Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:03:10 GMT

لوگوی جدید فارس چه معنایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۰۵۴

لوگوی جدید فارس چه معنایی دارد؟

خبرگزاری فارس: لوگو و شعار خبرگزاری فارس عوض شد. پس از حدود ۲ دهه فعالیت، امروز فارس با هویت بصری جدیدی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. لوگوی جدید فارس به صورت تایپوگرافیک کلمه «فارس» در کنار دو نقطه آبی و طلایی است. «حقیقت روشن می‌شود» هم به‌عنوان شعار جدید خبرگزاری انتخاب شده است.

 

جوهره فارس: اعتماد، انقلاب و امید

شعار و نشان (لوگو) جدید فارس، نمادی از برند جدید آن است که بر پایه ۳ عنصر «اعتماد، انقلاب و امید» بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن شدن حقیقت، اصلی‌ترین ماموریت فارس در تولیدات این خبرگزاری خواهد بود که ایجاد اعتماد برای مخاطب را برعهده دارد. این ماموریت، در عصر رسانه، خط مقدم جهاد در مقابل ضدانقلاب محسوب می‌شود که در یک جنگ شناختی، سعی در تغییر باورهای مردم دارد. روشن شدن حقیقت، امیدآفرین است؛ چراکه به باور ما ظلم و تاریکی با یکدیگر عجین شده و روشن شدن حقایق، به بروز یک حقیقت نهایی منجر می‌شود که همانا حکومت صالحان بر زمین است. این شعار، در نشان فارس نیز به تصویر کشیده شده: نقطه طلایی به عنوان نمادی از حقیقت است که بر روی نقطه آبی رنگ ظهور می‌کند.

 

شما صاحب فارس هستید
البته این دو‌نقطه در نشان جدید فارس، معنای دیگری هم دارد: تعاملی شدن کل خبرگزاری و اهمیت یافتن بیش از پیش مخاطب. این ارتباط دوسویه، فقط به معنای دریافت نظر مخاطبان در خروجی‌های مختلف نیست، بلکه مخاطب به معنای واقعی کلمه تعیین‌کننده تولیدات فارس خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه «فارس‌من» اولین گام در این مسیر بود که مخاطبان با تعریف سوژه‌های خود در جایگاه سردبیر فارس قرار گرفتند. اما در آینده‌ای نزدیک، آنها حتی می‌توانند تعیین کنند که چه محتوایی در صفحه اصلی سایت قرار بگیرد. سایت فارس، به‌زودی طبق سلیقه مخاطبان چیده خواهد شد، ضمن آنکه هر فرد می‌تواند از تولیدات خبرگزاری، سایت شخصی خود را سامان‌دهی کند.

 

حقیقت اینگونه روشن می‌شود
اما نشان جدید فارس، بیانگر تغییر دیگری هم هست. در عصر فراواقعیت، که حتی ساده‌ترین واقعیت‌ها هم تحت تاثیر روایت‌های مختلف، معانی متفاوتی را به مخاطب می‌رساند، فارس با «روایت‌گری» به جنگ سیاه‌نمایی و ناامیدی خواهد رفت. رویکرد «خبرخوب» در این روایت‌ها، به دنبال مواجهه منطقی با مشکلات خواهد بود؛ نه ایجاد یک خوش‌بینی مخدرانه. راه‌حل محوری، نگاه به آینده و فعال کردن تمام مردم برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان، حاصل این رویکرد است.

البته این قالب و رویکرد جدید، لحن جدیدی هم می‌طلبد؛ لحنی که از زبان سنتی خبر تاحدی فاصله گرفته و قالب  مدرن‌تری به خود می‌گیرد. اتفاقی که در لوگوی خبرگزاری نیز نمود پیدا کرده و نام «فارس» با تغییرات گرافیکی نسبت به خط نستعلیق مرسوم، در مقابل چشم مخاطب قرار گرفته است.

شعار و نشان یک نماد است؛ از یک انتخاب، از یک مسیر، از یک هدف. این تغییر نمادین، بهانه‌ای است برای بیان تغییر در رویکرد و محصولات خبرگزاری فارس. تغییری که مدتی است شروع شده و از امروز سرعت می‌گیرد. این تغییر، برای شماست. با ما باشید.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقیقت روشن می شود جدید فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • حذف ستاره سرخابی‌ها در روز تغییر مالکیت! (عکس)
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • تصمیم جالب آرسنال: خداحافظی با لوگوی همیشگی
  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • کاغذ ph و کاغذ تونسل را از کجا بخریم ؟