Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@10:26:15 GMT

دردسر گنج نفیس برای 3 مرد در باشت + جزئیات دستگیری

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۱۳۷

دردسر گنج نفیس برای 3 مرد در باشت + جزئیات دستگیری

صادق ماندنی‌زاده روز یکشنبه اظهار داشت: از این افراد که در نزدیکی پل تاریخی بریم شناسایی شدند یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط‌ شده است.

به گزارش رکنا، وی بیان کرد: این سودجویان که از استان های دیگر به قصد کشف اشیای تاریخی به باشت سفر کرده بودند پس از تشکیل پرونده برای اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.

قاچاقچیان گنج در بازداشت دستگیر شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان باشت تاکید کرد:براساس قانون مجازات اسلامی و با مشارکت مراجع قضایی حاملان دستگاه های فلز یاب به جریمه های سنگین مالی محکوم و دستگاه آنان نیز مصادره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماندنی زاده تاکید کرد: همچنین افرادی که اقدام به حفاری در مناطق تاریخی کنند به حبس محکوم می شوند.

ماندنی زاده ابراز داشت: شهروندان می‌توانند با گزارش هرگونه اقدام شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان در حفظ میراث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.

۶۰ اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که پل تاریخی پرین، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده در این شهرستان است.

شهرستان باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فلزیاب گنج اخبار حوادث کشف گنج بازداشت دستگیر سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت همسر سپهر حیدری بازار آزاد سپهر حیدری فال الهام حمیدی بازیگر ایرانی الهام حمیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، امروز  پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.
شهرام امیری افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو به دلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن میسر نیست.
وی گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی است که بیشترآن‌ها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل