Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@12:45:07 GMT

میزان موجودی کالای اساسی در بنادر به سه میلیون تن رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۳۷۹

میزان موجودی کالای اساسی در بنادر به سه میلیون تن رسید

‍‍‍‍‍‍

فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فرصت بسیار ویژه‌ای در صنعت کشتیرانی در دریای خزر وجود دارد و باید از این فرصت سرمایه گذاران ما استفاده کنند، افزود: کشتی‌های ایرانی و کانتینر‌های یخچالی در دریای خزر وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باید در حال حاضر بخش خصوصی و فورواردر‌های ما از این فرصت برای انتقال کالا‌های صادراتی خود استفاده کنند؛ چرا که در این زمینه برنامه ریزی‌های بسیار مناسبی صورت گرفته است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه در بندر انزلی، بندر آستارا و بندر امیرآباد کانتینر‌های یخچالی بسیار زیادی وجود دارند که باید از این ظرفیت و فرصت به درستی برای صادرات کالا و همچنین صادرات میوه استفاده کنیم.

او بیان کرد: با توجه به آنکه تعداد بسیاری کانتینر یخچالی در بندر امیر آباد داریم باید بخش خصوصی از این فرصت استفاده کند، از سوی دیگر سازمان بنادر و دریا نوردی هم برای حمایت از بخش خصوصی و تشویق استفاده از این ظرفیت تخفیف‌هایی را برای تعرفه‌ها در نظر گرفته است.

ارائه تخفیف‌ برای استفاده از کانتینر‌های یخچالی در دریای خزر

کوهساری توضیح داد: سازمان بنادر در بحث کالا‌های صادراتی تخفیف ۲۵ درصدی و در بحث کانتینر‌های یخچالی هم تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته است.

معاون بندری سازمان بنار بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ کانتینر یخچالی در بنادر دریای خزر وجود دارند که کشتیرانی دریای خزر اعلام کرده که تعداد آن‌ها را تا ۲۰۰ کانتینر یخچالی می‌تواند برساند.

کوهساری همچنین درباره آخرین وضعیت موجودی کالای اساسی در بنادر کشور گفت: موجودی کالاهای اساسی در انبارها، سیلو و مخازن موجود در بنادر کشور ۳ میلیون و ۸۶۸ هزار تن است. همچنین ۱۶ فروند کشتی پای اسکله داریم که در حال تخلیه حدود ۴۴۳ هزار تن کالا هستند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: حدود ۴۰ فروند کشتی با موجودی ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تن کالا نیز در لنگرگاه هستند؛ مجموع کالا در انبار، اسکله و لنگرگاه حدود ۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تن است.

او ادامه داد: بیشترین موجودی کالا در بندر امام خمینی (ره) با ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تن است، رتبه دوم هم بندر شهید رجایی با ۳۳۵ هزار تن کالا دارد.

کوهساری در مورد بیشترین کالای تخلیه شده، گفت: بیشترین کالای تخلیه شده مربوط به ذرت با یک میلیون و ۱۹۸ هزار تن است؛ همچنین سویا با ۸۵۲ هزار تن در رتبه بعدی قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه خوشبختانه همکاری ناوگان جاده‌ای برای حمل کالا از بنادر کشور بسیار مناسب است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار کامیون به صورت شبانه روزی اقدام به جا به جایی کالا از انبار‌های بنادر کشور می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر ظرفیت انبار‌های بنادر کشور در مقایسه با ماه‌های گذشته بسیار کمتر شده و این کاهش ظرفیت نشان دهنده همکاری بسیار خوب بنادر و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص وضعیت تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار، تصریح کرد: در حال حاضر بندر چابهار مشکل خاصی ندارد و شرایط عادی است و در این بندر انبارداری کالا بسیار محدود است و در حال حاضر ۷۰ هزار تن کالا موجود است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سازمان بنادر کانتینر های یخچالی سازمان بنادر دریای خزر هزار تن کالا موجودی کالا حال حاضر هزار تن بنادر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در فروردین ماه امسال ۱۷.۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در اولین ماه بهار امسال 2 میلیون و 112 هزار و 331 تن کالای نفتی و 4 میلیون و 387 هزار و 290 تن کالای غیرنفتی در بنادر کشور تخلیه شده است.

در فروردین ماه 5 میلیون و 407 هزار و 696 تن کالای نفتی، 5 میلیون و 616 هزار و 481 تن کالای غیرنفتی و مجموعا 11 میلیون و 24 هزار و 177 تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شده است.

همچنین 199 هزار و 962 TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با فروردین سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال، معادل 199 هزار و 962 TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل 184 هزار و 100 TEU بود، رشد  8.6 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد