Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:16:56 GMT

۴۲۰ تن عسل در شهرستان سلسله تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۸۸۰۶

۴۲۰ تن عسل در شهرستان سلسله تولید شد

مسعود غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عسل تولیدی شهرستان به حدی مرغوب و ارگانیک است که عسل منطقه "پرسک" در چند سال گذشته رتبه سوم جهان را به لحاظ کیفیت کسب کرده است.

وی تصریح کرد: تعداد کندوهای سلسله برابر آخرین سرشماری، ۴۲ هزار فروند برآورد می شود و متوسط تولید برای هر کندو بیش از ۱۱ کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درآمد بسیار مناسب و سودآوری عسل برای بهره برداران شهرستان گفت: برندسازی ( ایجاد نام تجاری) و ایجاد صنایع تکمیلی مرتبط موجب معرفی این محصول در بازارهای منطقه می شود بنابراین از بهره برداران درخواست می شود با حمایت های دولتی در این زمینه اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید عسل و فرآورده های جانبی و تخصیص سهمیه شکر یارانه‌ای جهت تنظیم دستی کندوها از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش تولید و ارتقای کمیت و کیفیت محصول در شهرستان است.

غلامی همچنین عنوان کرد: گران شدن نهاده‌ها از قبیل شکر، نبود داروی ارگانیک و مناسب جهت درمان زنبورها و نبود بیمه مهمترین مشکلاتی است که زنبورداران شهرستان سلسله با آن مواجه هستند. 

وی گفت: با توجه به اینکه سلسله اقلیم مناسب و مراتع غنی جهت تولید عسل دارد امید می رود سال های آینده با برنامه ریزی و حمایت های بیشتر، تعداد زنبورداران بیشتر شده و تولید عسل با کیفیت، خوش طعم و بی نظیر در این شهرستان افزایش یابد.

شهرستان سلسله با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل لرستان وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل لرستان سلسله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، از دستگیری کلاهبردار ی که در پوشش خرید ضایعات عمده از شرکت‌ها با نرخی کمتر از قیمت عمده‌فروشی‌ها و پرداخت سود، ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا یاری امروز _سه‌شننبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از اعلام شکایت تعداد زیادی از کسبه و شهروندان کرمانشاهی مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شخصی پس از جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان و کسبه به آن‌ها وعده خرید مواد ضایعاتی از شرکت‌ها و ادارات با قیمتی مناسب و نرخی کمتر از قیمت عمده‌فروشی‌ها و همچنین پرداخت سود مناسب داده است، از این طریق توانسته مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با دریافت این اطلاعات، تحقیقات گسترده و همه‌جانبه مأموران انتظامی شهرستان کرمانشاه برای دستگیری متهم متواری آغاز شد تا اینکه مأموران انتظامی شهرستان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند.

وی تصریح کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم فراری را به همراه همدستش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و این افراد در بازجویی‌ها به ارتکاب کلاهبرداری فوق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747293

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟