Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی در نشستی خبری در این باره اظهار کرد: این جشنواره بزرگترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور از لحاظ تعداد رشته و تعداد مخاطبان است و معمولا بیش از هفت میلیون نفر-رشته را تحت پوشش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره که از ۴۰ سال قبل آغاز شده در هشت رشته برگزار می شد، اما امسال به ۸۰ رشته رسیده است که فرایند تولید محتوا، آموزش، هماهنگی، تامین بودجه و اجرای آن کار مشکلی است. با وجود سختی های پیش رو، هیچ فعالیتی در این اداره کل تعطیل نشده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این میزان استقبال دانش آموزان نشان دهنده علاقه خود دانش آموزان و تشویق خانواده ها و معلمان برای حضور آنها در بخش های مختلف جشنواره است گفت: آیین افتتاحیه این دوره از جشنواره روز سه شنبه، بیستم مهرماه همزمان با روز بزرگداشت حافظ در همه مدارس برگزار می شود.

رمضانی افزود: نظر ما بر این است که امسال نیز جشنواره فردا با استقبال خوبی مواجه می شود؛ هرچند آموزش غیرحضوری و تعطیلی مدارس باعث شده در این دوسال دانش آموزان نیز با سختی هایی مواجه و از نشاط حضور در مدرسه برخوردار نباشند.

وی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر دانش آموزان دوره متوسطه، امکان شرکت در جشنواره برای دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز فراهم شده است گفت: امسال رشته لالایی خوانی ویژه دختران دوره متوسطه در بخش هنرهای آوایی، رشته تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی و دستکشی، تئاتر خیابانی و محیطی، رشته ایده پردازی و کسب و کار مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی، سرود گروهی و همگانی به این جشنواره اضافه شده است. حوزه دفاع مقدس را نیز در بخش ادبیات به طور ویژه مدنظر داریم. به مقوله ترویج ایثار و شهادت نیز ورود جدی در جشنواره های مختلف داشته ایم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری ۴۰ کارگاه هنری در طول سال تحصیلی، برپایی دوره آموزشی ویژه برای عوامل و داوران، تهیه کتاب جشنواره و معرفی آثار و اقدامات انجام شده، تولید ویژه برنامه های تلویزیونی،  تولید ۴۰ قطعه سرود محلی، پیگیری درخواست ثبت جشنواره به عنوان رویداد ملی از جمله اقدامات تدارک دیده شده در راستای برگزاری جشنواره خواهد بود گفت: آمادگی داریم در هر نقطه از کشور در راستای ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان فعالیت کنیم و براساس نوع نیاز آنها برنامه ریزی کنیم.

رمضانی تاکید کرد که هنر در شرایط پساکرونا نقش ویژه ای دارد و ما از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظیر مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ستاد کرونا می‌خواهیم که به آموزش و پرورش در این راستا کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال بستری نیز به منظور حمایت از کارآفرینی دانش‌آموزان برگزیده درنظر گرفته شده و دانش‌آموزان برگزیده در کانون‌های فرهنگی تربیتی شرکت می‌کنند تا آثارشان در معرض فروش قرار بگیرد. امیدواریم پلتفرمی راه اندازی شود تا تولیدات دانش‌آموزان در قالب آن به نمایش گذاشته شده و به فروش برسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فرهنگی هنری فردا آموزش و پرورش فرهنگی و هنری آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ ریسی به روش سنتی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.
الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.
وی افزود: بازی‌های بومی محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.
نجفی اضافه کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.
وی با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟