Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از افزایش دو برابری کشفیات سلاح و برخورد با شکارچیان متخلف خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه در فصل بهار و تابستان که عملا فصل شکار در استان آغاز نشده، با پدیده شکار مواجه هستیم که نگران کننده است.

ساسان اکبری پور در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط مجوز صدور پروانه شکار را اعلام خواهد کرد، گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، ممنوعیت شکار از سال گذشته اعلام شده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صادر نشدن فرمان شکار سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: ممنوعیت شکار در فصل شکار که از سال گذشته وجود دارد همچنان برقرار بوده و منتظر ساماندهی شرایط کرونایی هستیم تا امکان صدور پروانه شکار باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و این اداره کل در حال انجام اقدامات لازم جهت صدور پروانه شکار هستند، گفت: در استان گیلان معیشت برخی از مردم و ذی نفعان با شکار ارتباط دارد و لذا به دنبال صدور مجوز هستیم تا از شکار غیر مجاز جلوگیری شود و مشکل قانونی نداشته باشد.

اکبری پور، در ادامه از افزایش دو برابری کشفیات سلاح و برخورد با شکارچیان متخلف خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه در فصل بهار و تابستان که عملا فصل شکار در استان آغاز نشده، با پدیده شکار مواجه هستیم که نگران کننده است.

وی حد فاصل مهر تا اسفند را فصل مجاز شکار دانست و خاطرنشان کرد: افزایش کشفیات سلاح شکاری بسیار نگران کننده است که نشان می دهد شکارچیان به فصل زادآوری حیوانات و پرندگان دقت ندارند. در حال حاضر نیز هنوز ممنوعین شکار برقرار است و شکارچیان نباید شکار کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار غیر مجاز یا تخریب محیط زیست با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و گفت: همکاران ما در ادارات و پاسگاه های حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی از مناطق محیط زیست حراست می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شكار غيرمجاز ممنوعیت شکار سلاح غیرمجاز صدور پروانه شکار حفاظت محیط زیست کشفیات سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان این‌ که دانش‌آموزان بهترین قشر برای انتقال فرهنگ محیط زیست هستند، گفت: فرهنگ زیست محیطی چالش جدی محیط زیست است . 


الهه کلانتری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک مشاركت مردم، ايران در برابر پلاستيك، نجات زمين نامگذاری شده است ، اظهار داشت : آموزشهایی با تاکید بر نگاه ویژه به استفاده از کیسه های پارچهای به جای پلاستیک محور اصلی مدرسین در کارگاهها قرار دارد . 

 وی تصریح کرد: در این کارگاه دوروزه موضوعاتی از قبیل حفاظت از زمین ، حفظ ذخایر منابع طبیعی ،جلوگیری برداشت بی رویه از زمین ، کمک به جلوگیری نابودی گونه های جانوری و گیاهی و بخصوص کاهش و مدیریت تولید زباله های خانگی تاکید شد .

 کلانتری افزود :در این کار گاه دوروزه آقای مهندس همراز کارشناس مسول آموزش و خانم شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست مدرس این دوره آموزشی بودند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین