Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد؛ وقایع و خاطراتی تلخ و شیرین از جنایت‌ها و کشف جرایم که هرکدام خود حکایات‌ و خاستگاهی دارندو اگرچه معذور است از بیان خیلی از وقایع اما درک حال وزندگی او و همکارانش که زندگیشان صرف کشف جرم و برخورد با مجرمان می‌شود هم جالب و هم حتی برای خیلی از ما لازم است.

 سرهنگ یدالله حسن پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان که در بیشتر سخنانش بر نقش خانواده تاکید دارد و معتقد است ریشه بسیاری از وقوع جرایم و علت ورود برخی افراد به جرم به خانواده ها باز می گردد و اگر در تربیت و پرورش کودکان و فرزندان در خانواده آنطور که باید عمل شود، شاید این میزان شاهد وقوع جرم نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی به موضوع کشف جرم و جنایت می رسد تاملی می کند و به موضوع مهم دیگری هم اشاره می کند؛ حیثیت و آبروی خانواده ها و مردم و می گوید که با وقوع هر جرم، جان، مال و آبروی افراد دچار خدشه می شود و همین موضوع نیز کار ماموران پلیس را با دشواری ها و شرایط خاصی همراه می کند.

درک اهمیت خانواده و ارتباط آن با جرایم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تمامی موضوعات زیستی و مباحث آموزشی و تربیتی از خانواده آغاز می شود و همانطور که همه می دانند و بارها گفته شده خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ لذا مهم است که در عمل هم ثمرات این رویکرد را در تربیت فرزندان باید ببینیم و مصداف این جمله در جامعه مشهود باشد که خانواده سالم، تضمینی برای سلامت جامعه است.

سرهنگ حسن پوربا اشاره به اینکه با وجود انسجام و هماهنگی در خانواده، فرزندانی تربیت می شوند که نه تنها به سمت بزهکاری نخواهند رفت بلکه مایه افتخار خانواده و جامعه خواهند بود افزود: متاسفانه در خانواده هایی که والدین نتوانسته اند آموزش های لازم را با کیفیت و اصول موردانتظار به فرزندان ارائه کنند مشاهده می شود که رفتارهای بزهکارانه نیز بیشتر است و (برخی) فرزندان حتی در نوجوانی به سمت بزهکاری و جرم رفته اند و شاید دیگر راه بازگشتی هم نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده یکی از ارکان تاثیرگذار در حوزه امنیت به شمار می رود و ضرورت دارد که این انگاره مهم در همه سیاستگذاری ها نیز گنجانده شود تاکید کرد: البته اکنون سواد عمومی و رسانه ای جامعه در وضعیت خوبی قرار دارد و اگر تلنگرها و آموزش ها با این رویکردها بیشتر شود و والدین نیز به آینده فرزندان خود توجه داشته باشند جامعه ثمرات آن را می بیند.

حسن پور بر آشناسازی فرزندان در قالب انواع بازی و به شیوه های تربیتی و کارشناسی دیگر تاکید دارد و می گوید: فرزندان را باید در قالب بازی با جامعه آشنا کرد و اجازه داد با لحاظ همه شیوه های علمی تربیتی و با نظارت صحیح والدین، با همسالان خود در ارتباط باشند؛ در این شرایط فرزندان در آینده با شخصیتی بهتر و سالم وارد جامعه خواهند شد.

کشف جرایم و آبروی مردم

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته ناجا به عنوان «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» اظهارداشت: مجموعه پلیس آگاهی به عنوان یک پلیس تخصصی یکی از مجموعه هایی است که کار تحقیق و کشف جرم را انجام می دهد و واحدهای مختلف این پلیس تخصصی در حوزه های قتل، آدم ربایی، انواع سرقت ها، مباررزه با جعل و کلاهبرداری، تشخیص هویت و ... فعالیت دارند.

سرهنگ حسن پور با بیان این مطلب که ماموریت های پلیس آگاهی پس از وقوع جرم آغاز می شود ادامه داد:  با رخداد هر جرم، جان، مال و آبرو و حیثیت افراد جامعه دچار خدشه می شود و از این رو کار در حوزه پلیس آگاهی با دشواری های زیادی همراه است.

اهمیت پیشگیری

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور اطلاع رسانی به خانواده ها و جامعه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، ادامه داد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی وظیفه اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را دارد تا خانواده ها آنقدر توانمند شوند و به بلوغ لازم برسند که خودشان یا فرزندانشان دچار جرم نشوند و بتوانند به نحوی رفتار کنند که زمینه بروز جرم در بین اعضای خانواده نیز فراهم نشود.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بر حساس کردن اعضای خانواده و مردم محلات برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی برای توسعه استفاده از سامانه های ضد سرقت و پایش تصویری در افزایش امنیت تاثیر بسزایی دارد.

سرهنگ حسن پور کار ماموران پلیس در همه ارکان نیروی انتظامی و نیز پلیس آگاهی را سخت و خاص توصیف و تاکید کرد: با وجود همه سختی های کار در پلیس آگاهی اما زمانی که همکاران ما با تلاش و کوشش خود در ساعات مختلف از شبانه روز موفق می شوند جرمی را کشف کنند و شعف و شادی را به خانواده ها هدیه دهند، بسیار حلاوت بخش است.ایرنا 

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی استان کرمان وقوع جرم خانواده ها حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ نفر در تصادفات جاده‌ای شمال استان کرمان جان باختند

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون تعداد ۲۷ نفر بر اثر سانحه تصادف در شمال استان کرمان جان باختند. - اخبار استانها -

سیدمهدی امیری رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس‌راه شمال استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون 27 نفر در جاده‌های شمال استان کرمان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به نسبت نوروز گذشته کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را در محورهای استان کرمان داشتیم، ادامه داد: با این وجود همچنان کرمان جزو سه استان اول در بیشترین آمار تصادفات و تلفات حوادث ترافیکی در سطح کشور است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه طی این مدت 249 نفر نیز بر اثر حوادث ترافیکی مجروح و به بیمارستان‌ها منتقل شدند، بیان کرد: متاسفانه بیشترین عامل تصادفات نوروز امسال در استان کرمان، عامل انسانی است.

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در تصادفات نوروزیتوصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلمتلاش پلیس راه استان کرمان برای کاهش تصادفات + فیلم

وی با بیان اینکه از رانندگان درخواست داریم در هر لحظه که احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتند بلافاصله خودروی خود را به کنار جاده هدایت کرده و رفع خستگی داشته باشند، گفت: هر راننده نیاز دارد به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت داشته باشد که حتماً باید این موضوع رعایت شود.

امیری ادامه داد: خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز بیشترین دلیل بروز تصادفات و حوادث رانندگی در نوروز امسال بوده که منجر به واژگونی خودرو و بیرون رفتن آن از جاده شده است.

به گزارش تسنیم بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌عنوان دانشگاه مادر استان از صبح روز 24 اسفندماه سال 1402 ابتدای طرح نوروزی تا صبح روز 8 فروردین ماه به مدت 14 روز حدود 1690 مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی در سطح استان کرمان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده است که آمار نگران کننده‌ای است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ۲۷ نفر در تصادفات جاده‌ای شمال استان کرمان جان باختند
  • ماجرای فرار دختر ۲۰ ساله در تهران/ عامل اغفال بازداشت شد
  • پلیس دختر فراری را به خانه برگرداند + جزئیات
  • وجود ۶۰۰ شاکی در پرونده کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی ساری
  • ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری
  • دستگیری عاملان جنایت هولناک در بوستان نهج البلاغه
  • ماجرای فرار دختر ۲۰ ساله در تهران / عامل اغفال بازداشت شد
  • جمهوری اسلامی توانست جبهه‌ای بزرگ در مقابل استکبار باز کند
  • تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز
  • افزایش کشفیات از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس