Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@11:53:36 GMT

افزایش ابتلا به کرونا در دو مرکز بهزیستی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۳۸۳۳

افزایش ابتلا به کرونا در دو مرکز بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از رایزنی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به معلولان و سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی با وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد نفریه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار سالمند، افراد دارای معلولیت جسمی و معلول روانی مزمن در مراکز بهزیستی بستری هستند، گفت: حدود ۶ ماه از دریافت واکسن افراد مقیم در مراکز گذشته است و اکنون بهزیستی در حال رایزنی برای واکسیناسیون دز سوم افراد مقیم در مراکز شبانه روزی بهزیستی به ویژه سالمندان و معلولان روانی مزمن که جزو گروه‌های پر ریسک محسوب می‌شوند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حدود دو مرکز آلودگی دیده شده است، افزود: اگرچه میزان مرگ و میر کم است، اما در دو مرکز نسبت آلودگی بالا رفته و این موضوع برای ما جای سوال داشته است؛ در این راستا با وزارت بهداشت مکاتباتی صورت گرفته تا در این زمینه اقدام کنند و اکنون این افراد کاندید شده‌اند تا دز سوم را دریافت کنند و ما اکنون در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مرگ و میر افراد مقیم در مراکز بر اثر کرونا گفت: در حال حاضر نرخ مرگ و میر در مراکز کاهش یافته است و افرادی هم که بر اثر کرونا در مراکز فوت می‌کنند یا به دلیل دستور پزشک واکسن نزده‌اند یا خانواده اجازه تزریق واکسن را نداده است. همچنین مرگ و میر در میان افرادی که واکسن زده‌اند به ندرت رخ داده است.

به گفته نفریه، در گذشته نسبت مرگ و میر افراد در مراکز به مرگ و میر در کل کشور، حدود ۰.۰۹ درصد بود که اکنون این رقم به ۰.۰۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا در ایران بهزیستی مقیم در مراکز مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی به خبرنگار ما گفت: باهدف افزایش ظرفیت نگهداری مناسب واکسن در استان خوزستان، زنجیره سرد مرکز بهداشت غرب اهواز با ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار لیتر راه اندازی شد.     وی افزود: تجهیزات این سردخانه بر اساس استاندارد‌های مورد تایید وزارت بهداشت تهیه و نصب شده است.   شریفی ادامه داد: در یکسال اخیر حدود ۱۳ زنجیره سرد دیگر در سایر مراکز بهداشت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجهز به ژنراتور یا تابلوی خودکار شدند.     معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان اضافه کرد: با توجه به لزوم نگهداری واکسن در دمای مناسب از زمان تولید تا مصرف، دسترسی به زنجیره سرمای واکسن با کیفیت بالا، نقش بسزایی در تداوم کارایی واکسیناسیون در کودکان دارد.     وی می‌گوید: با این مداخله ها، تداوم تامین واکسن‌های با کیفیت، ایمن و کارآمد برای کودکان تضمین می‌شود.     شریفی با بیان اینکه امسال ۲ واکسن روتاویروس و پنوموکوک علاوه بر واکسن‌های روتین، به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه خواهد شد، گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود به منظور پیشگیری از ابتلا نوزادان و کودکان به بیماری‌های واگیر از بدو تولد بر اساس برنامه واکسیناسیون نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند و دراین زمینه دچار تاخیر نشوند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم