Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: روند اکثر شاخص های کرونا رو به نزول است، اما همان طور که کرونا بارها در ماه های گذشته نشان داده، باید شرایط تمامی استان ها از جمله تهران را ناپایدار و شکننده در نظر گرفت.

وی با اشاره به فرآیند رو به تزاید واکسیناسیون در تهران و سایر استان های کشور، افزود: اما همچنان باید بدانیم برای کنترل کرونا واکسیناسیون شرط لازم است، اما شرط کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران شرط کافی برای کنترل کرونا در واکسیناسیون را، رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانست.

وی با اشاره به تجارب کشورهایی که در کنترل کرونا موفق بوده اند، ترکیب فرآیند واکسیناسیون در کنار تعهد به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را ضروری دانست و از شهروندان درخواست کرد که از برگزاری دورهمی های غیر ضروری مانند جمع های خانوادگی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اگرچه افراد واکسینه شده تا حدی نسبت به بیماری مصونیت لازم را پیدا می کنند، یادآور شد: اما این افراد همچنان می توانند در معرض آسیب پذیری نسبی باشند.

دکتر زالی افزود: فرد واکسینه شده حتما باید دو دز واکسن را دریافت کرده باشد، اما هنوز بسیاری از افراد دز دوم را دریافت نکرده اند و بنابر این شرایط همچنان ناپایدار تلقی می شود و توصیه ما رعایت صبورانه شیوه نامه های بهداشتی است.

وی ادامه داد: در دو هفته ماه ربیع اول سال گذشته بعد از برگزاری مراسم های خانوادگی و جشن ها در این ماه، ما به سمت خیز سوم رفتیم و آمارها ۱۵ درصد افزایش در بستری بیمارستانی نسبت به ماه گذشته، ۱۲ درصد رشد در میزان مراجعین و ۱۸ درصد افزایش مرگ و میرها را نشان داد.

زالی عامل اصلی این افزایش آمارها را در سال گذشته عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانست و افزود: بنابر این باید با درس گرفتن از این تجربه تلخ، در کنار تسریع در روند واکسیناسیون برای کاهش روند بیماری تلاش کنیم.

وی مهمترین نقطه آسیب پذیری در این روزها را عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ساده انگاری و عادی انگاری دانست که در تحقق مصونیت سازی جمعی می تواند مشکل ایجاد کند.

زالی با بیان اینکه به صورت چشمگیری در میزان مراجعان سرپایی، میزان بستری در بخش های عادی و مراقبت های ویژه و میزان مرگ و میرها شاهد کاهش آمارها هستیم، افزود: اما طبق تجربه و درسی که کرونا به ما آموخته این شرایط را به ویژه در کلانشهرها باید ناپایدار و شکننده تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در تهران ۵ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: از این تعداد حدود ۱۴۰۰ نفر نیز در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

زالی با اشاره به روند رو به تزاید واکسیناسیون در روزهای اخیر در استان تهران یادآور شد: تا قبل از ظهر شنبه بالغ بر ۱۱ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی واکسینه شده اند که ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از این آمار هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

وی از شهروندان درخواست کرد در فرصت باقی مانده با توجه به وجود ۱۰۰۰ مرکز واکسیناسیون فعال در تهران نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا هرچه سریعتر به مصون سازی جمعی در تهران نزدیک شویم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات تاکید کرد و تسریع روند واکسیناسیون کارکنان مشاغل به ویژه مشاغل حساس را یادآور شد.

زالی درباره روند واکسیناسیون دانش آموزان توضیح داد: این فرآیندی مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش است که با رعایت ملاحظات فنی در حال انجام است، اما در استان تهران در دو روز گذشته با توجه به اقبال عمومی که از روند واکسیناسیون صورت گرفته، فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز شده است، البته مهلت واکسیناسیون دانش آموزان تمدید شده و تاکنون در استان تهران ۴۵ درصد افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی روند واکسیناسیون استان تهران واکسینه شده کنترل کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: در گشت‌های نظارتی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه برداری و تعیین تکلیف، ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد با حکم معدوم شد. - اخبار استانها -

مسعود محمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در استان تهران، با اشاره به برخورد با متخلفان در روزهای اخیر گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از 6 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در طرح مذکور که از 1 اسفند سال 1402 شروع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت؛ 46 اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از 46 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و 81 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است، گفت: پرونده 32 واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع و 10 واحد صنفی پلمب شده است.

معدوم‌سازی 47 تن مواد غذایی فاسد

محمدیان در پایان از شهروندان استان تهران خواست ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه 1512 برای پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • بیش از ۱۰ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در استان تهران کنترل شد ​
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول