Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عصر امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به اهداف سفر‌های استانی گفت: دولت باید در همه نقاط کشور حضور یابد، چرا که در بسیاری از موارد برخی طرح‌ها که دچار وقفه بی‌دلیل شده‌اند، با پیگیری‌های مدیران ارشد در جریان بازدید حضوری، فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اجرای مصوبات سفر‌های استانی را برای باز کردن گره از زندگی مردم ضروری دانست و افزود: دولت مصمم است سفر‌های استانی و حضور بی‌واسطه در بین مردم را با قوت ادامه دهد.

رئیس جمهور همچنین استفاده جامعه از اینترنت و ارتباطات را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: باید برای اتصال روستا‌های فاقد شبکه ارتباطات؛ اقدامات ضروری انجام شود تا دانش‌آموزان، مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

رئیسی برنامه‌ریزی برای اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های آب، برق و انرژی را ضروری دانست و عنوان کرد: در این زمینه انجام اقدامات بنیادین و پایدار برای جلوگیری از اتلاف و استفاده بی‌رویه ضرورت دارد.

وی همچنین با اشاره به موضوع رمزارز‌ها و اهمیت ساماندهی آن، گفت: با توجه به اینکه استخراج رمزارز‌های فاقد مجوز، می‌تواند مشکلاتی در شبکه برق کشور ایجاد کند، ضرورت دارد با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط، مقررات استخراج رمزارز‌ها بازنگری شود.

رئیس جمهور همچنین بر رسیدگی و رفع مشکلات ساکنان مناطق نفت‌خیز کشور، از جمله ساکنان جزیره خارک تاکید کرد و گفت: ساکنان این مناطق مردمانی مؤمن، مقاوم و اهل کار و تلاش هستند و همه دستگاه‌های دولتی هرگونه خدمت‌رسانی و رفع مشکلات آنان در بخش زمین، آب و فاضلاب را وظیفه خود می‌دانند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به مشکلات ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: دولت و شهرداری‌ها وظیفه دارند از ابتدا از احداث بنا‌های غیرمجاز جلوگیری کنند.

رئیسی همچنین در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته ناجا گفت: نیروی انتظامی در حوزه امنیت، پیشگیری از جرم، ارائه خدمات انتظامی و برقراری انضباط اجتماعی، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و همکاری دولت و نیروی انتظامی در ایجاد آرامش، امنیت و نظم اجتماعی تأثیرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به محسن منصوری به عنوان استاندار تهران، با اشاره به مشکلات و اولویت‌های استان تهران، گفت: رفع آلودگی هوا در تهران یکی از مسائل حیاتی است و معتقدم اگر در این زمینه قانون مصوب مجلس با دقت اجرا شود، بخش زیادی از آلودگی هوای تهران برطرف می‌شود.

رئیس جمهور نگاه ویژه اعضای دولت به رفع مشکلات استان تهران را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف باید برای رفع مشکلات استان تهران همکاری کنند و این همکاری می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

رئیسی همچنین استاندار تهران را به فعال کردن شبکه استانی تهران و ارتباط مستمر با مردم استان از این شبکه تلویزیونی فرا خواند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رئیسی رئیس جمهور دولت سفر های استانی رئیس جمهور رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تأمین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تأمین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تأمین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6088738 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد