمان شهر بشارت می‌دهند، افزود: آرمان شهری که در آن نه خوفی است و نه حزنی، نه بیمی و نه غمی، نه دلهره‌ای است و نه دلسردی، نه نگرانی و نه افسردگی. ما که رسانه هستیم باید به درک روشنی از این آرمان شهر برسیم و مخاطب را به آن برسانیم؛ هنر، بازنمایی این چشم انداز شیرین است و باید زیبایی در زندگی ایرانی را ترسیم کنیم.

جبلی با تأکید بر اینکه راه درازی در بازنمایی زیبایی‌های طبیعی و جغرافیایی ایران داریم، چه رسد به شکوه معرفتی و افتخارات تاریخی گفت: امروز هم هر روز در جای جای ایران ما در شهر، روستا، شمال و جنوب، شرق و غرب میهن ما، زن و مرد، پیر و جوان، مادر و پدر و برادر و خواهر در حال آفرینش زیبایی، مهربانی، همدلی و هوشمندی هستند. ما نباید از این آهنگ عقب بیفتیم.

وی اظهار کرد: رسانه ملی جزئی از خانواده ممتاز و فرهنگ‌پرور ایرانی است. همکاران عزیزم ما باید این هویت را بیابیم و در قاب رسانه هویت ملی، اسلامی، انقلابی و تاریخی مان را نمایش دهیم. همان طور که صاحبنظران علم ارتباطات تصریح کرده‌اند، اگر هویت مان را نقض کنیم در هیچ رقابتی پیروز نخواهیم بود.

جبلی با تأکید بر اینکه ما به عنوان رسانه ملی به حق بزرگ‌ترین کنشگر اجتماعی در ایران امروز هستیم، گفت: رسانه ملی باید پرچمدار استقلال و خلاقیت باشد، نه نماد انفعال و تقلید، وقتی به ظرفیت‌های عظیم درون و بیرون سازمان نگاه می‌کنیم، این واقعاً شدنی است.

رئیس صداوسیما با اشاره به اینکه امروز این رسانه برخوردار از انبوه همکارانی مشتاق و مبتکر است که برای شکوفا کردن قابلیت‌های خودشان در جستجوی میدان هستند، افزود: تمام دستاوردهای عظیمی‌که تا امروز رسانه ملی کسب کرده، حاصل همت، انگیزه و ابتکار همین همکاران عزیز بوده و من مفتخر به این هستم که عضو این خانواده‌ام!

او همچنین به جلسات متعدد در روزهای اخیر با کارشناسان و همکاران سازمان در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اطمینانم به ظرفیت‌های داخل سازمان برای تحول دوچندان شده است. صد البته از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های یک سازمان حرفه‌ای و پیشرفته، توان آن برای هم‌افزایی با ظرفیت‌های بیرونی است.

وی ادامه داد: فرصت را مغتنم می‌شمارم و همین جا از همه نخبگان، فعالان فرهنگی، فکری و هنری در کشور صادقانه می‌خواهم رسانه ملی را خانه خود و قرارگاه هم افزایی همه مفاخر و نیروهای فرهنگی کشور بدانند و به ایشان عرض می‌کنم عزیزان من، بار فرهنگ ایران بزرگ به دوش همه ماست.

رئیس صداوسیما همچنین به پیشکسوتان این رسانه که امروز خلعت بازنشستگی را به تن کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: بازنشستگان هم در زمره نخبگان، ایده‌پردازان و فعالان فرهنگی هستند و حتما در رابطه با ارائه تجربیات و ایده‌هایشان به نسل‌های جوان، نیاز به اجازه از کسی ندارند و فضای سازمان تا همیشه بر رویشان باز است.

جبلی از مدیران، کارشناسان و برنامه سازان داخل سازمان صداوسیما خواست تا برای استفاده حداکثری از مفاخر، مراکز و آثار بیرون از سازمان برنامه و ساز و کار و هم افزایی با نخبگان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شعار ما در این دوره رسانه هویت محور و عدالت‌گستر خواهد بود، ادامه داد: هیچ برنامه‌ای نباید از شاخصه‌های هویتی و نشانه شناسی بومی، ملی، دینی و انقلابی جامعه ایران تهی باشد. نباید پیوست عدالت در طراحی‌ها و تولید در هیچ یک از سطوح و حوزه‌های متنوع فراموش شود.

جبلی همچنین با بیان اینکه رسانه باید امید، نشاط و شادکامی و ابتهاج را ترویج دهد، افزود: رسانه باید دانشگاه هویت باشد و آوردگاه عدالت؛ به عبارتی آرامش در هویت است. گشایش عدالت در توجه به داشته‌ها و قدردانی سرمایه‌ها آغاز می‌شود؛ چه سرمایه‌های فکری، فرهنگی و تاریخی ایران عزیز و چه سرمایه‌های گرانقدر انسانی در درون سازمان!

وی خاطرنشان کرد: مخاطب ما ولی نعمت، جمهور و مردم‌اند و نه اقشار خاص؛ یعنی همه آن‌ها که حاج قاسم قهرمان ملی آن‌هاست، قدرشناسان و خط شکنان عرصه خدمت و خطر، چه مدافعان حرم باشند و چه حافظان سلامت، جوانان اردوهای جهادی و یا ورزشکاران میدان‌های جهادی همان‌ها که انقلاب کردند و در جنگ حماسه ساختند و در تحریم خود را نباختند و در کرونا همدل شدند و از پیروزی‌ها شادمان و از فسادها تلخ کام شدند.

رئیس صداوسیما ادامه داد: مخاطبان ما همه آنهایی هستند که در شهادت محسن حججی، غمگین، اما سربلند بودند و از پیروزی حسن یزدانی، سرمست؛ رسانه ملی باید در خدمت این جمهور باشد. هیچ معضل مهمی از مردم نباید روی زمین بماند. رسانه با تمام توان خود باید سنگ صبور، مرهم دردهای این جمهور شود.

وی با اشاره به اینکه چه بسیار مشکلاتی که با حضور به موقع رسانه قابل پیشگیری است، افزود: چه آسیب‌ها و بحران‌هایی که با نقش‌آفرینی مسئولانه رسانه قابل رفع است که نمونه‌ای از آن را در سال‌های گذشته بعضاً دیدیم. چه بسیارند قوانین گره گشا، درست و راهبردهای بن‌بست‌شکن که برای تحقق نیازمند پیگیری مجدانه و منصفانه رسانه هستند.

جبلی ادامه داد: چه بسیارند مفسدان، متخلفان و قانون شکنان که رسانه می‌تواند و باید خواب را بر چشمانشان حرام کنند. چه بسیار اندیشمندان، پژوهشگران، متخصصان و متفکران که هنوز مخاطبان رسانه از دم گرم آن‌ها بهره برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چه بسیار کودکان و نوجوانان که از میراث فرهنگ، تاریخ، سرمایه‌های معنوی و هویتی کشور عزیزمان محروم مانده‌اند. چه بسیار مخاطبان مشتاق در اقصی نقاط جهان که تشنه شنیدن و بیشتر شنیدن از هویت دینی، انقلابی و رویای ایرانی‌اند.

رئیس صداوسیما با تأکید بر اینکه رسانه ملی در دوره جدید محکوم به تحول است، گفت: تحول هم ثبات می‌خواهد و هم تغییر، هر کدام در جای خود ضروری است. ده‌ها شبکه استانی، سراسری و برون مرزی رادیویی و تلویزیونی با هم افزایی صدها و بلکه هزاران بستر در فضای مجازی، نوین و هم زیرساخت‌ها در اختیار ما هستند که حضور هدفمند، حداکثری و فراگیر در عرصه تولید و نشر محتوا را فراهم می‌کند.

جبلی گفت: چشم امید این خدمتگزار کوچک رسانه ملی در این دوره تحولی جدید به همکاران عزیزی است که ۳۰ سال در کنارشان تجربه کرده و آموخته ام و هم به همفکران و همراهان که به هر دلیل موجه و غیر موجه این میدان از آن‌ها دریغ شده است.

وی همچنین از همه همکارانی که در ارتفاعات صعب العبور در ایستگاه فرستنده مستقر و مشغول سیگنال‌رسانی هستند و همکارانی که در خیابان، شهر و روستا مشغول تهیه گزارش خبری هستند، قدردانی کرد.

رئیس صداوسیما همچنین به تمامی همکاران که در لوکیشن و صحنه مشغول ایفای نقش بازیگری، همکاران اتاق‌های فکر و تحریریه و همکاران رسانه ملی در اقصی نقاط کشور از سیستان و بلوچستان گرفته تا خوزستان، کردستان، یزد، اصفهان، مشهد، تبریز، رشت و بوشهر و... که در همه‌جای ایران اسلامی در حال تلاش و خلاقیت آفرینی‌اند، خداقوت و دست مریزاد گفت.

وی در پایان گفت: شما که با وجود همه مشکلات، نابسامانی‌ها، چالش‌ها وخطرها در ایام کرونا و غیر کرونا پرچم پرافتخار رسانه ملی را برافراشته نگاه داشته‌اید، به همکاری با شما افتخار می‌کنم و با هم و در کنار هم به امید خدا روزی نو، دوره‌ای جدید و تحولی دوباره را با هم آغاز می‌کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس صداوسیما رسانه ملی هم افزایی سرمایه ها چه بسیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، جلسه کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونان به‌طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال بیان کرد: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، جلسه کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونان به‌طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.

وی افزود: مقرر شد مصادیق مشارکت مردم در افزایش تولید معیّن شود و قوانین و اسناد بر زمین مانده که تحقق شعار سال منوط به اجرای آن است، در دستورکار فوری قرار بگیرد. هم‌چنین نحوه تولیدات رسانه ملی با کمک و مشارکت مردم تا قبل از پایان هفته دوم فروردین توسط مسئولان و کارشناسان این سازمان بررسی خواهد شد. براساس سند تحول رسانه ملی، امسال و در ایام تعطیلات نوروزی دو تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه‌ها اعم از برنامه‌های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه‌ها داشتیم.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: به‌همین دلیل براساس بازخوردهای اولیه، امسال افزایش بیش از 8 درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • جبلی: پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیستیم
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما