Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرید سپری روز شنبه در اولین جلسه استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان که با حضور نماینده ستاد اجرایی امام و نماینده بانک‌های عامل برگزارشد، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم زارهای استان کردستان با کوله باری از تجربیات طرح پروژه امنیت غذایی به مدت دو سال در استان اجرا می‌شود و در سال گذشته توفیقات زیادی نصیب زارعان استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال طرح جهش تولید در ۱۵ استان کشور اجرا می‌شود افزود: در سال گذشته ۲۷ درصد سطح اجرایی جهش تولید کشور در کردستان بود و امسال ۱۸ درصد از طرح در اراضی کردستان اجرا می‌شود.

سپری با اشاره به اجرای موفق طرح جهش تولید در کردستان تصریح کرد: در سال گذشته طرح جهش تولید در کردستان یک کار تیمی و هماهنگ با تلاش خوب کارشناسان بخش کشاورزی و همکاری مثال زدنی زارعان بود.

وی با بیان اینکه باید اطلاعات سال گذشته طرح جهش تولید در سامانه ثبت شود، خاطر نشان کرد: با اولویت کاری هرچه زودتر برنامه سال گذشته باید تکمیل و بسته شود و برنامه ثبت نام کشاورزان در طرح جهش تولید سال زراعی پیش رو شروع شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد اراضی استان دیم است اذعان کرد: در سفر قریب الوقوع هیئت دولت به کردستان مطالبه آبی کردن دیمزارهای استان به جد پیگیری خواهد شد.

سپری ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین اراضی زراعی استان دیم است، ما باید از برنامه‌هایی که در راستای افزایش و پایداری تولید در دیم زارهاست به شدت حمایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تمام مدیران و کارشناسان بخش زراعت استان خواست که اولویت کاری خود را اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قرار دهند و در این راستا به صورت هفتگی جلسات برگزار و گزارشات به استان ارسال شود.

سپری در ادامه به اصول کشاورزی حفاظتی اشاره و تصریح کرد: حفظ بقایا در خاک، تناوب در کشت و کم خاک ورزی و بی خاک ورزی از مهمترین اصول کشاورزی حفاظتی است که باید در طرح جهش تولید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به تنوع کشت‌های زراعی استان اذعان کرد: باید سطوح برنامه ابلاغی کشت‌های پاییزه در استان به خوبی اجرا شود و از جا کاری گندم در اراضی اجتناب شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر مصرف بذرهای گواهی شده در استان خاطرنشان کرد: باید اقدام اساسی در جهت توزیع بذرهای گواهی شده شود و کشاورزان به این باور برسند که استفاده از این بذرها تأثیر بسزایی در افزایش تولید خواهد داشت.

وی ادامه داد بحث تغذیه و استفاده از کودهای مناسب در اجرای طرح جهش تولید باید به خوبی مدنظر قرار گیرد و زارعان استان در زمان کاشت و داشت محصول، با توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی از کودهای مناسب استفاده کنند.

کد خبر 5323462

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی فرید سپری کشت دیم جهش تولید بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عزاداری 28 صفر مشهد عکس استانها امام رضا ع واکسن کرونا رحلت پیامبر اکرم ص طرح جهش تولید تولید در دیم سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد