Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@19:23:22 GMT

بازگشایی مرزهای سیستان پس از ۱۶سال

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۷۳۵۲

بازگشایی مرزهای سیستان پس از ۱۶سال

زاهدان- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: وحدتی کم نظیر برای بازگشایی مرزهای سیستان پس از ۱۶ سال ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار سیستانی در مرز مشغول به کار شوند. ناطقان:  به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر در مورد بازگشایی مرز «میلک» منطقه سیستان اظهار داشت: در روزهای گذشته، هفته‌ها تلاش مسئولین منطقه‌ای و محلی با تاکید ویژه استاندار و اختیاراتی که به تیم دادند نتیجه گرفت و توانستیم با مقامات محلی کشور افغانستان توافق دو جانبه‌ای داشته باشیم که موجب بازگشایی و شروع داد و ستد در دو طرف مرز به نفع مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





مدیر بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان افزود: در نتیجه این توافق درب مستقل بازارچه مرزی «میلک» بازگشایی شد و مردم ما پس از ۱۶ سال می‌توانند مانند سایر نقاط کشور از عوائد مرز تا شعاع ۵۰ کیلومتری بهره‌مند شوند.

وی در خصوص وضعیت بازارچه مرزی «گمشاد و بش دلبر» نیز گفت: خوشبختانه روز گذشته گفتگوها در خصوص بازگشایی بازارچه مرزی گمشاد هم مثبت بود و این بازارچه هم از روز امروز فعالیتش را آغاز خواهد کرد، اما در خصوص مرز بش دلبر برخی ملاحظات محیط زیستی وجود دارد که بازگشایی را در حال حاضر غیرممکن کرده که در صورت حل و موافقت سازمان محیط زیست این مرز هم امکان بازگشایی‌اش فراهم است.

میر با اشاره به اینکه بازگشایی مرز سیستان به روش کوله‌بری فرصت اشتغال بیش از ۲۰۰۰ سیستانی را به صورت مستقیم فراهم می‌کند، افزود: در طرح کوله‌بری ساکنین مرز سیستان تا شعاع ۵۰ کیلومتری می‌توانند مانند غرب کشور از امتیازات دیده شده در قانون استفاده کنند؛ به این صورت که ابتدا یک نفر به صورت تجمیعی کالاهای خاصی را که تنها با رویه کوله بری اجازه ورود دارند، از مرز سیستان بدون اخذ عوارض وارد می‌کند و سپس علاوه براینکه در مرز این کالاها از طریق کارت‌های مرزنشینی به صورت جزئی وارد کشور می‌شود و هر خانواده چهار نفره مرزنشین روستایی می‌تواند در ماه ۲.۵ میلیون تومان با کارت خود از این راه کسب درآمد کند.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: می‌توانیم امیدوار باشیم که به مانند مرزهای غربی کشور مجدداً رونق کسب و کار و مهاجرت معکوس مردم در این منطقه انجام گیرد. پس از احداث جاده از بازارچه تا «بندرک» کشور افغانستان شروع رسمی فعالیت‌ها را خواهیم داشت. کشور افغانستان پای کار آمده و دیگر مشکلی در میان راه نیست و طی روزهای آینده پس از تکمیل جاده، مردم سیستان می‌توانند پس از سال‌ها مجدداً از مرز سود ببرند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مرز سیستان پس از ۱۶ سال مجدداً با همت و وحدتی کم‌نظیر بین سازمان‌ها و ادارات و گروه‌های مختلف در حال بازگشایی به نفع مردم است و دست یک‌سری افراد خاص از آن کوتاه شده، گفت: سال‌ها بود مردم ما از مرز هیچ بهره‌ای نبرده بودند، اما تلاش‌ها و دیپلماسی چند ماه اخیر بالاخره با حضور و حمایت ویژه رئیس جمهور و استاندار، سیستم‌های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، مرزبانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک در حال نتیجه‌گیری به نفع مردم است و به زودی نتیجه اقدامات در مرز را مردم منطقه احساس خواهند کرد.

میر در مورد وضعیت بازارچه‌های جنوب استان نیز گفت: بازارچه کوله‌بری میرجاوه به صورت محدود فعالیتش را شروع کرده که با تکمیل زیرساخت‌ها شاهد رونق و شکوفایی این مرز خواهیم بود. به زودی علاوه بر حوزه سیستان و میرجاوه در حوزه شهرستان گلشن و شهر جالق در حوزه شهرستان سراوان رویه کوله‌بری، بازارچه مرزی «کوهک» روش کوله‌بری و خرده فروشی، همچنین در حوزه شهرستان راسک بازارچه مرزی «پیشین» رویه خرده فروشی، بازارچه مرزی «ریمدان» در حوزه شهرستان دشتیاری رویه خرده فروشی، و با تکمیل زیرساخت‌ها در بازارچه مرزی «پسابندر» ورود کالا با روش ملوانی انجام خواهد شد.
منبع: مهر برچسب ها: بازار ، ناطقان ، بازگشایی ، سیستانی ، مرز ، گمرگ ، حمایت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازار ناطقان بازگشایی سیستانی مرز گمرگ حمایت سیستان و بلوچستان حوزه شهرستان بازگشایی مرز بازارچه مرزی مرز سیستان کوله بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود

رضا اکبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد گفت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده‌ است که با تلاش راهداران یک یا دو روز آینده این مسیر بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد افزود: عملیات خاک‌ریزی نیز تا چند روز دیگر در این محور ادامه دارد تا راهداران عرض کافی را برای تردد از این نقطه ایجاد کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم، یک تا دو ماه آینده به‌ مرور تکمیل خواهد شد.

اکبری خاطرنشان کرد: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل ۱۳۹۸ خسارت سنگینی دیده بود که از همان سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طرح‌های متعددی را برای این محور برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ دهنه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شده بود که این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسید.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد نیز به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی این محور از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده است.

اکبری افزود: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است تا ایمنی این محور به سطح قابل‌قبول برسد.

وی اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث ۱۵ کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات مدیریت بحران هم اختصاص پیدا نکرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: انتظار می‌رود با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • مدت بازگشایی آب در زاینده‌رود ۱۲ روز است/ قرار نیست توسعه صنایع آب‌بر را داشته باشیم