Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،  به نقل از سازمان برنامه و بودجه، چهاردهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها، با موضوع اصلاح سیستم صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، اصلاح نظام بیمه سلامت و بررسی آسیب‌های نظام حقوق و دستمزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بین عملکرد و برنامه مصوب فاصله زیادی است، تصریح کرد: فاصله چشمگیری بین این دو ایجاد شده است و همین موضوع حکایت از این مهم دارد که برنامه از کارایی لازم برخوردار نبوده است که در نهایت شاهد شکافی هستیم که ایجاد کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بهبود شرایط کل جامعه ایران است، خاطر نشان کرد: کارشناسان و تصمیم گیران در تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ نگاه کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده آثار مثبت برای کل مردم ایران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاص نباشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه ما متولی همه مردم ایران هستیم، خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها همه مردم ایران را در نظر داشته باشید و تصمیات اتخاذه شده باید شرایط زندگی همه مردم ایران را در دورترین نقاط کشور باید بهبود ببخشد وشرایط زندگی رفاهی نامناسب مردم در دورترین مناطق ایران برای ما قابل قبول نیست.

میرکاظمی با عنوان این مهم که سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است، یادآور شد: سناریوی‌های گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه چرخه معیوب باید اصلاح شود، افزود: چرخه منفی و معیوب در بودجه ریزی باید متوقف شود. دولت هزینه‌ها را مدیریت کند استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نیست. تداوم چنین سناریویی مشکلات فزاینده‌ای برای کشور ایجاد کرده است و بر اساس مسئولیت که بر عهده دارم از تمام توان خود برای توقف چنین چرخه‌ای و بهبود شرایط استفاده خواهم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ گفت: قرار نیست بودجه ۱۴۰۱ با کسری بودجه تهیه و تدوین شود در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزینه‌های زیادی بر جامعه تحمیل شده است و باعث افزایش تورم شده است از روش کار گذشته و سیاسی کاری درس عبرت گرفته شود باید سنت شکنی شود تا آثار و تبعات مثبت و تاثیرگذار بر زندگی مردم حاکم شود.

بر پایه این گزارش در این جلسه گزارش مبسوطی از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی ارایه شد و اعضای ستاد به بحث و بررسی آن پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه مردم ایران همه مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های سفر رئیسی به سریلانکا

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرضا دلخوش سفیر جمهوری اسلامی ایران در کلمبو در آستانه سفر یک روزه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سریلانکا و در خصوص اهمیت و برنامه‌های این سفر بیان کرد: سفر آقای رئیسی در پاسخ به دعوت رسمی آقای رانیل ویکرمسینگه رئیس جمهور سریلانکا از رئیس جمهور کشورمان در نیویورک و بنا به دعوت رسمی رئیس جمهور سریلانکا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سفر نخستین سفر رئیس جمهور ایران به سریلانکا از سال ۱۳۸۷ و بعد از گذشت ۱۶ سال انجام می‌شود، افزود: آقای رئیسی به همراه رئیس جمهور سریلانکا قرار است پروژه چند منظوره اومااویا شامل دو سد و یک نیروگاه برقی که توسط شرکت فرآب ساخته شده را افتتاح کنند. این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق تولید و وارد شبکه برقی سریلانکا کرده و علاوه بر آن پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار خواهد داد.دلخوش در تشریح اهمیت این پروژه عنوان کرد: این پروژه در راستای صدور خدمات فنی مهندسی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای حوزه جنوب آسیا انجام می‌شود و شرکت فرآب توانسته با بالاترین استانداردهای موجود این پروژه را اجرا کند.

به گفته دلخوش، این پروژه یکی از بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های جمهوری اسلامی ایران است که توسط یک شرکت ایرانی اجرا شده است.

* پروژه‌ای که با وجود تحریم‌ها علیه ایران اجرا شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اهمیت این پروژه از آن جهت است که علیرغم تحریم‌ها و محدودیت‌های ناعادلانه علیه ایران، این پروژه توسط مهندسان توانمند ایرانی در اوج تحریم‌ها ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.وی همچنین گفت که بعد از افتتاح پروژه، سفر رسمی رئیسی به کلمبو انجام خواهد شد و دو رئیس جمهور در کلمبو دیدار رسمی خود را انجام داده و پنج سند همکاری نیز در حوزه‌های مختلف امضا خواهد شد.

این دیپلمات ارشد ایرانی روابط ایران و سریلانکا را دیرینه خواند و افزود: ایران در جنگ‌های داخلی در سریلانکا کمک‌های شایانی در مبارزه با تروریسم داخلی به این کشور انجام داده و مردم و دولت سریلانکا قدردان این کمک‌ها هستند. وی به همکاری‌های مختلف ایران با سریلانکا در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی با توجه به قدمت سریلانکا که پیش از این و در سال‌های دور به نام سیلان شناخته می‌شد، همکاری‌های ارزشمندی بین دو کشور در جریان است و در حوزه‌های سیاسی، دو کشور از مواضع حقوق بشری یکدیگر در مجامع بین‌المللی حمایت کرده‌اند.

دلخوش به مواضع سازنده سریلانکا در خصوص فلسطین و اشتراک مواضع دو کشور در این خصوص نیز اشاره کرد.

* تلاش‌ برای حضور پررنگ صنعت و فناوری ایران در سریلانکا

دلخوش در ادامه با بیان اینکه سریلانکا در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی استقبال قابل توجهی از حضور شرکت‌های ایرانی داشته، گفت: ایران هم با این پروژه نشان داده ظرفیت‌های بسیار بالایی برای حضور در این کشور و ارائه خدمات فنی مهندسی دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه‌های تکنولوژی و نانوتکنولوژی، عنوان کرد: تاکید رئیس جمهور کشورمان، توسعه هر چه بیشتر همکاری با سریلانکا در حوزه خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در این کشور بوده و از این رو، جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور، تلاش‌های گسترده‌ای برای حضور پررنگ صنعت و فناوری ایران در سریلانکا انجام داده که سفر رئیس جمهور کشورمان به این کشور زمینه‌های این حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور پیش از سریلانکا نیز قرار است به پاکستان سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است/ قلب مردم پاکستان برای آیت‌الله رئیسی می‌تپد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • برنامه‌های سفر رئیسی به سریلانکا
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • پاکستان آماده استقبال از رئیس جمهور ایران
  • کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌های گمرکی در ۱۴۰۲
  • هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد