Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@14:29:02 GMT

بهترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها در فصل سرما کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۴۲۶۲

بهترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها در فصل سرما کدامند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از اکسپرس، ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند نقش مهمی در سلامتی شما ایفا کرده و باعث افزایش ایمنی بدن شما شوند. با فرا رسیدن ماه‌های پاییز و زمستان، فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا، افراد را بر آن می‌دارد تا از داروخانه خانگی کمک بگیرند. ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی می‌توانند کمک زیادی به افزایش سطح ایمنی بدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزی میلر، متخصص تغذیه در لندن در مورد بهترین مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای مصرف در این زمان از سال توضیح می‌دهد؛

میلر گفت: پروبیوتیک‌ها، اولین خط دفاعی شما به معنای واقعی کلمه، در برابر عوامل بیماری زایی هستند که آن‌ها را بلعیده‌اید، این باکتری‌ها باعث از بین رفتن این عوامل بیماری زا و انتقال آن‌ها به بیرون بدن می‌شود، حتما  از گونه‌هایی از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید که حاوی چندین گونه باکتری زنده باشند.

پروبیوتیک‌ها چه می‌کنند؟

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده و مخمر‌هایی هستند که در بدن شما زندگی می‌کنند. این باکتری‌ها  به عملکرد صحیح روده شما کمک می‌کند.

همچنین پروبیوتیک‌ها  می‌توانند به تولید ویتامین در بدن و همچنین تعادل میکرو ارگانیسم‌ها کمک کنند که از بیماری شما جلوگیری می‌کند.

در پاییز و زمستان چه ویتامین‌هایی باید مصرف کنید؟

میلر در ادامه  گفت: ویتامین D برای سیستم ایمنی ضروری و دارای خواص ضدالتهابی است. ویتامین C نیز بسیار موثر است. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، پس بنابراین اگر دوز بالایی از این ویتامین را در یک روز مصرف کنید تاثیر آن را نمی‌بینید.

مصرف ۱تا ۲ گرم در روز از ویتامین C مدت زمان ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و در برابر عوامل عفونی مانند ویروس‌ها بسیار موثر است. مصرف ویتامین D بسیار مهم است، زیرا دریافت مقدار کافی ویتامین در نور خورشید در ماه کم نور زمستان دشوار است.

همچنین توصیه می‌شود ویتامین A و آهن مصرف کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: پروبیوتیک ها ویتامین ها مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

فندق طعم شیرینی دارد و می‌توان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب‌شده به شکل خمیر مصرف کرد. مانند سایر آجیل‌ها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. در این مطلب، چهار فایده شگفت‌انگیز فندق برای سلامت بدن را خواهید خواند.

۱) حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی

با مصرف فندق مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی دریافت خواهید کرد. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند که می‌تواند به ساختار‌های درون‌سلولی آسیب بزند، پیری زودرس را به دنبال داشته باشد و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

۲) حفظ سلامت قلب

مصرف فندق می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون مؤثر باشد. افرادی که فندق مصرف می‌کنند، سطح کلسترول بد در آن‌ها کاهش می‌یابد. مصرف فندق سطح چربی خون را کاهش و سطح ویتامین E را افزایش می‌دهد. همچنین از آن‌جایی که فندق سرشار از انواع اسید‌های چرب و آنتی‌اکسیدان است، فیبر زیادی دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم و پتاسیم است، مصرف آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

۳) منبع غنی مواد مغذی

اگرچه کالری فندق زیاد است، اما منبعی غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم است. هر ۲۸ گرم فندق (تقریباً ۲۰ عدد مغز فندق) ۱۷۶ کالری دارد و ۱۷ گرم چربی، ۴٫۲ گرم پروتئین، ۴٫۷ گرم کربوهیدرات، ۲٫۷ گرم فیبر دارد. مغز فندق همچنین دربردارنده‌ی ویتامین (E)، تیامین یا ویتامین (B ۱)، منیزیم، مس و منگنز است.

۴) کاهش خطریسک ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق باعث می‌شوند تا این مغز مغذی خواص ضدسرطانی هم داشته باشد. در میان انواع مغزها، فندق حاوی بیشترین مقادیر از آنتی‌اکسیدان‌هایی با عنوان پروآنتوسیانیدین‌ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و حتی درمان آن‌ها مؤثر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی