Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علی‌گل زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده سه و تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، نیمه‌نخست امسال ۴۲۴ حکم قضایی قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بابل اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۴۶۴ مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آزاد سازی و قابلیت کشت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدور ۳۴ مورد حکم قضایی قلع و قمع به مساحت ۱۱ هزارو ۴۶۰ متر مربع در ۶ ماه اول امسال، اظهار کرد: رای صادر شده تغییرکاربری غیرمجاز به نفع بخش کشاورزی این شهرستان ۱۶۸ مورد به مساحت ۳۶ هزار و ۶۴۹ مترمربع بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به ۵۴۴ مورد پاسخ به استعلامات دفاتر اسناد رسمی، گفت: ۲۷ مورد مجوز صادره از کمیسیون تبصره یک و چهار ماده یک  به مساحت ۲۶ هزارو ۷۸۰ مترمربع و ۱۷۱مورد تشکیل کمیسیون تقویم اراضی به مساحت ۸۸ هزارو ۸۴۶ متر مربع  و ۱۳۰ مورد تشکیل پرونده جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ۸۱ هزارو ۹۳۷ مترمربع را ازدیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی برشمرد.

 علی‌گل زاده با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری در ارتقاء در آمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار و امنیت غذایی داشته باشد، اظهار کرد: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیت های بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: اجرای قلع و قمع زمین های کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید