Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره الهیان با بیان اینکه امیدواریم فرهنگسازی با کمک بانوان به سلامت جامعه و کاهش تصادفات کمک کند، گفت: طبق آمار راهور، ۱۷ هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات و حدود ۳۰۰ هزار مجروح از بابت تصادفات داریم که این یک تهدید برای کل کشور است. در کنار این مرگ و میر های ترافیکی افرادی جراحت هایی می‌بینند که می تواند سال ها بر حوزه سلامت کشور هزینه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم همایش های بانوان فرهنگ یار، گفت: هفته ناجا زمانی است که باید شکر گذار باشیم حضور ناجا برای امنیت جامعه یک نعمت است چراکه این افراد از جان خودشان برای امنیت می گذرند.

او افزود: بعد فرهنگ سازی در حوزه ترافیک موضوعی است که از لحاظ علمی ثابت شده است، که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

الهیان ادامه داد: طبق آمار راهور، ۱۷ هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات و حدود ۳۰۰ هزار مجروح از بابت تصادفات داریم که این یک تهدید برای کل کشور است. در کنار این مرگ و میر های ترافیکی افرادی جراحت هایی می‌بینند که می تواند سال ها بر حوزه سلامت کشور هزینه ایجاد کند.

الهیان‌ بیان کرد: طبق بررسی های علمی، دو عامل علمی برای کاهش مرگ و میر ترافیکی مهم است که شامل؛ فرهنگسازی و استفاده از فناوری بوده است کمیسیون امنیت مجلس کمک خواهند داد و اگر خلا قانونی وجود دارد و نیاز به اصلاح قانون است مجلس همراهی لازم را می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای شکر جامعه فرهنگ سازی ترافیک مرگ سلامت فناوری مجلس قانون سلامت تصادفات اللهیان جراحت مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز