Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: من هم به همه ایرانیان عزیز در سراسر دنیا این نتایج را تبریک می‌گویم. همه این نتایج لطف خدا بود.

قهرمان المپیک درباره اینکه با نتایج به دست آمده مردم دوباره با کشتی آشتی کردند ادامه داد: من از ۲ سال پیش این دغدغه را داشتم تا کشتی دوباره به دهه ۷۰ برگردد و با لطف خدا و محبت مردم این اتفاق رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم عزیز ایران در این ۱۰ روز به جامعه کشتی لطف داشتند. امیدوارم روند رو به رشد کشتی ادامه پیدا کند. بچه‌ها در شرایط کرونا واقعاً سختی کشیدند. جا دارد از سرمربیان و کادرفنی آزاد و فرنگی تشکر کنم. همچنین از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که از ما حمایت کردند.

قهرمان جهان تصریح کرد: ما تازه اول راه هستیم و تازه کار شروع شده است. باید قبول کرد در کشتی آزاد از روسیه و آمریکا عقب هستیم، اما اینجا مشخص شد در فرنگی ما اول دنیا هستیم. ما در کشتی فرنگی روی یک اتفاق اول نشدیم، در کشتی آزاد هم یکی از بچه‌ها اگر پنجم می‌شد ما قهرمان بودیم. البته نتایج به دست آمده حاصل زحمت کادرفنی هر دو تیم و بچه‌ها بود. من در کشتی فرنگی خیلی کارشناس نیستم، اما به نظرم ما در فرنگی اول دنیا هستیم. البته هدف ما از همان اول هم المپیک ۲۰۲۴ است. بعد از بازگشت به ایران لیگ کشتی را آغاز می‌کنیم و از دی ماه هم انتخابی تیم ملی آغاز خواهد شد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: مربیگری در کشتی مثل دوی امدادی است. جا دارد از مربیان قبلی تیم ملی تشکر می‌کنم. از غلامرضا محمدی تشکر می‌کنم که زحمات زیادی کشید، اما از زمانی که پژمان درستکار آمد روش‌های خودش را داشت. محمد بنا هم که ثابت شده است. با این همه با این مدال‌ها نباید خودمان را گول بزنیم. دید من المپیک محور است. از مسئولان ورزشی، استانی و وزارت بهداشت درخواست می‌کنم اگر ۶۵ درصد مردم واکسن زده‌اند اجازه فعالیت باشگاه‌ها را بدهند. امیدوارم مسئولان به باشگاه‌ها توجه کنند چرا که خیلی از باشگاه‌ها در این شرایط بسته هستند. باشگاه‌ها باید باز شوند تا جذب کشتی‌گیر داشته باشیم. به وضعیت باشگاه‌ها باید رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید

روایت سایت اتحادیه جهانی کشتی از روز طلایی ایران در کشتی فرنگی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی کشتی فرنگی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

 اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست.

به گزارش تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابعاد سیاسی مدیریتی جام جهانی کشتی (فتوکاتور) زارع کاندیدای برترین کشتی گیر جهان شد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • گرایی-اسماعیلی؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید پیشنهاد بدهد