Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند هزار نفر از مردم ایتالیا عصر شنبه برای اعتراض به قانون اجباری‌شدن کارت واکسن «کووید۱۹» در شهر رم تظاهرات کردند.

پلیس ایتالیا نیز از توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور برای عقب‌راندن صدها نفر از این معترضان که شامل فعالان «نئوفاشیست» نیز بودند، استفاده کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروهی از معترضان برای رسیدن به دفتر «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در مرکز شهر از خطوط پلیس عبور کردند، در حالی که گروهی جداگانه سعی کردند راه خود را به مقر اصلی اتحادیه کارگری ایتالیا برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراضات چند روز پیش از آن برگزار شده که ایتالیا قرار است در راستای تسریع روند واکسیناسیون ضد کرونا و مهار این همه‌گیری، به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شود که همه کارگران را مجبور به داشتن «گواهی سبز» واکسن کرونا می‌کند.

این گواهی، یک تاییدیه دیجیتالی یا کاغذی است که نشان می‌دهد فردی حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده است، آزمایش آن منفی بوده یا اخیراً از ویروس بهبود یافته است، و این گواهی در ابتدا برای سهولت سفر بین کشورهای اتحادیه اروپا طراحی شده بود.

به نوشته رویترز، نخست‌وزیر ایتالیا نیز ناآرامی‌ها روز شنبه را محکوم کرد و گفت که دولت وی متعهد به تکمیل فرایند واکسیناسیون کرونا در این کشور است.

دراگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «حق تظاهرات برای ابراز عقاید، هرگز نباید به اقدامات تجاوزکارانه و ارعاب تبدیل شود».

رسانه‌های محلی گزارش دادند که حدود ۱۰ هزار نفر در خیابان‌های پایتخت ایتالیا ببه تظاهرات پرداختند و بسیاری از آنها شعار «آزادی ، آزادی» سر دادند و برخی به دنبال عبور از پلیسی بودند که با تجهیزات ضد شورش برای محافظت از دسترسی به دفتر دراگی مسلح شده بود.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان