Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری «چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا» که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از نظر تعداد رشته‌ها و مخاطبان بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است که بیش از ۷ میلیون نفر رشته را تحت پوشش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری تصمیم گرفت که در چهلمین دوره این جشنواره، برنامه متنوعی داشته باشد، ادامه داد: در اولین دوره ۸ رشته پیش‌بینی شده بود  که اکنون جشنواره در ۸۰ رشته برگزار می‌‌شود؛ به عبارت دیگر متناسب با نیاز دانش‌آموزان رشته‌ها اضافه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه مشارکت گسترده در این جشنواره به دلیل علاقه دانش‌آموزان و والدین است، گفت: ۲۲ هزار معلم متخصص و فرهنگی در جشنواره معلمان هنرمند که سال گذشته برای اولین بار برگزار شد، شرکت کردند. 

وی اضافه کرد: ۲۰ مهر که روز بزرگداشت حافظ است به عنوان روز افتتاح جشنواره فرهنگی و هنری فردا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بچه‌ها دو سال در فضای مجازی درس خواندند و نشاط و شادی گذشته را نداشتند، اظهار کرد: امسال که قرار است مدارس به تدریج باز شود شاهد استقبال دانش‌آموزان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ابتدایی هم در این جشنواره شرکت می‌کنند، ادامه داد: بخش‌هایی چون لالایی خوانی در بخش آوایی دختران دوره متوسطه، منولوگ، پانتومیم، نمایش عروسکی تک نفره، تئاتر خیابانی، سرود همگانی و نقاشی همگانی از جمله این بخش‌های جدید است. 

ادامه دارد

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جشنواره فرهنگی و هنری فردا فرهنگی و هنری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر هنرستان شهید احمد دانش  بردسکن گفت:  نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان در هفته مشاغل با هدف نمایش توانایی های علمی، هنری و مهارتی هنرجویانِ این هنرستان و معرفی رشته های تحصیلی این هنرستان در شاخه کاردانش به دانش آموزان پایه نهم برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه  سال آینده برپا شد.

 

 زهرا صمیمی با بیان اینکه این نمایشگاه از دوم  تا ۱۱ اردیبهشت برای بازدید دانش آموزان پایه نهم و سایر علاقه مندان دایر است، افزود: در این نمایشگاه 15 غرفه از توانمندی های هنرجویان این هنرستان در رشته های مختلف از جمله مدیریت خانواده، مشاوره، چهره سازی،  دوخت لباس  شب  و عروس، مهارت سالم زیستن، کامپیوتر و تربیت بدنی به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

صمیمی عنوان کرد: رشته های تحصیلی هنرستان شهید احمد دانش در شاخه کاردانش، گرافیک، رایانه ای، طراحی دوخت لباس شب و عروس، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده است و در سال تحصیلی جاری تعداد ۲۷۰ دانش آموز دختر در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی همچنین  افزود: در سال‌های اخیر با توجه به گرایش بیشتر دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی با کمبود فضای کارگاهی و آموزشی و  همچنین کمبود تجهیزات کارگاهی مواجه هستیم که حمایت و توجه بیشتر  مسئولان را به این هنرستان می طلبد.

 

نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان و هنرآموزان هنرستان شهید احمد دانش بردسکن در محل ساختمان شهید لندی این  هنرستان برپاست.

 

دیگر خبرها

  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله