Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از الشرق الاوسط، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین شد.

وی در ادامه گفت: فعالیت‌های غنی‌سازی ایران نشان می‌دهد که می‌بایست هرکاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرکل در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: جامعه بین‌الملل هفته‌های بسیار حساسی را درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران پیش رو دارد. ما می‌خواهیم پیامی بی‌چون و چرا به ایران مبنی بر این ارسال کنیم که این کشور باید هرچه سریع‌تر به میز مذاکرات بازگردد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این کنفرانس خبری با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس خود گفت: پذیرش یک ایران هسته‌ای تهدیدی علیه صلح بین‌الملل است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مرکل مذاکرات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین، برخی منابع آگاه در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم فاش کردند که جنبش حماس با گذشت بیش از ۱۹۴ روز از جنگ خونبار و گسترده در نوار غزه که نزدیک به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی بر جای گذاشته، رویکردهای جدید را در مذاکرات خود با طرف اسرائیلی در پیش گرفته است.

به گفته این منابع، حماس تهدید کرده هیات خود را از مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه بازگردانده و حضور خود در این مذاکرات را به حالت تعلیق در می‌آورد تا زمانی که طرف اسرائیلی گام جدی را برای عمل به شروطی که تعیین کرده، بردارد.

مذاکرات آتش‌بس میان حماس و طرف اسرائیلی به بن‌بست رسیده و تمامی ابتکارعمل‌های ارائه شده از سوی طرف‌های مختلف تا این لحظه به توافق میان دو طرف منجر نشده است.

این جنبش تاکید کرد که تل‌آویو در مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و آمریکا برقرار است، بهانه‌تراشی می‌کند و این مذاکرات برای اسرائیل به منزله طناب نجاتی برای آن بوده و با آن سعی دارد زمان بیشتری برای انجام کشتارهای بیشتر در غزه به دست آورد.

همچنین برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با «الشرق» فاش کردند که حماس پیشنهاد آمریکا درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه را رد نکرده اما توضیحات و نکاتی را به این پیشنهاد افزوده و حماس برای دور جدید مذاکرات آتش‌بس آماده است.

سند ارائه شده از سوی آمریکا شامل آزادسازی سه اسیر صهیونیست در آخر هر هفته و بازگشت نامحدود آوارگان در مرحله اول توافق است که شش هفته ادامه خواهد داشت.

منابع یاد شده گفتند، آمریکا پیشنهاد بازگشت بدون قید و شرط غیرنظامیان آواره را داده اما در جزئیات آن شروط و محدودیت‌هایی برای این بازگشت تعیین کرده از جمله این شروط این است که روند بازگشت دو هفته پس از اجرایی شدن توافق و از خیابان الرشید آغاز شود و سربازان اسرائیلی در فاصله ۵۰۰ متری آنها باشند و برج‌های مراقبت و دوربین‌هایی نصب شود تا تضمین شود در میان آنها نیروی نظامی وجود ندارد.

آنها افزودند، در این سند آمده است که آوارگان پس از ۲۸ روز از اجرایی شدن توافق اجازه می‌یابند که از خیابان صلاح‌الدین بازگردند و سربازان اسرائیلی باید در فاصله ۵۰۰ متری دو طرف خیابان باشند و برج‌های مراقبت و دوربین باید نصب شود.

به گفته منابع یاد شده، در سند پیشنهادی آمریکا باید مناطق امنی با نظارت سازمان ملل برای این آوارگان در شمال ایجاد شود اما حماس درباره این بند تاکید کرد که می‌تواند خطر ایجاد اردوگاه‌های جدیدی که به اردوگاه‌های دائمی تبدیل می‌شوند، داشته باشد.

در مقابل حماس در پیشنهاد خود خواستار آن شد که بازگشت آوارگان از همان روز اول آغاز شود و سربازان اسرائیلی خیابان الرشید را ترک کرده و در خیابان صلاح‌الدین که در فاصله ۲ کیلومتری آن است، مستقر شوند چار که حضور آنها تنها در فاصله ۵۰۰ متری که بسیار اندک است، می‌تواند برخورد ایجاد کند و احتمال دارد سربازان به بهانه بررسی کارت‌های شناسایی آوارگان مداخله کنند و این روند بازگشت را مختل کرده و به بازداشت و چه بسا تیراندازی و تلفات و در نهایت لغو آتش‌بس منجر شود.

این جنبش در ادامه بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان و تامین چادر و خانه‌های موقت برای کسانی که خانه‌هایشان را از دست دادند در همان محل خانه یا نزدیک به آنجا را خواستار شد.

در پیشنهاد آمریکا در بند تبادل اسرا و زندانی‌ها آمده است که ۴۰ اسیر صهیونیست غیرنظامی و سرباز که هنوز زنده‌ هستند در مقابل ۹۰۰ اسیر فسلطینی از جمه ۱۰۰ محکوم به حبس ابد آزاد شوند که از این تعداد ۴۷ اسیر از آزادشدگان قرارداد «شالیت» هستند که رژیم صهیونیستی دوباره آنها را بازداشت کرد.

طبق این سند در صورتی که ۴۰ غیرنظامی زنده وجود ندارد، این تعداد از گروه‌های دیگر تکمیل می‌شود.

همچنین در این سند تاکید شده که رژیم صهیونیستی می‌تواند از میان ۱۰۰ اسیر محکوم به حبس ابد هر کسی را که می‌خواهد به خارج تبعید کند.

حماس در پاسخ به این بند در سند پیشنهادی آمریکا تاکید کرد که این تعداد نمی‌تواند با دیگر گروه‌ها از جمله سربازان و افسرانی پر شود که در مرحله دوم و طبق چارچوب مشخصی با اسرای فلسطینی تبادل خواهند شد.

این جنبش در پیشنهاد جدید خود اعلام کرده غیرنظامیان کمتر از ۱۹ سال و بالاتر از ۵۰ سال و سربازان زن در طول شش هفته آتش‌بس طی چند مرحله آزاد می‌شوند به این شکل که آخر هر هفته سه صهیونیست آزاد می‌شود و افراد باقی مانده این گروه هر تعدادی که باشند در پایان هفته ششم آزاد خواهند شد.

یکی از مسوولان حماس اظهار کرد: ما ۴۰ غیرنظامی زنده نداریم و تعداد واقعی افراد زنده مانده از این گروه را نمی‌دانیم. تعیین تعداد و اسامی آنها نیازمند برقراری آتش‌بس و توقف جنگ است ما در مرحله اول توافق تمامی افراد این گروه را آزاد خواهیم کرد و در مرحله دوم اجساد سایر اعضای این گروه را که در حملات هوایی و بمباران‌های اسرائیلی کشته شدند، تحویل خواهیم داد.

حماس در سند خود پیشنهاد داد که در مقابل هر غیرنظامی اسرائیلی ۵۰ اسیر فلسطینی آزاد شده و روند آزادسازی بر اساس مدت بازداشت انجام شده و ابتدا آنهایی آزاد شوند که بیشترین مدت را در بازداشت بودند اما در مورد سربازهای زن در مقابل هر یک از آنها ۵۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شود که از جمله آنها ۳۰ محکوم به حبس ابد است که حماس نام آنها را اعلام می‌کند.

این مسوول حماس تصریح کرد که بیشتر اسرایی که طبق این اصل آزاد خواهند شد، از اعضای جنبش فتح هستند و نه حماس.

آمریکا در سند خود در مورد کمک‌های بشردوستانه پیشنهاد داد که روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون حامل امدادها در مدت آتش‌بس وارد غزه شوند البته این تعداد شامل کامیون‌های حامل خانه‌های موقت و چادر نیز هست اما حماس خواستار آن شد که این کامیون‌ها در زمره آن ۵۰۰ کامیون حامل امدادرسانی‌ها قرار داده نشوند.

روز یکشنبه که مذاکره‌کنندگان و میانجی‌ها برای بررسی توافق جدید آتش‌بس با هم نشست داشتند، حملات رژیم صهیونیستی به غزه وارد هفتمین ماه خود شد.

دیگر خبرها

  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!