Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از بارش باران در برخی نقاط  کشور خبر داد و گفت: امروط در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در اکثر نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی است، افزود: روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت ادامه داد: بنابر نقشه های هواشناسی، روز چهارشنبه در شرق کشور همچون استان های یزد، اصفهان و کرمان وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک وجود دارد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از افزایش نسبی دما در برخی نقاط خبر داد و گفت: تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز رخ می دهد و هوا نسبتا گرم است.

وی در توصیه ای به کلزاکاران مبنی بر تسریع در کشت کلزا گفت: کلزاکاران استان سمنان هر چه سریع تر نسبت به کشت اقدام کنند چرا که در اکثر شهرها فرصتی برای کشت باقی نمانده است.

حقیقت ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و احتمال سرمازدگی در شرق و جنوب شرق، کشاورزان هر چه سریع تر نسبت به برداشت محصولاتی نظیر یونجه، لوبیا، گوجه فرنگی، ذرت، انگور و سیب زمینی اقدام کنند چرا که احتمال خسارت سرمازدگی دور از انتظار نیست.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه به باغداران مرکبات بیان کرد: با توجه به روند سرمای هوا و ماندگاری هوای سرد، باغداران هیچ گونه محرک و رشد باغات مرکبات را انجام ندهند و همواره از هرس سبز درختان و دادن کود ازوته به باغات اجتناب کنند.

به گفته وی، با توجه به کاهش دما، زنبورداران شرق کشور مراقبت های لازم را به عمل آورند.

این مقام مسئول در توصیه ای دیگر به باغداران گفت: در باغات انار استان های یزد، اصفهان و فلات مرکزی ایران باغداران هر چه سریع تر نسبت به برداشت انار اقدام کنند و همواره از شخم زدن در باغات به دلیل باد در استان اصفهان، یزد و کرمان اجتناب کنند.

حقیقت ادامه داد: اگر کشاورزان از سامانه های نوین آبیاری تحت فشار استفاده می کنند، نسبت به مهار سازه های آبیاری تحت فشار اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید بیان کرد: بنابر آخرین آمار، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲.۳ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۲.۸ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲.۶ میلی متر بوده که این امر کاهش نیم میلی متری بارش نسبت به سال قبل و ۴ دهم میلی متری دوره بلند مدت را نشان می دهد.

حقیقت با اشاره به اینکه کم بارشی در پاییز امسال ادامه دارد، افزود: در پاییز امسال بویژه مناطق نیمه مرکز و جنوب کشور سال زراعی خشکی پیش روست که امیدواریم بارش ها از آذر به بعد آغاز شود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با تاکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: با توجه به کاهش بارش در سال زراعی قبل و امسال، مدیریت آب یک ضرورت به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی کشاورزی وزش باد پایش هواشناسی کشاورزی سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد

رئیس شورای قیمت گذاری محصولات اساسی، نرخ خرید تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی را برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی شامل پنبه وش، عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب‌زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب‌زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار را به شرح جدول زیر اعلام کرد:

کد خبر 745091

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی استان سیستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • بارش بی‌سابقه باران در جنبوب/ ثبت ۱۰ رکورد جدید بارشی
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید