Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:40:58 GMT

وزیر کشور: شهدا فراتر از زمان و مکان حرکت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۱۰۹۲

وزیر کشور: شهدا فراتر از زمان و مکان حرکت می کنند

وزیر کشور در دیدار با خانواده یک شهید ناجا با بیان اینکه مدیون شهیدان عزیز و خانواده معظم آنان هستیم، گفت: شهدا فراتر از زمان و مکان حرکت می کنند.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ناجا، به مناسبت هفته نیروی انتظامی به دیدار با خانواده شهید محمد علی بایرامی رفت ، شهیدی که در فتنه خیابان پاسداران به درجه رفیع شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور خاطر نشان کرد: خانواده شهدا چشم و چراغ  ملت ایران و مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند.

وحیدی با تاکید بر اینکه استقامت و شجاعت خانواده معظم شهدا برای مردم عبرت آموز است، افزود : امروز جوانان در راه اسلام و آرمان بلند انقلاب اسلامی به تأسی از شهدای سرافراز،  درس شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی فرا می گیرند.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به رشادت هایی که شهدای نیروی انتظامی در فتنه دراویش گنابادی در خیابان پاسداران از خود نشان دادند، گفت : این شهدای عزیز برای نجات جان مردم نهایت شجاعت و از خود گذشتگی را نشان دادند و با احساس مسوولیت مثال زدنی در این راه به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

وزیر کشور افزود: شهدای فتنه خیابان پاسداران برای دفاع از مردم در مقابل فتنه گران ایستادگی کردند و به مقامی رسیدند که نزد خدای متعال بسیار رفیع است.

وحیدی خاطر نشان کرد که اکثر شهدا بعد از اینکه از میان ما رفتند و آسمانی شدند، جایگاه والا و مقام شامخ آنان برای مردم نمایان می شود.

وی ایثار، از خود گذشتگی و معنویت را مهمترین ویژگی شهدا دانست و تاکید کرد اگر این عزیزان به چنین مقام والایی دست نمی یافتند، هرگز نمی توانستند به مقام والای شهادت دست پیدا کنند.
در ادامه پدر و مادر این شهید ضمن برشمردن ویژگی های این شهید ۲۱ ساله تاکید کردند زمان شهادت، تنها ۴۰ روز از مراسم عقد پسرشان گذشته بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در یکم  اسفند ماه سال ۱۳۹۶ با وجود آن که نیروی انتظامی و دستگاه قضا اعلام کرده بودند بنایی بر برخورد با دراویش گنابادی ندارند و حل مسالمت آمیز موضوع دنبال می شود، اما تعدادی از حاضرین در این قائله، به تامین کنندگان امنیت حمله ور شدند و ابتدا با اتوبوس ماموران را زیر گرفتند و سپس با تهیه بمب‌های آتش زای دستی و یک دستگاه پراید به ماموران حمله ور شدند و متاسفانه ۳ مامور ناجا و ۲ بسیجی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور ناجا شهدا هفته ناجا وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد مزارهای واقع در گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، عباس برزگر، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست مشترک با شهرداری زنجان اظهار کرد: قبور شهدا بعد از مدتی نیاز به ساماندهی و اصلاح دارند، این کار معمولاً توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و بنیاد شهید نیز مساعدت دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد مزارهای واقع در گلزارهای شهدای استان زنجان ساماندهی شده است و تاکنون ۲۷۶۱ مزار در ۳۷۱ گلزار استان ساماندهی شده و با تأمین اعتبار لازم، ۱۰۰ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه شمار گلزارهای شهدای استان ۴۳۰ گلزار است، افزود: ۲۹۰۶ مزار در این گلزارها قرار دارد که ۴۰۵ گلزار با ۱۱۱۰ مزار در روستاها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهرها واقع شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات مزارهای شهدا از بین رفتن سنگ‌نما و آسفالت ورودی گلزار شهدا، مشکل آب، وجود نداشتن نور کافی در مزار شهدا و نظافت نکردن مستمر به ویژه روزهای پنجشنبه و وجود نداشتن سطل دفع زباله در مزارهای شهدا است.

به گزارش ایمنا، نشت آب و تخریب یکی از ستون‌ها، نبود پل نرده‌ای برخی قسمت‌های آبراه، وضعیت انباشت زباله به‌ویژه در ساعات پایانی روزهای پنجشنبه، مشکلات به وجود آمده توسط متکدیان و افراد معتاد و وجود نداشتن حصار که موجب ورود خودروها به محوطه مسقف مزارها می‌شد و تخریب مزارها را در پی داشت، در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) از مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

روند بهسازی مزار ۱۱ شهید آرام گرفته قطعه شهدای بهشت زهرا (س) که تنها به کف‌سازی و نصب کفپوش بتنی اکتفا شده بود و نصب نشدن یادمان شهدا از جمله مطالبات بنیاد شهید زنجان در این جلسه بود.

در این جلسه پیشنهاد شد نسبت به تعبیه دوربین ۳۶۰ درجه در هر دو گلزار بهشت فاطمه و معصومه (س) توسط شهرداری اقدام شود.

برگزاری جلسه مشترک مدیران بنیاد و شهرداری زنجان با فرماندهی انتظامی استان در خصوص تعبیه کانکس انتظامی و ایستگاه نگهبانی در بهشت فاطمه و معصومه (س) و پیگیری ساخت یادمان شهدا در بهشت زهرا (س) از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری و رئیس بنیاد شهید شهرستان زنجان به عنوان نمایندگان دو دستگاه معرفی شدند تا به صورت ماهانه و مستمر از مزارهای شهدا بازدید تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

در خصوص ادامه بهسازی و رفع مشکلات قطعه شهدای بهشت زهرا (س) نیز مقرر شد مدیر آرامستان‌ها و رئیس بنیاد شهید شهرستان زنجان تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش به شخص شهردار ارائه شود.

کد خبر 746565

دیگر خبرها

  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • تجلیل از خانواده شهدا حومه غربی دیشموک
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند